Μετρό Πειραιά: Αρχές Ιουλίου ανοίγουν οι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια

Μετρό Πειραιά: Αρχές Ιουλίου ανοίγουν οι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια

Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η παράδοση των τριών πρώτων σταθμών της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά.

Οι τρεις πρώτοι σταθμοί, από το σύνολο των έξι που προβλέπει η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά, είναι οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», ενώ στόχος είναι να έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία έως τις αρχές Ιουλίου.

Τον υπό κατασκευή σταθμό «Αγ. Βαρβάρα» στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Αγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο» επισκέφθηκε το πρωί της Πέμπτης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μαζί με τον υφυπουργό, Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη.

«Πριν από λίγους μήνες, είχα δεσμευτεί ότι στις αρχές του καλοκαιριού θα έχουμε έτοιμους τους τρεις πρώτους σταθμούς της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια. Για να το καταφέρουμε αυτό, όλο αυτό το διάστημα εργαστήκαμε εντατικά», τόνισε σε δηλώσεις του μετά την ξενάγηση στο εργοτάξιο του σταθμού ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι κατά την πανδημία του κορονοϊού οι εργασίες συνεχίστηκαν, με την αυστηρή βέβαια τήρηση όλων των μέτρων ασφάλειας και προστασίας των εργαζομένων, σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών.

«Σήμερα, λοιπόν, μπορώ να επαναλάβω ότι θα είμαστε συνεπείς με τη δέσμευσή μας. Πλέον ολοκληρώνουμε τις δοκιμές όλων των συστημάτων, ώστε οι τρεις σταθμοί να λειτουργήσουν στις αρχές του προσεχούς Ιουλίου», πρόσθεσε ο υπουργός.

Έχει επιλυθεί το πρόβλημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε στη συνέχεια ότι: «Δεν ολοκληρώνεται μόνο το κατασκευαστικό κομμάτι. Επιλύσαμε και το πρόβλημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους συγκεκριμένους σταθμούς και της διασύνδεσής του με το κεντρικό σύστημα».

Το έργο

Το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά περιλαμβάνει συνολικά έξι σταθμούς: «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», ως εξής:

Αγία Βαρβάρα: Λ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγία Ελεούσα)

Κορυδαλλός: Πλατεία Ελευθερίας

Νίκαια: Πλατεία Ελ. Βενιζέλου

Μανιάτικα: Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη

Πειραιάς: Λιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ).

Δημοτικό Θέατρο: Ηρώων Πολυτεχνείου και Βασιλέως Γεωργίου

 

metro-epektasi-peiraias-xartis

 

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η ολοκλήρωση του έργου – ήτοι η παράδοση του συνόλου των έξι γραμμών της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά – δεν αναμένεται πριν το 2022. «Βέβαια η εντατική δουλειά θα συνεχιστεί. Επόμενος στόχος να είμαστε συνεπείς και με το δεύτερο σκέλος της δέσμευσής μας, οι άλλοι τρεις σταθμοί τους οποίους παραλάβαμε με πολύ σοβαρές καθυστερήσεις, Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς, να είναι έτοιμοι το 2022. Συνεχίζουμε να δουλεύουμε μεθοδικά και σοβαρά, χωρίς μεγάλα λόγια», εξήγησε ο κ. Καραμανλής.

Όταν το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά ολοκληρωθεί, αναμένεται να εξυπηρετεί 115 χιλιάδες πολίτες και να μειώσει την κυκλοφορία των οχημάτων κατά 23.000 σε ημερήσια βάση. Μάλιστα, βάσει των υπολογισμών, η διαδρομή λιμάνι Πειραιά – αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θα πραγματοποιείται μέσα σε 55 λεπτά.

Το έργο σε αριθμούς

Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Αγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο», αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.

Το συμβατικό κατ’ αποκοπή τίμημα του έργου (συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων, απολογιστικών και αναθεώρησης) ανέρχεται στα 467.462 εκ. ευρώ.

Οι εργασίες στην επέκταση της Γραμμής 3 έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 83%. Στο τμήμα των τριών πρώτων σταθμών βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και οι αποκαταστάσεις επιφανείας.

Πιο αναλυτικά, οι εργασίες πολιτικού μηχανικού (αρχιτεκτονικά, επιφάνειες, κ.λ.π.) έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% στο σύνολο της επέκτασης και κατά 99,5% στους σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».

Οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες στο σύνολο της επέκτασης έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 69%, ενώ οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» είναι έτοιμοι σε ποσοστό 95% (το υπολειπόμενο 5% αφορά κυρίως σε δοκιμές).

Εντός του Ιουνίου, προγραμματίζεται η διενέργεια της τελικής δοκιμαστικής λειτουργίας με συρμό, και μετά την ολοκλήρωσή της οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» θα είναι έτοιμοι για εμπορική λειτουργία στις αρχές Ιουλίου 2020.

Μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα γίνονται δοκιμές σε διάφορα συστήματα λειτουργίας του Μετρό (πυρανίχνευση, τηλεχειρισμός του συστήματος παροχής ισχύος έλξης, αερισμού, διανομής χαμηλής τάσης, κ.λ.π.).

Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ αναμένεται να έχει έως τότε υλοποιήσει το σύστημα έκδοσης και ακύρωσης εισιτηρίων, για την ομαλή λειτουργία των σταθμών. Οι επιφανειακοί χώροι, δε, θα είναι πλήρως λειτουργικοί.

Σημειωτέον ότι οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» έχουν σχεδιαστεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. με προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ