Η αγαπημένη σοκολάτα Lacta τα τελευταία χρόνια σε κάθε της διαφημιστική καμπάνια στοχεύει στο συναίσθημα καθώς η σοκολάτα σύμφωνα με τους ψυχολόγους όταν την τρώμε με τα μανίας καλύπτει συναισθηματικά κενά.
Αυτήν όμως τη φορά αντί το concept να βασίζεται στον έρωτα κάνει focus στη διαφορετικότητα, στην αποδοχή και στην άνευ όρων αγάπη.
Η αγάπη έχει πολλές γεύσεις» και όλα τα ζευγάρια, ασχέτως φύλου, ηλικίας, σωματότυπου, χρώματος και αρτιμέλειας το αποδεικνύουν καθημερινά
Η διαφημιστική καμπάνια της Lacta το 2019 πέραν των τηλεοπτικών spots διαθέτει και outdoor καμπάνια με ασπρόμαυρες αφίσες στις οποίες πρωταγωνιστούσαν ζευγάρια διαφορετικής σεξουαλικότητας, χρώματος, ηλικίας και καταγωγής.
Οι αντιδράσεις του κόσμου
Κάποιοι πιο συντηρητικοί έκαναν ρατσιστικά σχόλια, ωστόσο στην πλειοψηφία η προσέγγιση της καμπάνιας αποθεώθηκε καθώς αφορά όλους και πρεσβεύει μια αλήθεια και μια πραγματικότητα:
“Δες την αγάπη” το νέο τηλεοπτικό spot
Πρόκειται για ένα συγκινητικό αλλά απολύτως ρεαλιστικό σποτ διάρκειας δύο λεπτών στο οποίο προβάλλεται η αρχική επίκριση και η μη αποδοχή της διαφορετικότητας η οποία στο τέλος νικάτε από την αγάπη και την αποδοχή.
Το story board
Στο σποτ βλέπουμε ιστορίες καθημερινών ανθρώπων που απαρτίζουν την κοινωνία μας: Στη διάρκεια ενός πάρτι μια κοπέλα σπρώχνει έναν εύσωμο νεαρό και τον ρίχνει σε μια πισίνα ενώ βλέπουμε να γελά για το bulling.
Μια άλλη γυναίκα χτυπάει το κουδούνι του σπιτιού των γονιών της κρατώντας το χέρι της συντρόφου της. Ο πατέρας της ανοίγει την πόρτα, τις βλέπει μαζί και την κλείνει.
Ένας οδηγός σταματάει μπροστά από τους γονείς του. Συνεπιβάτης είναι μια γυναίκα με πολλά piercing στο πρόσωπο και τατουάζ. Τα μάτια της διασταυρώνονται με αυτά της μητέρας.
Σε άλλη σκηνή ένας άντρας μοιάζει σαν να σφίγγει τις γροθιές του και βγάζει το πουκάμισό του. Κατευθύνεται προς έναν άλλο άντρα ο οποίος είναι σκυμμένος στο έδαφος και λαχανιάζει.
Μια κοπέλα σε αναπηρικό αμαξίδιο φτάνει στο τραπέζι της σε ένα εστιατόριο. Ένα ζευγάρι την κοιτά με περιέργεια…
Μια μαύρη γυναίκα πέφτει στο κρεβάτι με μια κραυγή. Ένας άντρας ανεβαίνει επάνω της…
Το κοινωνικό μήνυμα κατά της βίας, του ρατσισμού και της έλλειψης αποδοχής
Όλα τα στιγμιότυπα είναι στερεοτυπικές εικόνες επίκρισης, μίσους, βίας, ρατσισμού και μη αποδοχής… Το μήνυμα όμως της διαφήμισης είναι το ακριβώς αντίθετο, γιατί όλες αυτές οι εικόνες είναι ιστορίες αγάπης, είναι μια παύση και ανατροπή σε μια χρονική στιγμή που μπορεί να παρερμηνευτεί:
Η κοπέλα στην πισίνα δεν ρίχνει ένα αγόρι στο νερό για να τον περιπαίξει αλλά το αγόρι της: βουτά και η ίδια και τον φιλά.
Ο πατέρας δεν κλείνει την πόρτα γιατί δεν αποδέχεται την επιλογή της κόρης του: Έχει κανονίσει ένα πάρτι καλωσορίσματος και την ξανανοίγει για να της κάνει έκπληξη.
Η κοπέλα με τα piercing είναι έγκυος και οι γονείς του οδηγού και συντρόφου της την παίρνουν αγκαλιά.
Ο νεαρός που έβγαλε το πουκάμισο βοηθά τον σύντροφό του να κουβαλήσει έναν καναπέ στο σπίτι τους.
Το ζευγάρι δεν κοιτά με θλίψη την κοπέλα στο αναπηρικό αμαξίδιο που είναι ΑμεΑ αλλά προσέχει με έκπληξη τον φίλο της που της φέρνει ένα μεγάλο λούτρινο αρκουδάκι.
Η μαύρη γυναίκα παίζει μαξιλαροπόλεμο με τον σύντροφό της.
Ο στόχος της διαφήμισης της Lacta και το κοινωνικό μήνυμα που μεταφέρει
Στόχος της διαφήμισης είναι να γκρεμίσει τα κοινωνικά στερεότυπα και να μας διδάξει πως πρέπει να κοιτάμε τον απέναντι μας πέρα από τη επιφάνεια. Αυτή είναι η πραγματικότητα στο βίντεο της Lacta και είναι πλημμυρισμένη αγάπη που το μόνο που κάνει είναι να φέρει δάκρυα στα μάτια και να δώσει τροφή για περισυλλογή και αλλαγή συντηρητικής σκέψης