Η προβολή της εξαιρετικής θρησκευτικής σειράς για πολλοστή φορά κατάφερε να κάνει ρεκόρ τηλεθέασης το βράδυ της Μεγάλης Τετάρτης
Από το 1977, οπότε και προβλήθηκε για πρώτη φορά από την RAI 1 μέχρι και σήμερα, η μίνι σειρά βρετανικής και ιταλικής παραγωγής του Φράνκο Τζεφιρέλι σημειώνει τηλεθέαση η οποία είναι πολύ υψηλή δεδομένης της πολύ συχνής προβολής της. Το επιβεβαίωσε και φέτος καθώς η πρεμιέρα της, χθες Μεγάλη Τετάρτη στον ΑΝΤ1 σημείωσε 20% στο σύνολο και 25% στο κοινό των ηλικιών 18 – 54.
Και μπορεί η καραντίνα να κρατά τον κόσμο στο σπίτι και να ευνοεί τις επιδόσεις των προγραμμάτων, σε ό,τι αφορά όμως τη συγκεκριμένη σειρά δεν ισχύουν τα όσα ισχύουν για τα υπόλοιπα προγράμματα. Οσοι κι αν προσπάθησαν να την αντιγράψουν ή να δημιουργήσουν κάτι παρόμοιο, όσο καλές προθέσεις κι αν είχαν δεν τα κατάφεραν.
Όχι άδικα, «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ» θεωρείται ως η μεγαλύτερη θρησκευτική παραγωγή στην ιστορία της μικρής και της μεγάλης οθόνης, που αναφέρεται στη Γέννηση, τη Ζωή, τα Πάθη και την Ανάσταση του Ιησού Χριστού. Ο Ιταλός σκηνοθέτης Φράνκο Τζεφιρέλι κατάφερε με τρόπο μοναδικό να αποδώσει τα Πάθη του Ιησού, αναπαριστώντας τα γεγονότα με πίστη στις Γραφές και απόλυτο σεβασμό στην ιερότητα του θέματος. Ο προϋπολογισμός της ήταν 180.000.000 δολάρια και η κινηματογράφησή της έγινε από την RAI Radiotelevisione Italiana.
Το πάθος του ήταν κάτι παραπάνω από προφανές καθώς ο διάσημος σκηνοθέτης γύριζε αυτό το τηλεοπτικό θαύμα για έναν ολόκληρο χρόνο ενώ δεν δίστασε να ταξιδέψει σε όσα μέρη έκρινε ότι θα ήταν καλύτερο να γίνουν τα γυρίσματα. Βασικός παράγοντας της επιτυχίας το εξαιρετικό κάστινγκ το οποίο εκτός από τους θρυλικούς πρωταγωνιστές του Χόλιγουντ, συμπεριελάμβανε και το πρόσωπο κλειδί που ερμήνευσε τον Ιησού, τον Ρόμπερτ Πάουελ, ο οποίος αρχικά είχε δοκιμαστεί για να ερμηνεύσει τον Ιούδα.
Με το πέρασμα των χρόνων οι λεπτομέρειες που αποκαλύπτονταν και αφορούσαν το παρασκήνιο των γυρισμάτων ήταν ενδεικτικές για το πόσο σκληρά δούλεψε ο Τζεφιρέλι για να πετύχει αυτό το αποτέλεσμα.
Όπως για παράδειγμα το τέχνασμα που εφηύρε ο Τζεφιρέλι για να μην ανοιγοκλείνει τα μάτια του ο Πάουελ καθώς υποδυόταν τον θεάνθρωπο. Τοποθετώντας μπλε αϊλάινερ στο πάνω βλέφαρο και λευκό στο κάτω πέτυχε το βάθος του βλέμματος που επιθυμούσε και ανέδειξε το γαλάζιο των ματιών του πρωταγωνιστή του.
Υπάρχει και η περίφημη φωτογραφία όπου ο Πάουελ βρίσκεται στο Σταυρό και καπνίζει τσιγάρο. Όπως ο ίδιος εξομολογήθηκε σε συνέντευξή του, λόγω του κρύου που είχε κατά την διάρκεια της συγκεκριμένης δύσκολης σκηνής χρειάστηκε εκτός από το τσιγάρο και λίγο αλκοόλ για να μπορέσει να ζεσταθεί.
Για εμάς τους Ελληνες, ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει η συμμετοχή του ηθοποιού Γιώργου Βογιατζή, ο οποίος ερμήνευσε τον Ιωσήφ.