Ο Πιερλουίτζι Κολίνα ανέλυσε τον τρόπο λειτουργίας του αυτοματοποιημένο οφσάιντ, που δοκιμάζει η FIFA.
Το ποδόσφαιρο οδεύει σιγά σιγά σε μοα νέα εποχή, με μια τεχνολογία που θα κάνει ευκολότερη τη δουλειά των διαιτητών, το αυτοματοποιημένο οφσάιντ και ο Πιερλουίτζι Κολίνα εξήγησε πώς ακριβώς λειτουργεί το σύστημα, που η FIFA φιλοδοξεί να χρησιμοποιήσει στο Παγκόσμιο Κύπελλο του Κατάρ το 2022.
Η σχετική παρουσίαση έγινε στο στάδιο «Μοχάμεντ Μπιν Ζαγιέντ» του Άμπου Ντάμπι, με τον Ιταλό, πρόεδρο της Επιτροπής Αρχιδιαιτητών της FIFA, να αναλύει το «next big thing» του αθλήματος, που εγκαινιάστηκε στο Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων.
Ακολουθούν τα όσα είπε:
«Συνεχίζουμε τις δοκιμές για να προσπαθήσουμε να πετύχουμε το στόχο: να έχουμε περισσότερες ακριβείς αποφάσεις και επίσης πιο γρήγορες αποφάσεις σε περιπτώσεις οφσάιντ.
Κάποιος το αποκάλεσε ρομπότ. Δεν είναι. Οι διαιτητές κι οι βοηθοί είναι ακόμα υπεύθυνοι για τις αποφάσεις στον αγωνιστικό χώρο. Η τεχνολογία απλά τους δίνει πολύτιμη υποστήριξη, για να λαμβάνουν πιο ακριβείς και γρηγορότερες αποφάσεις, ειδικά όταν ένα περιστατικό είναι πολύ οριακό και δύσκολο.
Εισαγάγαμε το animation στο οφσάιντ, που δεν σχετίζεται με τη διαδικασία της λήψης απόφασης, αλλά σίγουρα προσφέρει περισσότερη κατανόηση και μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για το οφσάιντ ή το μη οφσάιντ.
Όταν η απόφαση ληφθεί, αυτό το animation αρχίζει να παράγεται. Μερικά δευτερόλεπτα αργότερα, μπορεί να δείξει τι συνέβη, αντί να χρησιμοποιούμε τις κανονικές δυσδιάστατες γραμμές.
Με το αυτόματο οφσάιντ, λαμβάνουμε σημεία και αυτά τα σημεία μπορούν να μεταφραστούν σε animation. Οπότε, γνωρίζουμε πού είναι ο ώμος, γνωρίζουμε πού είναι το γόνατο.
Λαμβάνοντας αυτά τα δεδομένα, μπορούμε να μπούμε στον κόσμο του 3D και να δημιουργήσουμε μία τρισδιάστατη εικόνα, που μπορεί να εξηγήσει επ’ ακριβώς αν ο παίκτης είναι σε κανονική θέση, για πόσο ήταν οφσάιντ ή όχι και το βάζουμε αυτό σε ένα animation που θα μοιράζεται στην τηλεόραση και στις γιγαντοοθόνες».
«Κατόπιν, αυτό μπορεί να ενημερώσει τους θεατές με πιο ξεκάθαρο τρόπο για τις αποφάσεις οφσάιντ», τόνισε από την πλευρά του ο επικεφαλής τεχνολογίας ποδοσφαίρου, Σεμπάστιαν Ρούνγκε.
Μια σειρά από κάμερες (10-12) θα συλλέγουν δεδομένα 50 φορές το δευτερόλεπτο έως και για 29 σημεία του σώματος του παίκτη. Εφόσον εντοπιστεί κάποιο μέρος του εκτεθειμένο, στέλνεται σήμα στο VAR και παράγονται τρισδιάστατες εικόνες. Εκείνος μετά καλείται να πάρει την τελική απόφαση.