Κορωνοϊός: Άδεια στα κρουαζιερόπλοια να πιάνουν ελληνικά λιμάνια για ανεφοδιασμό

Κορωνοϊός: Άδεια στα κρουαζιερόπλοια να πιάνουν ελληνικά λιμάνια για ανεφοδιασμό

Επιτρέπεται ολιγόωρη πλαγιοδέτηση για ανατροφοδότηση με τρόφιμα, νερό και καύσιμα, καθώς και για ασφαλή παράδοση αποβλήτων και λυμάτων

Η πανδημία του COVID-19 είναι μια πρωτοφανής παγκόσμια κατάσταση που απαιτεί έκτακτη αντίδραση σε όλα τα επίπεδα. Στο πλαίσιο αυτό, η βιομηχανία της κρουαζιέρας έχει θέσει τη δημόσια υγεία στην καρδιά της δικής της αντίδρασης. Μέσα σε 48 ώρες από την απόφαση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) να θέσει τον πλανήτη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία, οι εταιρείες μέλη της CLIA είχαν υιοθετήσει ενισχυμένα μέτρα σε όλο τον κόσμο. Τα μέτρα αυτά επανεξετάζονταν συνεχώς και ενισχύονταν με βάση τις κατευθυντήριες οδηγίες των διεθνών υγειονομικών αρχών.

Από τη στιγμή της κήρυξης πανδημίας από τον ΠΟΥ, τα μέλη της CLIA ανέστειλαν οικειοθελώς τα δρομολόγια κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο – καθιστώντας έτσι τη βιομηχανία κρουαζιέρας μία από τις πρώτες που διέκοψαν τις δραστηριότητές τους.

Σήμερα, λίγα μόνο πλοία παραμένουν ακόμα στη θάλασσα και κατευθύνονται προς κάποιο ανοιχτό λιμάνι. Η δημόσια υγεία αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τις εταιρείες κρουαζιέρας, οι οποίες ανταποκρίθηκαν με απόλυτο σεβασμό στην απόφαση πολλών χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, να κλείσουν τα λιμάνια τους για προληπτικούς λόγους. Ήταν μια πολύπλοκη διαδικασία, με ανθρώπους να εργάζονται νύχτα και μέρα για να συντονίσουν την ασφαλή επιστροφή στα λιμάνια για επιβάτες και πληρώματα, σε στενή, βήμα-βήμα συνεργασία μεταξύ των εταιρειών κρουαζιέρας και των κυβερνήσεων και υγειονομικών αρχών.

Η Ελληνική Κυβέρνηση συνεργάστηκε στενά με την CLIA και μαζί δημιουργήσαμε ήδη ένα πλαίσιο με βάση το οποίο τα κρουαζιερόπλοια μπορούν να πραγματοποιούν ολιγόωρη πλαγιοδέτηση σε ελληνικά λιμάνια για ανατροφοδότηση με τρόφιμα, νερό και καύσιμα, καθώς και για ασφαλή παράδοση αποβλήτων και λυμάτων, βάσει της καθοδήγησης της Ε.Ε. και των διεθνών κανόνων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 (MLC) της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ).

Η διαδικασία αυτή γίνεται με αυστηρή τήρηση των κανόνων ασφαλείας και συγκεκριμένα: στα κρουαζιερόπλοια επιβαίνει μόνο το πλήρωμα, δεν επιτρέπεται καμία αποβίβαση και τα κρουαζιερόπλοια διαθέτουν καθαρή ναυτιλιακή δήλωση υγείας.

«Εκφράζουμε τις ειλικρινείς ευχαριστίες μας στην Ελληνική Κυβέρνηση και στα συναρμόδια Υπουργεία για τη συνεργασία και την ουσιαστική στήριξη στις εταιρείες κρουαζιέρας. Ο ανεφοδιασμός με τρόφιμα, νερό και καύσιμα είναι ζωτικής σημασίας για τα πλοία και τα πληρώματά τους» αναφέρει σε δήλωσή της η κα Μαρία Δεληγιάννη, Εκπρόσωπος της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ