Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο CNN, το εν λόγω μέτρο θα εφαρμοστεί αρχικά για το ρωσικό Sputnik, το ιρανικό Press TV και το κινεζικό Xinhua News
Την υιοθέτηση μιας νέας πολιτικής απέναντι στα μέσα ενημέρωσης που τελούν υπό κρατικό έλεγχο ανακοίνωσε σήμερα η Facebook.
Σύμφωνα με όσα κατέστησε γνωστά το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως, θα αρχίσει να εφαρμόζει ειδική σήμανση σε ρωσικά, κινεζικά και άλλα μέσα ενημέρωσης που λειτουργούν με κρατικό έλεγχο, ενώ αργότερα, μέσα στο καλοκαίρι, θα αρχίσει να μπλοκάρει τις καταχωρίσεις που προέρχονται από τέτοιους είδους μέσα και απευθύνονται σε αμερικανούς χρήστες.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο CNN, το εν λόγω μέτρο θα εφαρμοστεί αρχικά για το ρωσικό Sputnik, το ιρανικό Press TV και το κινεζικό Xinhua News.
Όπως διευκρίνισε ο Ναθάνιελ Γκλέιτσερ, ο επικεφαλής Πολιτικής Κυβερνοασφάλειας της Facebook, η εταιρεία δε θα εφαρμόσει σήμανση σε οργανισμούς μέσων ενημέρωσης με έδρα τις ΗΠΑ, καθώς σε αυτήν τη χώρα ακόμη και οι κυβερνητικοί οργανισμοί χαρακτηρίζονται από δημοσιογραφική ανεξαρτησία.
Η Facebook έχει ενισχύσει τα αμυντικά της συστήματα και έχει επιβάλει όρους μεγαλύτερης διαφάνειας για σελίδες και διαφημίσεις ύστερα από τη χρησιμοποίηση της πλατφόρμας της από τη Ρωσία και την ανάμειξη στις προεδρικές εκλογές του 2016.
Η εταιρεία είχε ανακοινώσει πέρσι τα σχέδιά της για τη δημιουργία ειδικής σήμανσης για τα μέσα ενημέρωσης που τελούν υπό κρατικό έλεγχο, αλλά η εφαρμογή του μέτρου πραγματοποιείται σε μια περίοδο κατά την οποία η εταιρεία δέχεται σφοδρές επικρίσεις, ακόμη και εκ των έσω, για την απόφασή της να μην αγγίξει τις παραπλανητικές και ρατσιστικές αναρτήσεις του Ντόναλντ Τραμπ.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι η εφαρμογή των μέτρων λαμβάνει χώρα λίγους μήνες πριν από τις προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου στις ΗΠΑ.
Πάντως, η Facebook δε θα χρησιμοποιήσει σήμανση για μέσα που συνδέονται με μεμονωμένα πολιτικά πρόσωπα ή κόμματα, καθώς, κατά τον Ναθάνιελ Γκλέιτσερ, κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε έναν «πολύ, πολύ ολισθηρό δρόμο».
Ο εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών, Γκενγκ Σουάνγκ, δήλωσε κατά τη διάρκεια της καθημερινής ενημέρωσης των δημοσιογράφων ότι οι εταιρείες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν πρέπει να προβάλουν με επιλεκτικό τρόπο εμπόδια για τα πρακτορεία ειδήσεων.
«Ελπίζουμε ότι η εν λόγω πλατφόρμα μπορεί να βάλει στην άκρη ιδεολογικές προκαταλήψεις και να τηρήσει ανοιχτή και θετική στάση σε ό,τι αφορά το ρόλο των μέσων ενημέρωσης κάθε χώρας» είπε.
Η Facebook δεν είναι η πρώτη εταιρεία που λαμβάνει τέτοια μέτρα.
Το YouTube, ιδιοκτησίας της Alphabet Inc Google, άρχισε το 2018 τον εντοπισμό των καναλιών βίντεο με ενημερωτικό περιεχόμενο που χρηματοδοτούνται από κυβερνήσεις.
Όμως, δέχεται επικρίσεις, επειδή έχει παραλείψει να τοποθετήσει σήμανση σε ορισμένα κρατικά μέσα, δίνοντάς τους έτσι τη δυνατότητα να έχουν έσοδα από διαφημίσεις και καταχωρίσεις με υλικό παραπληροφόρησης και προπαγάνδας.
Σε blog post, η Facebook δηλώνει ότι η σήμανση θα εμφανίζεται σε όλες τις σχετικές σελίδες παγκοσμίως και στο περιεχόμενο του News Feed εντός των ΗΠΑ.
Η Facebook ανακοίνωσε επίσης ότι θα απαγορεύσει διαφημίσεις και καταχωρίσεις κρατικών θεσμών που απευθύνονται στους αμερικανούς χρήστες, λαμβάνοντας εξαιρετικά προληπτικά μέτρα ενόψει των προεδρικών εκλογών του Νοεμβρίου στις ΗΠΑ.