Παράπονα από ΑμεΑ για το κοινωνικό μέρισμα

Παράπονα από ΑμεΑ για το κοινωνικό μέρισμα

Η πλατφόρμα για το κοινωνικό μέρισμα άνοιξε την Τρίτη και από τις πρώτες ώρες κιόλας υπήρξαν παράπονα από δικαιούχους

Η πλατφόρμα για το κοινωνικό μέρισμα άνοιξε την Τρίτη και από τις πρώτες ώρες κιόλας υπήρξαν παράπονα από δικαιούχους (γονείς με παιδιά ΑμεΑ) ότι οι αιτήσεις τους απορρίπτονται ενώ πληρούν τα κριτήρια που έχουν τεθεί.

Το πρόβλημα αφορά κυρίως στις περιπτώσεις όπου οι ΑμεΑ έχουν δηλωθεί ως εξαρτώμενα μέλη νοικοκυριού, αλλά υποβάλλουν και δική τους ξεχωριστή φορολογική δήλωση. Επιχειρώντας, λοιπόν, να κάνουν αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα χρησιμοποιώντας το δικό τους ΑΦΜ, το σύστημα τους «κόβει».

Έτσι, αναμένεται διευκρίνιση από την ΗΔΙΚΑ, η οποία θα αναφέρει ότι σε αυτές τις περιπτώσεις η αίτηση δεν θα πρέπει να υποβάλλεται από το άτομο με αναπηρία, αλλά από το γονέα που τον έχει δηλώσει ως εξαρτώμενο μέλος.

Η ΚΥΑ ορίζει, επίσης, ότι ΑμεΑ που θεωρούνται δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος είναι μόνο οι δικαιούχοι των επιδομάτων του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) για άτομα με αναπηρία, όπως καταγράφονται στα μητρώα της Η.ΔΙ.ΚΑ. Α.Ε. στις 30/11/2019. Αυτό σημαίνει ότι όσοι λαμβάνουν αναπηρική σύνταξη, αλλά όχι αναπηρικό επίδομα, δεν είναι δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος.

Το κοινωνικό μέρισμα

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, τις πρώτες ώρες λειτουργίας της πλατφόρμας koinonikomerisma.gr, οι αιτήσεις ξεπέρασαν τις 250.000, ωστόσο ελάχιστοι από αυτούς δικαιούντο το έκτακτο επίδομα. Υπενθυμίζεται ότι αιτήσεις γίνονται δεκτές μέχρι και 26 Δεκεμβρίου, ενώ από 27 αρχίζει η επιδότηση, καθώς τα χρήματα πρέπει να έχουν διανεμηθεί πριν την Πρωτοχρονιά.

Η διαδικασία υποβολής της αίτησης είναι ιδιαίτερα απλή μέσω της ιστοσελίδας www.koinonikomerisma.gr. Πατώντας την ένδειξη «είσοδος» o ενδιαφερόμενος καλείται να συναινέσει με τα εξής:

Η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986 (Α’ 75) ως προς τα δηλούμενα στοιχεία καθώς και συναίνεσης για τη λήψη φορολογικών δεδομένων που τηρούνται στην ΑΑΔΕ.

Ο αιτών φέρει την ευθύνη για τη συμπλήρωση αριθμού λογαριασμού (IBAN), ο οποίος είναι έγκυρος και ενεργός και στον οποίο είναι υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος, είτε συνδικαιούχος.

Ο αιτών συναινεί στο σύνολο των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων και λοιπών ελέγχων που θα πραγματοποιηθούν για την επιβεβαίωση των στοιχείων και της διαδικασίας έγκρισης.

Τυχόν έγκριση της αίτησής θα είναι ορατή από τον/την σύζυγο ή το έτερο μέλος του συμφώνου συμβίωσης.

Στη συνέχεια καλείται να εισάγει τους κωδικούς (password και username) του Taxisnet. Στο επόμενο στάδιο γίνεται η «αυθεντικοποίηση του χρήστη» όπου ο ενδιαφερόμενος καλείται να επιβεβαιώσει το εξής: «Με το παρόν δίνετε τη συγκατάθεσή σας ώστε η εφαρμογή «ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΕΡΙΣΜΑ» να αποκτήσει πρόσβαση στα βασικά στοιχεία Μητρώου (ΑΦΜ, Όνομα, Επώνυμο, Πατρώνυμο, Μητρώνυμο, Έτος Γέννησης) που παρέχονται από το φορολογικό μητρώο του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ που διαχειρίζεται η Α.Α.Δ.Ε.». Πατάτε την ένδειξη «αποστολή» και συνεχίζετε. Το σύστημα βγάζει αμέσως την απάντηση για το αν δικαιούστε ή όχι το κοινωνικό μέρισμα. Αν δεν το δικαιούστε, το μήνυμα είναι απορριπτικό. Αν το δικαιούστε πρέπει να συμπληρώσετε τον αριθμό του τραπεζικού σας λογαριασμού.

Προσοχή στον IBAN

Ακόμη και αυτοί που εξασφαλίζουν την έγκριση του συστήματος, πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην αναγραφή του σωστού αριθμού IBAN. Σύμφωνα με την απόφαση, o αιτών φέρει την ευθύνη για τη συμπλήρωση αριθμού λογαριασμού, ο οποίος είναι έγκυρος και ενεργός και στον οποίο είναι υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος, είτε συνδικαιούχος.

Εάν ο ενδιαφερόμενος δεν είναι αποκλειστικός δικαιούχος ή συνδικαιούχος στον αριθμό λογαριασμού που δήλωσε, δεν κρίνεται δικαιούχος του κοινωνικού μερίσματος και δεν πραγματοποιείται η σχετική πληρωμή, ακόμα και αν κατά τα λοιπά πληρούνται τα κριτήρια χορήγησής του».

Σε περίπτωση που αριθμός IBAN που δηλώθηκε δεν είναι ενεργός, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η πίστωση του λογαριασμού στον οποίο ο ενδιαφερόμενος είναι αποκλειστικός δικαιούχος ή συνδικαιούχος, θα πρέπει ο ίδιος να μεταβεί στο οικείο πιστωτικό ίδρυμα τήρησης του εν λόγω λογαριασμού και να διευθετήσει το ζήτημα μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων. Εάν ο ίδιος IBAN εμφανίζεται να έχει δηλωθεί δύο ή περισσότερες φορές σε διαφορετικές αιτήσεις και για διαφορετικούς δικαιούχους, ισχύει και είναι έγκυρη μόνο η πρώτη χρονικά υποβληθείσα αίτηση.

Προσοχή σε ΑΦΜ και ΑΜΚΑ. Όπως αναφέρει και η απόφαση: «Σε περίπτωση που προκύψει ασυμφωνία στοιχείων μεταξύ ΑΦΜ και ΑΜΚΑ, ο αιτών ή το μέλος του νοικοκυριού στου οποίου τα στοιχεία εμφανίζεται η ασυμφωνία, πρέπει εντός της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων να αιτηθεί την αλλαγή στοιχείων του ΑΜΚΑ του στα ΚΕΠ και κατόπιν αυτού να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής της αίτησης».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ