Από τη Δευτέρα 11 Μαΐου συνεχίζεται η περαιτέρω χαλάρωση των μέτρων για τον κορωνοϊό με το άνοιγμα των σχολείων για τους μαθητές της Γ' Λυκείου - Ποια τα μέτρα προστασίας - Διχάζει το άνοιγμα των δημοτικών
Με τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που θα βρεθούν την Δευτέρα ξανά στις σχολικές αίθουσες, ανοίγει ο κύκλος επιστροφής στα θρανία.
Η πρώτη εβδομάδα θα είναι ένα σημαντικό κρας τεστ, με το οποίο το υπουργείο Παιδείας ευελπιστεί ότι θα φέρει τη σχολική κοινότητα προ των νέων ευθυνών της απέναντι στην απειλή του κορωνοϊού. Περίπου 100.000 μαθητές θα βρεθούν στα θρανία τη Δευτέρα, ενώ από τις 18 Μαΐου στις τάξεις θα επιστρέψουν περίπου 500.000 παιδιά των τριών τάξεων του Γυμνασίου και της Α’ & Β’ Λυκείου.
Καθημερινά τα μαθήματα για τη Γ’ Λυκείου
«Οι ομάδες προσανατολισμού στα Λύκεια, στην Γ΄ Λυκείου, είναι στην πλειονότητα τους σε όλη την χώρα, κάτω των 15 ατόμων, άρα αυτό σημαίνει ότι θα γίνεται καθημερινά μάθημα και θα γίνεται πιο έντονα», ανέφερε η Νίκη Κεραμέως στον ΑΝΤ1, απαντώντας στις επικρίσεις ότι «το άνοιγμα των σχολείων γίνεται για μόλις 10 ημέρες».
Στη συνέχεια, πρόσθεσε ότι σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών, κάθε τάξη με λιγότερα από 15 παιδιά μπορεί να κάνει μάθημα καθημερινά.
Οι τάξεις με περισσότερα άτομα θα χωριστούν σε τμήματα και θα γίνεται εκ περιτροπής διδασκαλία, δηλαδή τα μαθήματα ανά τμήμα θα γίνονται μέρα παρά μέρα.
Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, «είχαμε μια επιλογή να αφήσουμε κλειστά για έξι μήνες, όλα τα σχολεία. Αυτή θα ήταν η πιο εύκολη απόφαση για εμάς. Είχαμε όμως και την απόφαση να προχωρήσουμε μπροστά, με όλα τα μέτρα ασφαλείας που συνιστούν οι ειδικοί, είχαμε την ευχέρεια να επιστρέψουν τα παιδιά στον φυσικό τους χώρο, καθώς υπάρχουν διεθνείς μελέτες που δείχνουν πόσο μπορεί, αυτή η απότομη διακοπή, να επηρεάσει την εξέλιξη τους.
Πώς θα γίνονται μαθήματα, διαλείμματα και προσέλευση μαθητών
Κρατάμε αποστάσεις πλένουμε συχνά και απολυμαίνουμε τα χέρια δεν συνωστιζόμαστε δεν ακουμπάμε το πρόσωπο ούτε τους γύρω μας δεν χρησιμοποιούμε αντικείμενα άλλων και αν θέλουμε φοράμε μάσκα για μεγαλύτερη ασφάλεια. Αυτές οι κοινές οδηγίες είναι η ασπίδα των μαθητών της Γ’ Λυκείου που επιστρέφουν την ερχόμενη Δευτέρα 11 Μαΐου στις τάξεις τους.
Για να τηρηθούν έχουν διαμορφωθεί ανάλογα τα προγράμματα οι τάξεις ακόμη και τα διαλείμματα για την ασφαλή επάνοδο των μαθητών και στις υπόλοιπες τάξεις του γυμνασίου και λυκείου στις 17 Μαΐου.
Την εβδομάδα που μας πέρασε, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς ανέφερε επιγραμματικά τα μέτρα που επιβάλλονται στα σχολεία:
• Περιορίζεται ο συνωστισμός κατά την προσέλευση και την αποχώρηση από τη σχολική μονάδα, με τήρηση αποστάσεων μεταξύ των μαθητών.
• Δεν πραγματοποιείται συγκέντρωση στο προαύλιο πριν την έναρξη του προγράμματος.
• Οι σχολικές αίθουσες πρέπει να διαμορφωθούν έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η απόσταση μεταξύ των μαθητών στο πλαίσιο του εφικτού, δηλαδή ένας μαθητής ανά θρανίο.
• Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά αίθουσα ορίζεται στους 15, ενώ τάξεις με περισσότερους μαθητές θα χωριστούν σε υπο-τμήματα και θα εφαρμόζουν εκ περιτροπής διδασκαλία.
Ο κ. Χαρδαλιάς επεσήμανε πως η απόσταση μεταξύ των μαθητών θα πρέπει να είναι στο ενάμισι μέτρο, ενώ για την αποφυγή του συγχρωτισμού θα υιοθετηθούν και πρακτικές διαχωρισμού των μαθητών και στα διαλείμματα.
Αναλυτικότερα:
• Σταδιακή και με σειρά η έξοδος των μαθητών στο προαύλιο.
• Διαφορετικοί χώροι για τους μαθητές κάθε τμήματος στο προαύλιο.
• Φυσικός αερισμός των αιθουσών στο διάλειμμα.
• Απαγόρευση παιχνιδιών με μπάλα, όπως μπάσκετ ποδόσφαιρο και βόλεϊ
Το μάθημα που θα γίνεται στην τάξη θα μπορούν να παρακολουθήσουν οι μαθητές που θα απουσιάζουν σε απευθείας σύνδεση όπως προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή με τη σύμφωνη γνώμη της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για έκτακτες περιπτώσεις.
Τι γίνεται αν αρρωστήσει με κορωνοϊό κάποιος μαθητής;
Αναλυτικό πρωτόκολλο για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος στη σχολική κοινότητα έχει εκπονήσει ο ΕΟΔΥ, ενόψει της επανέναρξης της λειτουργίας των σχολείων από την ερχόμενη Δευτέρα 11 Μαΐου.
Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής νοσήσει από τον κορωνοϊό δεν προβλέπεται το κλείσιμο του σχολείου.
Οι συμμαθητές του νοσούντος, οι οποίοι είναι στο ίδιο τμήμα, προβλέπεται να απομακρύνονται από το σχολείο για 10 ημέρες. Εφόσον δεν εκδηλώσουν κάποιο ύποπτο σύμπτωμα, θα επιστρέφουν.
Μόλις εντοπιστεί ένα ύποπτο κρούσμα ο μαθητής, θα φορέσει μάσκα θα μεταφερθεί σε ειδικό χώρο του σχολείου, απολύτως απομονωμένος.
Ειδοποιείται ο κηδεμόνας του ώστε να έρθει να τον πάρει αμέσως, κρατώντας κι αυτός τα μέτρα προστασίας.
Το παιδί θα κάνει το τεστ και θα απομονωθεί στο σπίτι του για όσο καιρό χρειαστεί.
Προβλέπεται να επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο 3 ημερών από την υποχώρηση του πυρετού και την ύφεση των συμπτωμάτων του, καθώς επίσης και την παρέλευση τουλάχιστον 10ημέρου από την έναρξη των συμπτωμάτων.
Σε κάθε σχολείο ορίζεται ως υπεύθυνος ένας εκπαιδευτικός και ένας απομονωμένος χώρος για τη διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων.
Ανησυχία για τα δημοτικά
Διχάζει ακόμα και εντός της επιστημονικής επιτροπής του ΕΟΔΥ η απόφαση για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων, καθώς γονείς, καθηγητές και επιστήμονες ανησυχούν για την υγεία των παιδιών.
Με τον μέχρι τώρα σχεδιασμό, τα δημοτικά προβλέπεται να ανοίξουν την 1η Ιουνίου.
Η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι για τα δημοτικά είναι ακόμα σε ισχύ η παράταση αναστολής λειτουργίας τους και θα γίνει επαναξιολόγηση της κατάστασης στο τέλος του μηνά.
«Αγκάθι» η τηλεκπαίδευση
Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η τροπολογία για τοποθέτηση κάμερων στις σχολικές αίθουσες, έτσι ώστε να μπορούν να παρακολουθούν την παράδοση οι μαθητές που δεν μπορούν να πάνε σχολείο.
Στην εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο» μίλησε ο πρώην υπουργός Παιδείας και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, για το άνοιγμα των σχολείων και τον τρόπο με τον οποίο αυτό θα γίνει, αλλά και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν οι αποφάσεις της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας σχετικά με την τηλεκπαίδευση και την επιτήρηση της σχολικής διαδικασίας.
Ο κ. Φίλης σχολίασε τη ζωντανή αναμετάδοση της σχολικής τάξης μέσω διαδικτύου, το λεγόμενο «big brother στην τάξη», την τροπολογία δηλαδή που κατέθεσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. Υποστήριξε πως είναι μια «κακή λύση την οποία θα πληρώσουμε». Πρόκειται για ένα νομοθέτημα «αντιπαιδαγωγικό, καθώς σπάει ο δεσμός μεταξύ μαθητή και καθηγητή και χάνεται ο βαθμός εμπιστοσύνης». «Θα το πληρώσουμε από άποψη παιδαγωγικών συνεπειών», επανέλαβε.
Στη συζήτηση συμμετείχε και ο οργανωτικός γραμματέας της ΟΛΜΕ, Νίκος Παπαχρήστος, ο οποίος συμφώνησε με τον κ. Φίλη στην άποψή του για την εκπαιδευτική διαδικασία σε ζωντανό χρόνο μέσω διαδικτύου, υποστηρίζοντας πως κάτι τέτοιο παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών, ενώ αναρωτήθηκε γιατί η αρχή προσωπικών δεδομένων δεν παίρνει θέση σε ένα τόσο καίριο ζήτημα.
Εξάλλου, η ΟΛΜΕ έχει επισημάνει ότι στα περισσότερα σχολεία δεν έχουν γίνει απολυμάνσεις, δεν υπάρχουν οι απαραίτητες κτιριακές υποδομές (αίθουσες με τα απαραίτητα τετραγωνικά μέτρα), δεν έχουν προβλεφθεί άδειες για τους εκπαιδευτικούς που έχουν ασθένειες ή άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες στο άμεσο οικογενειακό τους περιβάλλον, ούτε υπάρχει μέριμνα για τις άδειες ειδικού σκοπού των αναπληρωτών.