Σακίλ Ο’ Νιλ : Από… τέρας, «Μίδας» της σόουμπιζ και του μάρκετινγκ

Σακίλ Ο’ Νιλ : Από… τέρας, «Μίδας» της σόουμπιζ και του μάρκετινγκ

Από κορυφαίο αθλητή του ΝΒΑ, ο θηριώδης Σακ έχει εξελιχθεί σε έναν εξαιρετικά πετυχημένο επιχειρηματία και πρόσωπο της σόουμπιζ στις ΗΠΑ, πολλαπλασιάζοντας την περιουσία του. Διαβάστε τα σπουδαία επιχειρηματικά deal που έκανε, τα οποία «εκτόξευσαν» τα κέρδη του μέσα σε λίγα χρόνια.

Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα αθλητών που ενώ υπήρξαν κορυφαίοι στο σπορ στο οποίο διακρίθηκαν, μετά το πέρας της καριέρας τους είδαν τη ζωή τους να καταστρέφεται. Κι αυτό καθώς είτε δεν είχαν ετοιμάσει την «επόμενη μέρα», είτε δεν διαχειρίστηκαν συνετά τις τεράστιες περιουσίες που είχαν δημιουργήσει ενώ ενόσω ήταν εν ενεργεία αθλητές.

Μερικά αρνητικά παραδείγματα είναι οι Μάικ Τάισον και Σκότι Πίπεν που ενώ υπήρξαν τοπ στο άθλημα τους, στη συνέχεια είδαν τις περιουσίες τους να «εξαφανίζονται» από κακοδιαχείριση.

Ο Σακίλ Ο’ Νιλ δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία, αλλά σε μια άλλη, λίγων και πολύ εκλεκτών. Σ’ αυτήν ανήκουν και οι ακόμη μεγαλύτεροι μπασκετικοί θρύλοι Μάικλ Τζόρνταν και Μάτζικ Τζόνσον που από το τέλος της μυθικής καριέρας τους ως και σήμερα έχουν εξελιχθεί σε σπουδαίοι επιχειρηματίες.

Η περιουσία του «Air» ξεπερνάει το 1 δις δολάρια, ενώ κάπου ανάλογα κυμαίνεται και αυτή του «μάγου» των Λέικερς, με αμφότερους να έχουν δραστηριοποιηθεί σε πολύ μεγάλα επιχειρηματικά πρότζεκτ στις ΗΠΑ και όχι μόνο.

To εξαιρετικό αφιέρωμα του HBO
Αναλόγως πετυχημένα κινείται και ο Σακίλ (ξέχωρα από τη συμμετοχή του σε τηλεοπτικές εκπομπές για το ΝΒΑ), ο οποίος έχει εκμεταλλευθεί στο έπακρο το εξαιρετικά δημοφιλές και αγαπητό προφίλ που είχε φτιάξει όλα τα προηγούμενα χρόνια ως αθλητής. Είναι χαρακτηριστικό, ότι για τον θηριώδη Σακ, το μεγάλο αμερικανικό τηλεοπτικό HBO έκανε ειδικό αφιέρωμα, το οποίο είναι πραγματικά εντυπωσιακό.

Πρώτα απ’ όλα δεν υπάρχει περίπτωση να ανοίξεις την τηλεόραση σου, να περάσεις από κάποιον δρόμο ή να ακούσεις κάποιον ραδιοφωνικό σταθμό στις ΗΠΑ που να μην «συναντήσεις» τον Ο’ Νιλ.

Ο 46χρονος πλέον μπίζνεσμαν είναι περιζήτητος από τις διαφημιστικές εταιρείες και τους διαφημιζόμενους, καθώς «γράφει» εκπληκτικά στον φακό και τα προϊόντα που αναλαμβάνει να προβάλλει πουλάνε τρελά!

«Δεν διαφημίζω τίποτα αν δεν το πιστεύω»
Δεν έχει πρόβλημα να διαφημίσει οτιδήποτε του κάνει θετική εντύπωση, αλλά όπως διευκρινίζει «δεν διαφημίζω τίποτα, αν πραγματικά δεν το πιστεύω. Για να το πουλήσω στον κόσμο θα πρέπει να πείθει πρώτα από όλους εμένα». Και αυτό είναι γεγονός που όπως αποδεικνύεται έχει πείσει τους καταναλωτές.

Οσο για το πώς μπήκε τόσο ενεργά στον χώρο της διαφήμισης, η αφορμή ήταν ένας… σκύλος ράτσας Μπουλ Τεριέ! «Είχα εκνευριστεί να βλέπω αυτό το χαζό σκυλί να πρωταγωνιστεί σε κάθε είδους διαφήμιση. Κάποια στιγμή παρατήρησα πως ότι κάνει είναι αστείο. Και τότε σκέφτηκα. Κι εγώ είμαι αστείος, συνεπώς αν μου δοθεί η ευκαιρία τότε μπορώ να το κάνω κι εγώ».

Κάτι άλλο σημαντικό που παρατήρησε ο Σακ ήταν ότι μέχρι να γίνει αστέρας του ΝΒΑ, κανείς από τους προηγούμενους κορυφαίους σέντερ ως τότε, δεν «πουλούσε» στα ΜΜΕ. Μάτζικ, Μπερντ, Τζόρνταν, Τόμας, Μπάρκλεϊ, άντε και μερικοί άλλοι (όχι ψηλοί όμως) μονοπωλούσαν τα διαφημιστικά στην χώρα. Αυτό από τις αρχές της δεκαετίες του ’90 άρχιζε να αλλάζει λόγω Ο’ Νίλ φυσικά.

Ο ύψους 2,16μ. καλαθοσφαιριστής σύναψε συμφωνία με την Pepsi, γύρισε ταινίες όπως το «Καζάμ», γύρισε βίντεοκλιπ και έκτοτε αποτελεί σπουδαίο brand name στον χώρο της σόουμπιζ. Αυτό πάντως που συμβαίνει μαζί του μετά το τέλος της καριέρας του είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό.

Τα δικά του προϊόντα που μοσχοπουλάνε
Εκτός φυσικά από τα προϊόντα άλλων που διαφημίζει, ο Ο’ Νιλ έχει μια τεράστια σειρά από δικά του προϊόντα τα οποία μοσχοπουλάνε. Συγκεκριμένα μιλάμε για παπούτσια, ρούχα, κοσμήματα, γυαλιά, μέχρι και βιβλία για παιδιά. Πολλά από τα προϊόντα του απευθύνονται στη μεσαία ή και κατώτερη τάξη, καθώς είναι πολύ προσιτά στην τιμή. Αυτό διόλου τυχαίο δεν είναι, με τον ίδιο να εξηγεί: «Η υπέροχη Λουσίλ Ο’ Νιλ η οποία τυγχάνει να είναι η μητέρα μου μου είπε μια μέρα: «Υπάρχουν πολλοί περισσότεροι άνθρωποι που ανήκουν στη μεσαία τάξη, από ότι σε αυτήν που συμπεριλαμβάνονται κακομαθημένοι πλούσιοι, στην οποία ανήκεις κι εσύ! Κι εμείς κάποτε εκεί ανήκαμε. Μην το ξεχνάς ποτέ αυτό»».

Το αντικλεπτικό και η αλυσίδα με τα ντόνατς
Δυο από τις πιο πετυχημένες επιχειρηματικές κινήσεις του είναι οι εξής: Η μία αφορά αλυσίδα καταστημάτων με ντόνατς, καθώς αφότου αγόρασε το πρώτο κατάστημα στην Ατλάντα, τώρα αριθμεί 100 σε όλη την επικράτεια των ΗΠΑ!

Η δεύτερη αφορά ένα αντικλεπτικό σύστημα για οικίες. Οπως εξηγεί ο Σακίλ: «Αγόρασα ένα νέο σπίτι και όταν ζήτησα από μια εταιρεία για να βάλω αντικλεπτικό σύστημα και κάμερες μου ζήτησαν 40.000 δολάρια! Τους απάντησα: «Δεν δίνω με τίποτα τόσα λεφτά»».

Ετσι Σακ στράφηκε σε μια άλλη εταιρεία η οποία του πρότεινε ένα σύστημα ονόματι «Ring» το οποίο κόστιζε μόλις 300 ευρώ. Μάλιστα του άρεσε τόσο πολύ που έψαξε και βρήκε τον ιδιοκτήτη της. Ο λόγος; Μα για να κάνουν μπίζνες μαζί. «Του είπα πολύ απλά: «Μου αρέσει πολύ το προϊόν σου. Αν θες να το προβάλλουμε σε μια πολύ μεγαλύτερη κλίμακα από αυτήν στην οποία βρίσκεται τώρα απλώς πες το μου.»».

Φυσικά ο ιδιοκτήτης δέχθηκε και ο Σακίλ άρχισε να προωθηθεί το προϊόν σε μια σειρά διαφημιστικών που έκανε μαζί του, τα οποία είχαν τρομακτική απήχηση στο αγοραστικό κοινό. Μάλιστα κάποια στιγμή ο Ο’ Νιλ αγόρασε και μέρος μετοχών της εταιρείας η οποία στη συνέχεια εξαγοράστηκε από τον κολοσσό Amazon για ποσό μεγαλύτερου τους ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων!

100.000.000 δολάρια κέρδος σε 2,5 χρόνια!
Βεβαίως ο Σακ δεν δρα μόνος του, αλλά έχει ένα εξαιρετικό επιτελείο που διαχειρίζεται την εικόνα του και τον συμβουλεύει πώς να κινηθεί στον χώρο της σόουμπιζ. Πρόκειται για μια πολύ ικανή εταιρεία στον συγκεκριμένο τομέα που διαχειριζόταν με επιτυχία το ίματζ θρύλων όπως ο Μάικλ Τζάκσον, ο Μοχάμεντ Άλι, η Μέριλιν Μονρό, αλλά και ο Έλβις Πρίσλεϊ

Κάποια στιγμή οι άνθρωποί της σκέφτηκαν: «Γιατί να μην έχουμε τα δικαιώματα της εικόνας και ενός ζωντανού θρύλου;». Και έτσι στράφηκαν στον Ο’ Νιλ, ο οποίος τους

παραχώρησε το 51% των δικαιωμάτων της εικόνας του. Όπως αποκαλύπτουν οι ίδιοι στο βίντεο που βλέπετε, μέσα σε λιγότερα από τρία χρόνια συνεργασίας, ο πελάτης τους έχει τριπλασιάσει τα χρήματά που επένδυσε μαζί του. Σε απλούς αριθμούς έχει κερδίσει ήδη περισσότερα από 100.000.000 δολάρια σε αυτό το διάστημα!

Όπως καταλαβαίνετε ο Σακίλ Ο΄ Νιλ αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς ένας αθλητής μπορεί να είναι πετυχημένος και μετά το φινάλε της καριέρας του. Φυσικά δεν είναι πολλοί σαν κι αυτόν ή τον Τζόρνταν και τον Μάτζικ που έχουν την ικανότητα να έχουν τέτοια απήχηση στην παγκόσμια αγορά κι επιχειρηματικότητα.

Σε κάθε περίπτωση όμως o Σακ κατάφερε από ένα «τέρας» και «φρικιό», όπως τον αποκαλούσαν πολλοί όταν ξεκίνησε την καριέρα του ως αθλητής, να εξελιχθεί σε έναν λαμπρό και άκρως πετυχημένο επιχειρηματία.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ