Η επιλογή ενός αχανούς και «χαοτικού» Μουντιάλ για το 2026 που θα διεξαχθεί σε Καναδά, ΗΠΑ και Μεξικό, απλώς επιβεβαιώνει αυτό που όλοι γνωρίζαμε: Η διεθνής συνομοσπονδία ενδιαφέρεται πρωτίστως για τα έσοδα…
Ακόμη και αυτές οι ΗΠΑ με πρόεδρο τον Ντόναλντ Τραμπ που υπόσχεται να υψώσει ένα τείχος κατά μήκος των συνόρων της χώρας του με το Μεξικό και παράλληλα προκαλεί ακόμη και αυτά τα μέλη του κλειστού κλαμπ των οικονομικά ανεπτυγμένων χωρών G7 σπάζοντας σειρά εμπορικών συμφωνιών ακόμη και με τον γειτονικό Καναδά, μπορούν να επικρατήσουν στη διεκδίκηση του Μουντιάλ 2026 απέναντι στο «φτωχό» Μαρόκο.
Η τριπλή συνυποψηφιότητα ΗΠΑ-Μεξικού-Καναδά είχε ένα μεγάλο όπλο: τα προβλεπόμενα έσοδα τα οποία σύμφωνα με τον πρόεδρο της αμερικάνικης ομοσπονδίας Κάρλος Κορντέιρο αναμένεται να ξεπεράσουν τα 14 δις. δολάρια, εκ των οποίων τα 11 δις. δολάρια θα πάνε στα ταμεία της FIFA. Αντιθέτως οι υπολογισμοί των ανθρώπων της υποψηφιότητας του Μαρόκου υπολόγισαν τα έσοδα κοντά στα 7 δις. δολάρια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Μουντιάλ του 2026 θα είναι το πρώτο στο οποίο θα συμμετάσχουν 48 ομάδες, και σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο στις ΗΠΑ θα διεξαχθούν τα 60 από τα 80 ματς συνολικά, ενώ οι συνδιοργανώτριες χώρες του Μεξικό και του Καναδά θα διοργανώσουν από 10 ματς έκαστη.
Πάντως ήδη έχει ξεκινήσει η σκληρή κριτική για την επιλογή της FIFA να διευρύνει ακόμη περισσότερο το τουρνουά, ουσιαστικά επιτρέποντας μια στις τέσσερις εθνικές ομάδες του πλανήτη να συμμετάσχουν στην τελική φάση του Παγκοσμίου Κυπέλλου.
Αιχμή του δόρατος σε αυτή την κριτική αποτελούν τα σχόλια του προέδρου της εταιρείας αθλητικών ειδών Adidas Κάσπερ Ρόρστεντ, ο οποίος δήλωσε ότι «προσωπικά θα ήθελα ένα τουρνουά με τις 16 πραγματικά καλύτερες εθνικές ομάδες του κόσμου και αν ήθελαν περισσότερα ματς, ας έφτιαχναν την τελική φάση με τέτοιο τρόπο ώστε να παίζουν περισσότερα ματς μεταξύ τους».
Ο δανός πρόεδρος της Adidas, η οποία «ντύνει» 12 από τις 32 φιναλίστ αυτού του Μουντιάλ, επέμεινε στην άποψή του ακόμη κι αν αυτό σημαίνει ότι προτιμά λιγότερα κέρδη για την εταιρεία του. «Οσο περισσότερες ομάδες μετέχουν σε ένα Μουντιάλ, τόσο θα πέφτει και η ποιότητα του τουρνουά. Προτιμώ ματς τύπου Ολλανδία – Αγγλία, παρά Δανία – Φινλανδία και το λέω γνωρίζοντας τις οικονομικές επιπτώσεις που θα είχε μια τέτοια απόφαση».
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη μάχη των πωλήσεων αθλητικών ειδών, η γερμανική εταιρεία έχει πουλήσει ήδη 8 εκατομμύρια εμφανίσεις, όσες είχε πουλήσει καθόλη τη διάρκεια του Μουντιάλ 2014, το οποίο σημειωτέο είχε κερδίσει η Γερμανία. Όπως τόνισε μάλιστα ο Ρόρστεντ «μόνο στις ΗΠΑ έχουμε πουλήσει ένα εκατομμύριο φανέλες και να φανταστεί κανείς ότι η ομάδα τους δεν προκρίθηκε στην τελική φάση του Μουντιάλ…»