Αποκαλυπτικά στοιχεία για τις ημέρες αλλά και τις ώρες όπου σημειώνονται τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα φέρνουν στο φως τα στοιχεία του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης.
Αποκαλυπτικά στοιχεία για τις ημέρες αλλά και τις ώρες όπου σημειώνονται τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα φέρνουν στο φως τα στοιχεία του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, το Σάββατο είναι η ημέρα κατά την οποία μέσα στο 2019 έχουν καταγραφεί τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα.
Δεκατέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ημέρα Σάββατο, ενώ ακολουθούν η Δευτέρα και η Πέμπτη με εννέα νεκρούς, η Παρασκευή και η Κυριακή με έξι νεκρούς αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά τις ώρες όπου σημειώθηκαν τα περισσότερα τροχαία, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι πρωινές έως τις πρώτες μεσημβρινές ώρες είναι οι πιο επικίνδυνες για εκδήλωση ατυχήματος.
Σε δυστυχήματα που σημειώθηκαν από τις εννέα το πρωί έως τη μία το μεσημέρι καταγράφηκαν 20 νεκροί, από τις εννέα το βράδυ έως τα μεσάνυχτα εννέα νεκροί, ενώ οκτώ νεκροί ήταν ο απολογισμός τροχαίων που σημειώθηκαν από τη μία το μεσημέρι μέχρι τις πέντε το απόγευμα και από τα μεσάνυχτα μέχρι τις επτά το πρωί.
«Πρωταθλητής» στα θανατηφόρα τροχαία για το 2019 σε ό,τι αφορά την Κρήτη, σύμφωνα με τα στοιχεία, είναι το Ηράκλειο.
Στο Δήμο Ηρακλείου καταγράφηκαν δέκα νεκροί, επτά στο Δήμο Χερσονήσου, έξι στο Δήμο Φαιστού, τρία στο Δήμο Μινώα Πεδιάδας και ένας νεκρός στο Δήμο Μαλεβιζίου.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, σε τροχαία δυστυχήματα υπήρξαν μέχρι σήμερα δεκαέξι νεκροί, στο Λασίθι έξι και τρεις στο Ρέθυμνο.
Σε ό,τι αφορά τον τύπο των θανατηφόρων τροχαίων, είκοσι τέσσερα από αυτά ήταν συγκρούσεις, είκοσι ένα εκτροπές και σε επτά περιπτώσεις παράσυρση πεζών.
Στο Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης έχασαν τη ζωή τους το 2019 δεκατρία άτομα, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο του νησιού είκοσι τρία, ενώ μέσα στις πόλεις δεκαέξι άτομα, με τον Ιούλιο να είναι ο μήνας με τα περισσότερα θύματα, αφού στα τροχαία δυστυχήματα που σημειώθηκαν έχασαν τη ζωή τους έντεκα άτομα.
«Όσο δεν προχωράει το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα και δεν υπάρχει διαχωριστικό, είναι σαφές ότι οι μετωπικές συγκρούσεις, που συνήθως είναι θανατηφόρες, δεν έχουν πάψει να υπάρχουν. Παρατηρείται βέβαια ότι στον Βόρειο Οδικό Άξονα, όταν υπάρχει αστυνόμευση, υπάρχουν αποτελέσματα. Δηλαδή στο τμήμα της Χερσονήσου ή στον κόμβο Καστελίου, που συχνά υπάρχει παρουσία αστυνομικών, τα τροχαία έχουν μειωθεί ή και εξαλειφθεί. Η αλήθεια πάντως είναι ότι ένα εξίσου μεγάλο ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων σημειώνεται στους επαρχιακούς δρόμους και αυτό φέρνει στην επιφάνεια την ανάγκη συντήρησης των επαρχιακών δρόμων» δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης, Γιάννης Λιονάκης.
Σε ό,τι αφορά το φύλο των θυμάτων, από τα 52 θύματα του 2019 μέχρι σήμερα τα σαράντα ήταν άνδρες, δώδεκα ήταν γυναίκες, ενώ δεκαεπτά από αυτά ήταν ηλικίας 18-25 ετών, δεκατρία άτομα ήταν ηλικίας 26-35, οκτώ άτομα από 36 έως 55 και δεκατέσσερα από τα θύματα ήταν στην ηλικιακή ομάδα 55 ετών και πάνω.
Τα στοιχεία, σύμφωνα με τον κ. Λιονάκη, αποτυπώνουν μια αυξητική τάση των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων που παρατηρείται γενικότερα στην Κρήτη τα τελευταία χρόνια.
«Όταν η εκπαίδευση είναι πολύ συγκεκριμένη και πάντως δεν βοηθά στο να αντιμετωπιστούν χρόνιες και παγιωμένες κακές αντιλήψεις στους οδηγούς, όταν η συντήρηση των οχημάτων είναι από πλημμελής έως ανύπαρκτη και όλο αυτό συνοδεύεται από υποδομές που όλοι έχουμε καταλήξει στο ότι επιβάλλεται να γίνουν, αλλά δεν έχουν γίνει, θα φάνταζε ουτοπικό να πιστεύουμε ότι κάτι μπορεί να αλλάξει με ένα μαγικό ραβδί» εξήγησε ο κ. Λιονάκης.
Πηγή: politica.gr