Γρίφος το άνοιγμα των σχολείων: Πού προσανατολίζεται η κυβέρνηση – Τι κάνουν άλλες χώρες

Ένας από τους μεγαλύτερους γρίφους τόσο για το κυβερνητικό, όσο και για το επιστημονικό επιτελείο είναι το τι θα γίνει με το άνοιγμα των σχολείων.

Τις τελευταίες πινελιές στο σχέδιο επιστροφής στην κανονικότητα βάζει η κυβέρνηση, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να ετοιμάζεται να ανακοινώσει στις αρχές της εβδομάδας το σχέδιο της σταδιακής άρσης των μέτρων απαγόρευσης κυκλοφορίας, το οποίο θεσπίστηκε με σκοπό τον περιορισμό της εξάπλωσης του κοροναϊού, κάτι που προς το παρόν φαίνεται να έχει επιτευχθεί.

Ωστόσο ένας από τους μεγαλύτερους γρίφους τόσο για το κυβερνητικό, όσο και για το επιστημονικό επιτελείο είναι το τι θα γίνει με το άνοιγμα των σχολείων.

Τα νέα δεδομένα για το πότε ανοίγουν τα σχολεία βρίσκονται κάθε μέρα στην επικαιρότητα, χωρίς όμως να υπάρχουν ακόμα ξεκάθαρες απαντήσεις.

Τα δεδομένα
Τα μόνα σίγουρα μέχρι στιγμής είναι ότι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου θα επιστρέψουν στα θρανία και μάλιστα θα είναι οι πρώτοι που θα το κάνουν, ενώ και οι Πανελλήνιες θα πραγματοποιηθούν με πιθανή ημερομηνία έναρξης τα μέσα Ιουνίου. Μάλιστα, ως ημερομηνία επιστροφής στις σχολικές αίθουσες για τους μαθητές της τελευταίας τάξης του Λυκείου, φαίνεται να έχει «κλειδώσει» η Δευτέρα 11 Μαΐου.

Ακόμα, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, θεωρείται πολύ πιθανό να επιστρέψουν στα θρανία και οι μαθητές των μικρότερων τάξεων του Λυκείου, ενώ μένει να αποφασιστεί τι θα γίνει με τους μαθητές γυμνασίου και αν θα ανοίξουν τα Δημοτικά.

Στα Δημοτικά, δε, εξετάζεται ακόμη και το ενδεχόμενο εθελοντικής παρουσίας των μικρών μαθητών.

Δείτε επίσης: Υπό ποιες συνθήκες θα ανοίξουν τα σχολεία

Ακόμα σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, πολύ πιθανό φαντάζει τόσο το ενδεχόμενο παράτασης αυτής της χρονιάς, όσο και το ενδεχόμενο να ξεκινήσει η επόμενη νωρίτερα, ωστόσο όχι για όλες τις βαθμίδες.

Πλέον, και εφόσον η επιστροφή όλων των μαθητών στα σχολεία γίνει πραγματικότητα από τα μέσα του επόμενου μήνα και μετά, μένει να διευκρινιστούν τα ζητήματα υγιεινής όπως η χρήση μάσκας και γαντιών, αλλά και οι αποστάσεις που πρέπει να έχουν οι μαθητές μέσα στις σχολικές αίθουσες.

Βέβαια, πονοκέφαλο στους ειδικούς προκαλεί ο συνωστισμός που ενδέχεται να παρατηρείται στα διαλείμματα και ειδικότερα όσον αφορά στα μικρότερα παιδιά.

Ζαχαράκη στο MEGA: Το υπουργείο εξετάζει διάφορα ενδεχόμενα
Στο σχέδιο της κυβέρνηση για άνοιγμα των σχολείων μίλησε στο MEGA και η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.

Σύμφωνα με την υφυπουργό, θα πρέπει να περιμένουμε τις γενικές ανακοινώσεις της κυβέρνησης για την επιστροφή στη νέα πραγματικότητα, προκειμένου να υπάρξουν και πιο ειδικές που αφορούν την εκπαίδευση.

«Είναι θέμα ημερών έτσι ώστε να μπορέσουμε να δούμε ποιο θα είναι το συνολικότερο σχέδιο της επιστροφής στην νέα πραγματικότητα».

Το δεδομένο είναι ότι η προτεραιότητα θα δοθεί στους μαθητές της τρίτης λυκείου. Η κ. Ζαχαράκη τόνισε ότι παρόλο που δεν υπάρχει ακριβής ημερομηνία επιστροφής στα θρανία των μαθητών της Γ’ λυκείου ή της έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων, είναι πολύ σημαντικό ότι οι μαθητές γνωρίζουν την ύλη στην οποία θα εξεταστούν, καθώς και περίπου το διάστημα το οποίο θα ξεκινήσουν οι πανελλήνιες.

«Είναι πολύ σημαντικό ότι τα παιδιά μας γνωρίζουν την ύλη τους. Ξέρουν επίσης ότι η πρόθεση είναι να ξεκινήσουν μέσα Ιουνίου και ιδανικά να έχουν τελειώσει 15 Ιουλίου. Ξέρουν περίπου το χρονικό περιθώριο μέσα στο οποίο θα γίνουν οι εξετάσεις. Είναι πολύ σημαντικό να έχουν και την τελική ημερομηνία αλλά αυτό νομίζω είναι θέμα ημερών».

Η υφυπουργός Παιδείας ανέφερε ότι ο σχεδιασμός για τη νέα σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει και αφορά ζητήματα νωρίτερης έναρξης της σχολικής χρονιάς και μετακύλιση της ύλης τον Σεπτέμβριο, ενώ σε ερώτημα αν τα σχολεία θα πρέπει ή μη να ανοίξουν το καλοκαίρι ανέφερε ότι αυτό είναι θέμα των ειδικών.

«Για το ερώτημα αν πρέπει να ανοίξουν ή όχι, νομίζω ότι αυτό ας το αφήσουμε στο τι προτείνουν οι άνθρωποι που παρατηρούν την πορεία της αντιμετώπισης του ιού. Από την άλλη, θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις από αυτούς που θα τις εφαρμόσουν».

Η κ. Ζαχαράκη επισήμανε ότι το υπουργείο εξετάζει διάφορα σενάρια για το πώς θα γίνει η επιστροφή στα σχολεία, γνώμονας ωστόσο παραμένει η ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών. Ειδικές οδηγίες θα δοθούν σε διευθυντές σχολείων, εκπαιδευτικούς αλλά και μαθητές για τη σωστή διαχείριση της καθημερινότητας μετά την επιστροφή στα σχολεία.

«Όταν έχουμε την τελική εικόνα θα ανακοινωθεί».

Κεραμέως: Πιθανή η παράταση της σχολικής χρονιάς, νωρίτερα θα ξεκινήσει η νέα
Από την πλευρά της, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ξεκαθάρισε πως το πιθανότερο σενάριο αυτή τη στιγμή είναι η παράταση της σχολικής χρονιάς, όχι όμως μετά το τέλος Ιουνίου, και έναρξη της επόμενης χρονιάς νωρίτερα,αλλά όχι για όλες τις βαθμίδες.

Ερωτηθείσα για τις ακριβείς ημερομηνίες ανοίγματος των σχολείων η κ. Κεραμέως παρέπεμψε στις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού τις επόμενες ημέρες.

Επίσης ανέφερε ότι το Υπουργείο έχει ζητήσει από το Ινστιτούτο Παιδείας να δοθούν κατευθύνσεις για «την απολύτως αναγκαία ύλη που πρέπει να διδαχθούν οι μαθητές για να προαχθούν στην επόμενη τάξη», ενώ αναφερόμενη στα πανεπιστήμια ξεκαθάρισε ότι δεν πρέπει να βιαστούν να επιστρέψουν οι φοιτητές στα αμφιθέατρα καθώς αποδίδει «εξαιρετικά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το 96% καλύπτεται, δεν καλύπτονται τα κλινικά εργαστήρια. Βασική μας προτεραιότητα είναι τα κλινικά εργαστήρια και πώς και πότε θα διεξαχθούν οι εξετάσεις εξαμήνου».

Ακόμα, για το αν νοσήσει κάποιο παιδί από κοροναϊό ξεκαθάρισε πως «υπάρχει μέριμνα για επαναληπτικές (σ.σ.: πανελλήνιες) εξετάσεις τον Σεπτέμβριο».

Αντιδράσεις από γονείς και εκπαιδευτικούς
Βέβαια, πριν καν ακόμα τις επίσημες ανακοινώσεις, έχουν ξεκινήσεις οι αντιδράσεις, από ανθρώπους που εκφράζουν σοβαρές διαφωνίες για το άνοιγμα των σχολείων.

Σε αυτό το θέμα αναφέρθηκαν, μιλώντας στο MEGA ο πρόεδρος ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος και ο πρόεδρος Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδος, Παναγιώτης Κατηφές.

Ο κ. Κατηφές αναφέρθηκε στην ανάγκη να «αντιληφθούμε ότι τόσο η υγεία όσο και η Παιδεία δεν είναι θέμα ατομικής υπόθεσης, αλλά κοινωνικό αγαθό για το οποίο το κράτος οφείλει να παίρνει μέτρα».

Ανέφερε ακόμα πως όταν θα ανοίξουν τα σχολεία βασικό είναι να πληρούνται όλοι οι όροι για την ασφάλεια τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των παιδιών, που δεν θα πρέπει να γίνουν ξανά φορείς του ιού μεταφέροντας τον στον υπόλοιπο πληθυσμό.

Από την πλευρά του ο κ. Τσούχλος στάθηκε στην πρόταση της ΟΛΜΕ να ανοίξει μόνο η Γ’ Λυκείου «και περιμένουμε την απάντηση του υπουργείου Παιδείας», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Οι σκέψεις της ΟΛΜΕ είναι να μην ανοίξουν ούτε τα Γυμνάσια, ούτε η Α’ και Β’ Λυκείου, είπε και τόνισε πως «πρέπει να είμαστε προσεκτικοί για να μην υπάρξει διασπορά του ιού μέσα στο καλοκαίρι», αφού μάλιστα σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά δεν θα πραγματοποιηθούν και οι προαγωγικές εξετάσεις.

Τι θα κάνουν οι υπόλοιπες χώρες
Πάντως όσον αφορά στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, τις οποίες -όπως έχει δηλώσει και ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας, Σωτήρης Τσιόδρας- παρακολουθούμε για να δούμε πως αντιδρούν σε ορισμένα μέτρα, καθώς και στην άρση τους, οι απόψεις φαίνεται να διίστανται.

Για παράδειγμα στη Γαλλία, τη χώρα των 161.488 κρουσμάτων και 22.614 νεκρών, οι μαθητές στις 11 Μαΐου καλούνται να επιστρέψουν στα θρανία.

Μάλιστα, οι μαθητές από 11 έως 18 ετών πρέπει να φορούν μάσκες για να περιορίσουν την εξάπλωση του κοροναϊού, σύμφωνα με το επιστημονικό συμβούλιο που συμβουλεύει την γαλλική κυβέρνηση για την πανδημία.

Παράλληλα, πρόσθεσε ότι και το προσωπικό στα γαλλικά γυμνάσια και λύκεια θα πρέπει επίσης να φορούν μάσκες, ενώ υπογράμμισε πως είναι αδύνατο να υποχρεώσει τους νεότερους μαθητές, για παράδειγμα 4 έως 11 ετών, να το κάνουν.

Από την άλλη πλευρά, η Ιταλία, των 195.351 κρουσμάτων και 26.384 νεκρών, τα σχολεία θα ανοίξουν από Σεπτέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με συνέντευξη του ιταλού πρωθυπουργού Τζουζέπε Κόντε στη La Repubblica η εξ αποστάσεως διδασκαλία λειτουργεί καλά, ενώ ο κίνδυνος μετάδοσης του φονικού ιού παραμένει ακόμα πολύ υψηλός.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από