New York Times: Το ΚΑΣ μπλοκάρει την επένδυση της COSCO στον Πειραιά

New York Times: Το ΚΑΣ μπλοκάρει την επένδυση της COSCO στον Πειραιά

Βαρύτατες αιχμές για «διαμάχη τοπικών συμφερόντων κατά της οικονομικής ανάπτυξης και της παγκόσμιας στρατηγικής» της Κίνας με αφορμή την απόφαση του ΚΑΣ να μπει στον πάγο επένδυση 612 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά αφήνουν οι New York Times.

Βαρύτατες αιχμές για «διαμάχη τοπικών συμφερόντων κατά της οικονομικής ανάπτυξης και της παγκόσμιας στρατηγικής» της Κίνας με αφορμή την απόφαση του ΚΑΣ να μπει στον πάγο επένδυση 612 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά αφήνουν οι New York Times.

Όπως σημειώνει το εκτενές δημοσίευμα, με τίτλο «ποιοι παίζουν πολιτικά παιχνίδια στην πλάτη του λιμανιού του Πειραιά», ο ΟΛΠ, το 51% των μετοχών του οποίου κατέχει η κινεζική κρατική Cosco Shipping, φοβάται ότι ο χαρακτηρισμός του αρχαίου λιμανιού ως αρχαιολογικού χώρου θα προκαλέσει σοβαρές καθυστερήσεις στο project με την κινεζική πρεσβεία να παρεμβαίνει ζητώντας διαβεβαιώσεις ότι δεν θα εκτροχιαστούν τα σχέδια ανάπτυξης του λιμανιού.

Ανάλογα με το τι θα αποφασίσει η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά, τονίζουν οι NYT, «η Ελλάδα μπορεί να βρεθεί μπλεγμένη σε μια διπλωματική διαμάχη με τον μεγαλύτερο ξένο επενδυτή της σε μια περίοδο που η χώρα χρειάζεται επειγόντως ξένες επενδύσεις. Αλλά αυτή η ιστορία μπορεί να σχετίζεται περισσότερο με το πολιτικό θέατρο της σύγχρονης Ελλάδας παρά με το παρελθόν που παρεμποδίζει το μέλλον».

Tο δημοσίευμα επισημαίνει ότι ο ΟΛΠ έχει εκφράσει την βούληση να σεβαστεί το παρελθόν και να προστατεύσει τις αρχαιότητες, όπως προβλέπει η συμφωνία παραχώρησης που κύρωσε η ελληνική Βουλή και περιλαμβάνει την καταβολή 2,5 εκατομμυρίων ευρώ για την αποκατάσταση των αρχαίων τειχών.

Και διερωτάται: «Ποιο είναι λοιπόν το νόημα να κηρυχθεί τόσο μεγάλο κομμάτι του Πειραιά ως αρχαιολογικός χώρος; Και αν αυτό είναι τόσο σημαντικό για τους αρχαιολόγους, γιατί δεν έγινε νωρίτερα; Αξιωματούχοι του Υπουργείου Πολιτισμού λένε ότι εάν η πρόταση του ΚΑΣ γίνει αποδεκτή, δεν θα σταματήσει η ανάπτυξη. “Το μόνο που λέμε είναι ότι κάτω από αυτή την πόλη βρίσκεται η αρχαία πόλη”, ανέφερε ένας εξ’ αυτών. Αλλά τέτοιο θέμα δεν τέθηκε ποτέ».

Οι ΝΥΤ θυμίζουν ότι ο Αλέξης Τρίπρας βρέθηκε στο Πεκίνο τον περασμένο μήνα για την Πρωτοβουλία του «Δρόμου του Μεταξιού» (Belt & Road Forum) όπου το λιμάνι του Πειραιά παρουσιάστηκε ως ένα από τα πρότζεκτ που ενισχύσει τη σύνδεση της Κίνας με την παγκόσμια οικονομία.

Και σημειώνουν: «Αλλά ο πρωθυπουργός μετακινήθηκε σ’ αυτή τη θέση. Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ανήλθε στην εξουσία, στις αρχές του 2015, αντιτάχθηκε λόγω αρχών στην ιδιωτικοποίηση, αλλά οι πιστωτές της Ελλάδας τον ανάγκασαν να προσαρμοστεί, οδηγώντας στην πώληση του πλειουψηφικού πακέτου μετοχών του λιμανιού τον Αύγουστο του 2016.

Η κινεζική εταιρεία, που έχει τερματικό για κοντέινερ εκεί εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια, λέει ότι οι επενδύσεις της έχουν ήδη δημιουργήσει θέσεις εργασίας για πάνω από 3.000 άτομα και έμμεσα για άλλα 10.000.

Σχεδόν δύο μήνες μετά την πρόταση του ΚΑΣ η υπουργός Πολιτισμού ακόμη να λάβει απόφαση, συνδέοντας βολικά το δράμα αναφορικά με την ανάπτυξη του Πειραιά με τις δημοτικές εκλογές και τις ευρωεκλογές της Κυριακής. Κι επιτρέπει, έτσι, στον ΣΥΡΙΖΑ να λέει στους ψηφοφόρους του ότι πολεμά τα μεγάλα συμφέροντα, ενώ υπογράφει μαζί τους συμφωνίες».

Το ίδιο θέμα είχε μπει στο στόχαστρο της Wall Street Journal τον περασμένο μήνα.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ