Το πλοίο δεν έχει μετακινηθεί καθόλου από τη θέση του το τελευταίο 24ωρο, οπότε και εκδόθηκε η προκλητικότατη NAVTEX.
Αγκυροβολημένο ανοιχτά του λιμανιού της Αττάλειας βρίσκεται το τουρκικό ερευνητικό πλοιο Oruc Reis.
Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα Χουριέτ, το πλοίο δεν έχει μετακινηθεί καθόλου από τη θέση του το τελευταίο 24ωρο, οπότε και εκδόθηκε η προκλητικότατη NAVTEX.
Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν επίσης βίντεο και φωτογραφίες που δείχνουν το Oruc Reis ακινητοποιημένο στην Αττάλεια.
Antalya dolaylarında beklemekte olan Oruç Reis Sismik Araştırma Gemisine
Deniz Kuvvetleri’ne bağlı fırkateynler eşlik ediyor. pic.twitter.com/T5dYFk8mQp— Doğu Akdeniz Politik (@akdenizpolitik) July 22, 2020
Antalya dolaylarında beklemekte olan Oruç Reis Sismik Araştırma Gemisine
Deniz Kuvvetleri’ne bağlı fırkateynler eşlik ediyor. pic.twitter.com/T5dYFk8mQp— Doğu Akdeniz Politik (@akdenizpolitik) July 22, 2020
Σύμφωνα με τη Navtex η Άγκυρα θα στείλει στην περιοχή το τουρκικό ερευνητικό πλοίο Oruc Reis, το οποίο είχε βρεθεί ξανά στη θαλάσσια περιοχή νότια του Καστελόριζου τον Ιανουάριο του 2020.
Ωστόσο η εν λόγω Navtex αφορά περιοχή ακόμα πιο μέσα στην ελληνική υφαλοκρηπίδα, πιο βορειοδυτικά δηλαδή, σε σύγκριση με την περιοχή όπου είχε κινηθεί το Οruc Reis στις αρχές του έτους.
Τι είναι το Oruc Reis
Ποιο είναι όμως, το τουρκικό ερευνητικό πλοίο, το οποίο έρχεται να προσθέσει ένα ακόμη «επεισόδιο» στις ήδη τεταμένες σχέσεις μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας.
Το Oruc Reis είναι ερευνητικό πλοίο, το οποίο συμμετέχει σε σεισμογραφικές έρευνες της Τουρκίας, με στόχο τον εντοπισμό υδρογονανθράκων.
Ανήκει στην Γενική Διεύθυνση Ορυκτών Ερευνών (MTA) της Τουρκίας, ένα ινστιτούτο του τουρκικού υπουργείου Ενέργειας και από το 2017 όταν και τέθηκε σε υπηρεσία «οργώνει» την Ανατολική Μεσόγειο για έρευνες, πολλές φορές κινούμενο προκλητικά και παράνομα εντός της κυπριακής ΑΟΖ.
Η ναυπήγησή του ξεκίνησε το 2012 και καθελκύστηκε το 2015 στα ναυπηγεία Τούζλα της Κωνσταντινούπολης.
Το σκάφος έχει μήκος 87 μέτρα, πλάτος 23 μέτρα, βύθισμα 6 μέτρα και χωρητικότητα 4.867 τόνους. Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 17 κόμβων, ενώ το πλήρωμα του αποτελείται από 27 άτομα και το επιστημονικό προσωπικό επί του σκάφους είναι 28 άτομα.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ενέργειας της Τουρκίας, το πλοίο είναι ικανό να εκτελεί γεωφυσική έρευνα και 3D δειγματοληψία στον πυθμένα σε βάθος μέχρι 20.000 m (66.000 ft), διαθέτει ένα υποβρύχιο όχημα (ROV) που λειτουργεί με τηλεχειρισμό και μπορεί να πραγματοποιεί παρατηρήσεις και δειγματοληψία σε βάθος έως 1.500 m (4.900 ft). Τέλος, διαθέτει ελικοδρόμιο για απονηώσεις και προσνηώσεις ελικοπτέρων βάρους έως 12 τόνων.
Μέχρι στιγμής, έχει δραστηριοποιηθεί στις θαλάσσιες περιοχές της Κύπρου, της Μαύρης Θάλασσας και της Θάλασσας του Μαρμαρά.
Πρόκειται, μάλιστα, για το τέταρτο τουρκικό πλοίο έρευνας, μετά το «Φατίχ», το «Γιαβούζ» και το «Μπαρμπαρός».