Το ύψος των προστίμων θα συνδέεται τόσο με την αξία της ακίνητης ιδιοκτησίας, όσο και με το χρόνο καθυστέρησης υποβολής της δήλωσης τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης.
Η τροπολογία της κυβέρνησης για την ΛΑΡΚΟ «είναι η μόνη δυνατή λύση, δεδομένης της κατάστασης, και με σοβαρή προσπάθεια μπορεί να καρποφορήσει, διότι υπάρχει καταρχήν επενδυτικό ενδιαφέρον» αναφέρει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος».
Τονίζει ότι «η ΔΕΗ μπορεί και πρέπει να επιστρέψει στη κερδοφορία», σημειώνοντας ότι στη κατεύθυνση αυτή «με τα μέτρα του καλοκαιριού η ΔΕΗ απέφυγε την κατάρρευση», με τα μέτρα «εξυγίανσης και εκσυγχρονισμού του Δεκεμβρίου επιστρέφει σε τροχιά ανόδου», ενώ ταυτόχρονα προωθείται η απολιγνιτοποίηση, η ενθάρρυνση της στροφής στις ΑΠΕ μέσα από τη συνεργασία της ΔΕΗ με ιδιώτες και γι’ αυτό «δρομολογούμε την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ σε ποσοστό μέχρι και 49% ώστε να βάλει λεφτά στη τσέπη της».
Πρόστιμα για το Κτηματολόγιο
Ερωτηθείς για το Κτηματολόγιο απάντησε ότι το ύψος των προστίμων θα συνδέεται τόσο με την αξία της ακίνητης ιδιοκτησίας, όσο και με το χρόνο καθυστέρησης υποβολής της δήλωσης. Ο Κ. Χατζηδάκης και μέσω της συνέντευξής του, καλεί όσους πολίτες δεν έχουν δηλώσει την περιουσία τους να το κάνουν, σημειώνοντας «έχουν το χρονικό περιθώριο».
Τακτοποίηση αυθαιρέτων
Σε ό,τι αφορά τα αυθαίρετα υπενθυμίζει καταρχήν ότι «η 30η Ιουνίου είναι η καταληκτική ημερομηνία για τα αυθαίρετα με πολύ μεγάλες παραβάσεις – κατηγορίας 5 – και τα συγκεκριμένα δεν θα μπορούν έκτοτε να τακτοποιηθούν».
«Τα αυθαίρετα των υπολοίπων 4 κατηγοριών που δεν θα τακτοποιηθούν μέχρι τότε, θα τακτοποιούνται στη συνέχεια με προσαύξηση ωστόσο στα πρόστιμα κατά 20% για το πρώτο έτος και κατά 5% για κάθε επιπλέον έτος καθυστέρησης» είπε ο Κ. Χατζηδάκης προσθέτοντας ότι «τέλος, η τακτοποίηση από τον Ιούλιο θα συνδέεται και με ηλεκτρονική ταυτότητα των κτιρίων».
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναφέρει επίσης ότι η κυβέρνηση θα επιταχύνει και θα απλουστεύσει τις διαδικασίες ώστε στο τέλος της τετραετίας να έχει καλυφθεί με Χωρικά Σχέδια, «ώστε κάθε ιδιώτης επενδυτής ή πολίτης, να γνωρίζει που μπορεί να κάνει τι», το 45% της επικράτειας.
Για τα ηλεκτροκίνητα ΙΧ
Αναφορικά με τα ηλεκτροκίνητα και plug-in υβριδικα αυτοκίνητα, η Διυπουργική Επιτροπή θα παρουσιάσει τις προτεινόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες εντός του πρώτου εξαμήνου του 2020, όπως είπε ο Κ. Χατζηδάκης ο οποίος την επόμενη εβδομάδα θα επισκεφθεί την Ολλανδία προκειμένου να δει τις «καλές πρακτικές στον τομέα αυτό», ενώ ήδη η κυβέρνηση έχει θεσπίσει σειρά κινήτρων με το φορολογικό νομοσχέδιο τον Δεκέμβριο.
Η διαχείριση των απορριμάτων
Τονίζοντας ότι η διαχείριση του θέματος των απορριμμάτων είναι «ζήτημα πολιτισμού και εθνικού φιλότιμου», πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση κινείται για την δημοπράτηση 17 Μονάδων Επεξεργασίας Αποβλήτων μέσα στο 2020, θα επικαιροποιήσει εντός του έτους τον Εθνικό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων και ξεκινά πρόγραμμα για τον «καφέ κάδο», δηλαδή για ένα νέο ρεύμα ανακύκλωσης για τα τρόφιμα.
Κληθείς να σχολιάσει την στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο Κ. Χατζηδάκης είπε ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να ξεχάσουμε ότι κυβέρνησε» προσθέτοντας ότι «καταψήφισαν τις συμβάσεις για τους υδρογονάνθρακες και την αμυντική συμφωνία με τις ΗΠΑ δικές τους συμφωνίες που εμείς απλώς φέραμε προς κύρωση στη Βουλή.
Διαβεβαίωναν ως κυβέρνηση την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι η εξεύρεση ιδιώτη επενδυτή για τη ΛΑΡΚΟ ήταν στις προθέσεις τους και τώρα καταψηφίζουν το νομοσχέδιό μας που κάνει ακριβώς αυτό. Το παίζουν «πράσινη συμμαχία» κατά του χρυσού στη Χαλκιδική, αλλά «μαύρη συμμαχία» υπέρ του λιγνίτη στη Δ. Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη και υπέρ των περιβαλλοντικών συνεπειών της δραστηριότητας της ΛΑΡΚΟ».
«Εμείς φυσικά θα εκθέτουμε την υποκρισία τους. Καθώς όμως προτεραιότητά μας είναι η πρόοδος της χώρας θα συνεχίσουμε να διαμορφώνουμε συνθήκες συναίνεσης σε όσο το δυνατόν περισσότερα ζητήματα. Διότι πάνω και πέρα από κόμματα είμαστε εδώ για την Ελλάδα και τα παιδιά μας» κατέληξε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.