Οι διαδικασίες έχουν ξεκινήσει με την κατάθεση των δικαιολογητικών και τις αιτήσεις, τις οποίες πρέπει να ελέγξει το ΑΣΕΠ ώστε να προχωρήσει η δεύτερη φάση των διορισμών. Η διαδικασία αυτή βέβαια είναι χρονοβόρα, ωστόσο χθες συζητήθηκαν οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να επισπευσθεί η διαδικασία.
Την πρώτη συνάντησή της με εκπροσώπους του ΑΣΕΠ είχε τηΔευτέρα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, προκειμένου να συζητηθούν τα θέματα της πρόσληψης των 4.500 πρώτων μόνιμων εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή, που έχει ήδη δρομολογηθεί.
Οπως είναι γνωστό, η νέα υπουργός Παιδείας έχει δηλώσει ότι θα προσληφθούν κανονικά οι 4.500 εκπαιδευτικοί για τα σχολεία ειδικής αγωγής, ενώ στόχος της προχθεσινής σύσκεψης ήταν το να επισπευσθούν οι σχετικές διαδικασίες και να προχωρήσουν οι προσλήψεις το επόμενο χρονικό διάστημα. Η ειδική αγωγή άλλωστε είναι ένας «παραμελημένος» χώρος για την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας, με ελλείψεις ετών και μεγάλη ανάγκη στην κάλυψη θέσεων εκπαιδευτικών και αντιμετώπισης προβλημάτων υποδομών.
Οι διαδικασίες έχουν ξεκινήσει με την κατάθεση των δικαιολογητικών και τις αιτήσεις, τις οποίες πρέπει να ελέγξει το ΑΣΕΠ ώστε να προχωρήσει η δεύτερη φάση των διορισμών. Η διαδικασία αυτή βέβαια είναι χρονοβόρα, ωστόσο χθες συζητήθηκαν οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να επισπευσθεί η διαδικασία.
Πάντως, όσο βέβαιες είναι οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή τόσο πιο δύσκολο μοιάζει να προχωρήσουν άμεσα και οι υπόλοιπες προσλήψεις των 10.500 εκπαιδευτικών που είχε εξαγγείλει ο πρώην υπουργός Παιδείας. Για το θέμα θα υπάρξει μελέτη των αναγκών της εκπαίδευσης για να διαπιστωθεί ποιος θα είναι τελικά ο αριθμός προσλήψεων μόνιμων εκπαιδευτικών στο μέλλον. Αρχικά είχε ανακοινωθεί από τον πρώην υπουργό Παιδείας, χωρίς όμως να έχουν εξασφαλιστεί τα απαραίτητα κονδύλια στον προϋπολογισμό του κράτους, ότι 5.250 εκπαιδευτικοί θα προσληφθούν για το σχολικό έτος 2020-2021 και 5.250 εκπαιδευτικοί για το σχολικό έτος 2021-2022.
Συνάντηση με τη ΔΟΕ
Η υπουργός Παιδείας συναντήθηκε όμως προχθές και με τους εκπροσώπους της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) προκειμένου να συζητήσει το θέμα της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην προσχολική αγωγή. Το προεδρείο της Ομοσπονδίας δήλωσε ότι οι δάσκαλοι είναι απόλυτα σύμφωνοι με τη δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και εξέφρασε την άποψη ότι οι δήμοι της χώρας παρουσιάζουν προβλήματα στην εφαρμογή του μέτρου, τα οποία στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν.
Οπως δήλωσε ωστόσο η νέα υπουργός Παιδείας, έχει ζητήσει από τους περιφερειακούς διευθυντές Εκπαίδευσης της χώρας μια πρώτη καταγραφή της εικόνας σχετικά με το θέμα ώστε να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις. Οι εισηγήσεις των διευθυντών του υπουργείου Παιδείας αναμένεται να κατατεθούν σήμερα ή το αργότερο αύριο ώστε να γίνει διασταύρωση και των σχετικών στοιχείων.
Πάντως, εάν διαπιστωθούν προβλήματα υλοποίησης του νόμου σε κάποιους δήμους, το υπουργείο Παιδείας θα εισηγηθεί νομοθετική ρύθμιση ώστε στους δήμους αυτούς να μετακυλιστεί η εφαρμογή του νόμου για την επόμενη χρονιά.