Στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών έχουν εισέλθει τα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα που εισάγονται κατά χιλιάδες κάθε μήνα αυξάνοντας το μέσο όρο ηλικίας του ήδη γερασμένου στόλου μας αλλά και επιβαρύνοντας το περιβάλλον και την οδική ασφάλεια.
Στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών έχουν εισέλθει τα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα που εισάγονται κατά χιλιάδες κάθε μήνα αυξάνοντας το μέσο όρο ηλικίας του ήδη γερασμένου στόλου μας αλλά και επιβαρύνοντας το περιβάλλον και την οδική ασφάλεια. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr τόσο τα στελέχη της Ειδικής Επιτροπής όσο και τα στελέχη από την αγορά έχουν συμφωνήσει να επιβάλλουν υπέρογκους φόρους που θα κυμαίνονται από 1.000% και πάνω για τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3 (πρώτη άδεια κυκλοφορίας από το 2000 έως το 2005) ή και παλαιότερα.
Ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο, σύμφωνα με το Newsauto.gr θα σταματήσουν οι αθρόες εισαγωγές παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και η Ελλάδα θα σταματήσει να αποτελεί την «χωματερή» της υπόλοιπης Ευρώπης μαζί με τις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ ή τις χώρες τις Αφρικής! Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών πέραν της κατάργησης του Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης που αποκάλυψε το Newsauto.gr και στην υιοθέτηση του νέου τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης με την Αξία Λιανικής προ Φόρων εξετάζει την αύξηση των απομειώσεων στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με μικρές ηλικίες ώστε να γίνουν πιο προσιτά στους καταναλωτές και βέβαια να μειωθεί η μέση ηλικία του γηρασμένου στόλου οχημάτων.
Με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί το νέο αυξημένο Τέλος Ταξινόμησης που προκύπτει από την εφαρμογή του τρόπου υπολογισμού του μέσω Αξίας Λιανικής προ Φόρων και θα γίνουν πιο προσιτά για τους καταναλωτές. Παράλληλα οι απομειώσεις εξαιτίας των διανυθέντων χιλιομέτρων είναι επίσης πολύ πιθανό να επανεξεταστούν και να «επιδοτούνται» επιπλέον τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα με λίγα διανυθέντα χιλιόμετρα έναντι εκείνων που έχουν διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα! Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν από τον υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα αλλά τόσο τα στελέχη της Ειδικής Επιτροπής όσο και τα στελέχη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά και από τους εισαγωγείς και τους εμπόρους είναι όλοι σύμφωνοι να επιβληθούν υπέρογκοι φόροι στα παλαιά και ρυπογόνα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ώστε να ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων.
Οι συντελεστές απομείωσης
Τον Ιανουάριο του 2018 άλλαξαν οι συντελεστές απομείωσης του φόρου στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ανάλογα με την ηλικία και τον τύπο αμαξώματος. Να υπενθυμίσουμε πως οι συντελεστές απομείωσης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είχαν αλλάξει την 1η Ιουνίου 2016.
Αν συγκρίνει κανείς τους νέου συντελεστές απομείωσης που ισχύουν από το 2018 με τους παλαιούς θα αντιληφθεί ότι στα αυτοκίνητα με ηλικία έως και 12 μήνες οι συντελεστές απομείωσης αυξάνονται από 2% έως και 7% ανάλογα με τον τύπο αμαξώματος. Αντίθετα στα οχήματα με ηλικία κυρίως από 1,5 έτος έως και 4 έτη οι συντελεστές απομείωσης μειώνονται από 2% έως και 7% ανάλογα με τον τύπο αμαξώματος με αποτέλεσμα το κόστος εκτελωνισμού να αυξάνεται ανάλογα!
Πάντως στα οχήματα πάνω από 15 έτη το κόστος εκτελωνισμού παραμένει το ίδιο καθώς οι συντελεστές απομείωσης παραμένουν στα ίδια ποσοστά, δηλαδή στο 95%.