Η Αδαμαντία Μαυροειδή, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στην Αθήνα στις 23 Αυγούστου του 1937.
Ηταν μια από τις πιο σέξι ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου.
Ελληνίδα ηθοποιός, που διακρίθηκε σε ρόλους μοιραίας και σέξι γυναίκας.
Διαβάστε επίσης: Αδειάζει η κλεψύδρα – Θέμα χρόνου η απόφαση Μπαρτζώκα
Η Αδαμαντία Μαυροειδή, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στην Αθήνα στις 23 Αυγούστου του 1937. Σπούδασε χορό στη σχολή Ανωμερίτη και υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Σχολείου.
Σε ένα πάρτι που έκανε η μητέρα της για την αποφοίτησή της γνώρισε τον Ντίμη Δαδήρα, τον σκηνοθέτη που είχαν περάσει από τα χέρια του Αλίκη Βουγιουκλάκη και Τζένη Καρέζη. Εκείνος γοητεύτηκε από τη μικρή Αδαμαντία που είχε και καλλιτεχνικές τάσεις, καθώς σπούδαζε χορό και ήταν και στην Καλών Τεχνών.
Προέκυψε έρωτας, αν και στην πορεία εκείνη ομολόγησε ότι ήταν η πατρική του φιγούρα (21 χρόνια μικρότερη) και όχι ο πόθος που την κράτησε δίπλα του.
Στον κινηματογράφο εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1960 στην κωμωδία «Ραντεβού στη Βενετία» του μετέπειτα συζύγου της Ντίμη Δαδήρα. Στη συνέχεια διακρίθηκε, κυρίως, για τις συμμετοχές της σε ερωτικές ταινίες («Αμαρτωλές», «Μιρέλα, η σάρκα της ηδονής» κ.ά.) και αναδείχθηκε σε σύμβολο του σεξ τις δεκαετίες του ‘60 και του ‘70. Ο φακός αποτύπωσε το τέλειο σώμα της σε πολλές αποκαλυπτικές σκηνές που έκοβαν την ανάσα στον ανδρικό πληθυσμό της εποχής. Στο θέατρο εμφανίστηκε, κυρίως, σε παραστάσεις επιθεώρησης.
Μετά το χωρισμό της με τον σκηνοθέτη Ντίμη Δαδήρα, εγκατέλειψε τη σόου-μπιζ κι εγκαταστάθηκε στη Νάξο, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Το 2004 εμφανίστηκε για τελευταία φορά στη μεγάλη οθόνη, παίζοντας ένα χαρακτηριστικό ρόλο στην ταινία του Γιώργου Πανουσόπουλου «Τεστοστερόνη».
Η Γκιζέλα Ντάλι πέθανε στη Νάξο στις 10 Σεπτεμβρίου 2010, σε ηλικία 73 ετών.
Το φοβερό τροχαίο
O πατέρας της, Αλέξανδρος, καταγόταν από πλούσια οικογένεια των Μεγάρων. Η μητέρα της, Βούλα, από αντίστοιχη της Νάξου. Φοβόντουσαν ότι θα σκότωναν το μικρό κορίτσι οι Γερμανοί. Για το λόγο αυτό την έβαλαν σε ένα μοναστήρι της περιοχής, στον Άγιο Ιερόθεο.
«Ήμασταν στο δρόμο για το σπίτι μας όταν ένα μηχανάκι παρέσυρε την αδερφή μου και τη σκότωσε μπροστά στα μάτια μου», είχε δηλώσει.
Η Αδαμαντία δεν μπορούσε να ξεπεράσει το χαμό της Ελένης. Το ίδιο και η οικογένεια η οποία κατέφυγε σε ψυχολόγους και γιατρούς χωρίς αποτέλεσμα· έτσι οι δύο γονείς αποφάσισαν να χωρίσουν.
«Ο πατέρας μου έριχνε τα βάρη για το θάνατο της αδερφής μου στη μαμά μου, με αποτέλεσμα εκείνη να αγανακτήσει, να μαζέψει τα πράγματά της και να φύγουμε μαζί από τα Μέγαρα για την Αθήνα, αφήνοντας πίσω την παλιά γειτονιά, το σχολείο που πήγα μέχρι τις πρώτες τάξεις του γυμνασίου και όλα όσα θύμιζαν το παρελθόν», περιέγραφε.
Η Γκιζέλα Ντάλι έμεινε στην ιστορία του κινηματογράφου για την ομορφιά της. Ξανθιά, χυμώδης, με προκλητικό βλέμμα, χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως η ελληνίδα… Μπριτζίτ Μπαρντό.