Με 224 ψήφους εγκρίθηκε το άρθρο 32 για την αποσύνδεση της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής.
Με 224 ψήφους εγκρίθηκε το άρθρο 32 για την αποσύνδεση της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής. Κατόπιν αυτού, διαμορφώνεται νέο τοπίο για την επόμενη κυβέρνηση, καθώς αποκλείονται εκλογές το 2020 με αφορμή την εκλογή νέου Προέδρου της Δημοκρατίας.
Εξαιτίας, δε, του γεγονότος ότι το άρθρο 32 υπερψηφίστηκε και από τη ΝΔ και συγκέντρωσε πάνω από 180 ψήφους, η επόμενη Βουλή θα μπορεί να αλλάξει την επίμαχη διάταξη κατά το δοκούν.
Υπενθυμίζεται ότι για κάθε διάταξη που έχει συγκεντρώσει στην αποψινή ψηφοφορία τουλάχιστον 180 ψήφους, στην επόμενη Βουλή αρκούν 151 ψήφοι για την τροποποίησή της. Έτσι αν η ΝΔ έχει αυτοδυναμία στην επόμενη Βουλή θα μπορεί να αλλάξει το επίμαχο άρθρο κατά το δοκούν.
Πρόκειται για μια τεράστια αλλαγή καθώς η αποσύνδεση της εκλογής Προέδρου από τις εκλογές θα δίνει τη δυνατότητα στις κυβερνήσεις να ολοκληρώνουν τις θητείες τους και να μη ζουν με το φόβο ότι θα πέσουν εξαιτίας πολιτικών μεθοδεύσεων. Οπως έγινε στο τέλος του 2014 δηλαδή όπου ο ΣΥΡΙΖΑ έριξε την κυβέρνηση Σαμαρά μέσω της ψηφοφορίας για Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Η ψήφιση του σχετικού άρθρου βάζει τέλος στα σενάρια για νέες εκλογές στις αρχές του 2020. Κι αυτό γιατί επιτρέπει στην επόμενη κυβέρνηση να αλλάξει το επίμαχο άρθρο κατά το δοκούν καθώς όσες διατάξεις υπερψηφίζονται από την παρούσα Βουλή με πλειοψηφία άνω των 180 ψήφων, όπως συνέβη με το άρθρο 32, αναθεωρούνται από την επομένη- την Αναθεωρητική Βουλή- με απλή πλειοψηφία 151 βουλευτών.
Αν η ΝΔ είναι στην κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι θα αλλάξει το άρθρο και θα αποσυνδεθεί η εκλογή Προέδρου από πρόωρες κάλπες. Και θα μπορεί να περάσει το δικό σχέδιο για εκλογή Προέδρου με τρεις ψηφοφορίες, τις πρώτες δύο με αυξημένη πλειοψηφία και στην τρίτη, την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας, με απλή πλειοψηφία 151 βουλευτών.
Συμπερασματικά, η αλλαγή του άρθρου αποστερεί από την αντιπολίτευση (όποια κι αν είναι αυτή) το όπλο των πρόωρων εκλογών.
Αναλυτικά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας
Η εθνική αντιπροσωπεία στις προτάσεις της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ για τις αναθεωρητέες διατάξεις, οι οποίες στην πρώτη ψηφοφορία είχαν συγκεντρώσει άνω των 151 ψήφων, σήμερα, στη 2η ψηφοφορία τοποθετήθηκε ως εξής:
-άρθρο 3 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 156 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 15 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 151 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 19 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 3 παρ.2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 156 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 15 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 151 «ΝΑΙ», 102 «ΟΧΙ», 19 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 3 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου): 171 «ΝΑΙ»,99 «ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 167 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 3 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προσθήκη ερμηνευτικής δήλωσης προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους):157 «ΝΑΙ», 113 «ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 153 «ΝΑΙ», 115 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 13 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου):154 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 19 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 151 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ» , 20 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 21 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κρατικής εγγύησης ενός αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης για όλους μέσα από καθολικές κοινωνικές υπηρεσίες και εισοδηματικές ενισχύσεις): 160 «ΝΑΙ», 110 «ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 157 «ΝΑΙ», 99 «ΟΧΙ» , 2 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 21 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κοινωνικού δικαιώματος στην υγεία και υποχρέωσης του κράτους να παρέχει καθολική πρόσβαση σε αποτελεσματικές παροχές υγείας μέσω του Εθνικού Συστήματος Υγείας):160 «ΝΑΙ», 110 «ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 157 «ΝΑΙ», 113 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 21 (προσθήκη παραγράφου 7) (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του δημόσιου ελέγχου των βασικών κοινωνικών αγαθών, όπως το νερό και η ηλεκτρική ενέργεια, ώστε τα δίκτυα διανομής τους να υπόκεινται σε καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας και να τελούν σε δημόσιο έλεγχο και προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης των κοινών αγαθών): 158 «ΝΑΙ», 112″ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 154 «ΝΑΙ», 115 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 22 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης ίσης αμοιβής και ίσης αξίας ανεξάρτητα από την ηλικία): 173 «ΝΑΙ», 97 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 172 «ΝΑΙ», 96 «ΟΧΙ», 5 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 22 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση συνταγματικής κατοχύρωσης των συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό του ελάχιστου μισθού και του δικαιώματος μονομερούς προσφυγής των κοινωνικών εταίρων στη διαιτησία): 160 «ΝΑΙ», 108 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 155 «ΝΑΙ», 112 «ΟΧΙ», 5 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 22 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της αναγνώρισης ότι η επίταξη υπηρεσιών απαγορεύεται ως μέτρο αντιμετώπισης των συνεπειών απεργίας): 164 «ΝΑΙ», 103 «ΟΧΙ», 5 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 163 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 6 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 22 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης του δικαιώματος στην κοινωνική ασφάλιση υπό την έννοια ότι το κράτος υποχρεώνεται να εξασφαλίζει αποτελεσματική προστασία έναντι όλων των ασφαλιστικών κινδύνων μέσω ενός ενιαίου συστήματος καθολικής κάλυψης, στο πλαίσιο δημόσιου αναδιανεμητικού συστήματος, που λειτουργεί βάσει των αρχών της αλληλεγγύης και της ανταποδοτικότητας): 158 «ΝΑΙ», 111 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 155 «ΝΑΙ», 112 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 28 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση της υποχρέωσης κύρωσης με δημοψήφισμα διεθνών συνθηκών που προβλέπουν μεταβίβαση κυριαρχικών αρμοδιοτήτων του κράτους): 154 «ΝΑΙ», 118 «ΟΧΙ», 0 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 154 «ΝΑΙ», 117 «ΟΧΙ», 1 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 32 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 224 «ΝΑΙ», 47 «ΟΧΙ», 1 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 221 «ΝΑΙ», 46 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 32 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 224 «ΝΑΙ», 47 «ΟΧΙ», 1 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 220 «ΝΑΙ», 47 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 33 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 169 «ΝΑΙ», 99 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 168 «ΝΑΙ», 98 «ΟΧΙ», 5 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 37 παρ.2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης υποχρεωτικής βουλευτικής ιδιότητας για τον πρωθυπουργό) : 153 «ΝΑΙ», 104 «ΟΧΙ», 15 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 153 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 16 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 38 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 154″ΝΑΙ», 117 «ΟΧΙ», 1 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 155 «ΝΑΙ», 115 «ΟΧΙ», «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 44 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης δημοψηφισμάτων με λαϊκή πρωτοβουλία): 153 «ΝΑΙ», 104 «ΟΧΙ», 15 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 152 «ΝΑΙ», 102 «ΟΧΙ», 15 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 54 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος): 156 «ΝΑΙ», 99 «ΟΧΙ», 16 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 155 «ΝΑΙ» , 100″ΟΧΙ», 15 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 54 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της δυνατότητας ορισμού από ενιαίο ψηφοδέλτιο έως πέντε (5) βουλευτών απόδημου Ελληνισμού): 160 «ΝΑΙ», 97 «ΟΧΙ», 17 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 158 «ΝΑΙ», 97 «ΟΧΙ», 16 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 54 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι πάγιο αναλογικό εκλογικό σύστημα είναι αυτό το οποίο η αναλογία εδρών δεν αποκλίνει περισσότερο από 10% από την αναλογία ψήφων): 155 «ΝΑΙ», 115 «ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 153 «ΝΑΙ», 114 «ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 56 (προσθήκη παραγράφου 5) (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης προσωρινού κωλύματος εκλογιμότητας μετά από τρεις (3) βουλευτικές περιόδους): 157 «ΝΑΙ», 113 «ΟΧΙ», 1 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 158 «ΝΑΙ», 111 «ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 59 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 169 «ΝΑΙ», 100 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 167 «ΝΑΙ», 97 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 59 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 169 «ΝΑΙ», 98 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 168 «ΝΑΙ», 97 «ΟΧΙ» , 4 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 62 (προς την κατεύθυνση περιορισμού της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής): 237 «ΝΑΙ», 34 «ΟΧΙ», 0 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 237 «ΝΑΙ», 33 «ΟΧΙ», 1 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 73 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας): 171 «ΝΑΙ», 98 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 168 «ΝΑΙ», 97 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 84 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 154 «ΝΑΙ», 117 «ΟΧΙ», 1 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 155 «ΝΑΙ», 115 «ΟΧΙ», «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 86 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση περιορισμού των προνομιακών ρυθμίσεων περί ποινικής ευθύνης Υπουργών, ιδίως μέσω της κατάργησης της αποσβεστικής προθεσμίας και της κατάργησης της δυνατότητας αναστολής της δίωξης της προδικασίας ή της κύριας διαδικασίας): 255 «ΝΑΙ», 17 «ΟΧΙ», 0 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 253 «ΝΑΙ», 17 «ΟΧΙ», «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 86 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι το πεδίο ισχύος του άρθρου αναφέρεται αποκλειστικά στα αδικήματα που τελέστηκαν κατά την άσκηση και όχι επ΄ευκαιρία της άσκησης των υπουργικών καθηκόντων): 175 «ΝΑΙ», 95 «ΟΧΙ», 1 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 179 «ΝΑΙ», 92 «ΟΧΙ», «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 101 Α (προς την κατεύθυνση περιορισμού της δυνατότητας ίδρυσης ανεξάρτητων αρχών, της διευκόλυνσης του τρόπου επιλογής των μελών τους και της ενίσχυσης του κοινοβουλευτικού ελέγχου τους): 232 «ΝΑΙ», 36 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 231 «ΝΑΙ», 34 «ΟΧΙ», «ΠΑΡΩΝ»
-άρθρο 102 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος στις εκλογές για τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και θέσπισης τοπικών λαϊκών συνελεύσεων, δημοψηφισμάτων και λαϊκών πρωτοβουλιών και αναγνώρισης δυνατότητας απονομής εκλογικού δικαιώματος σε αλλοδαπούς με μόνιμη εγκατάσταση στη χώρα): 169 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 168 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 1 «ΠΑΡΩΝ».
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Στις προτάσεις της ΝΔ που είχαν επίσης συγκεντρώσει 151 ψήφους και άνω στην 1η ψηφοφορία, η Βουλή τοποθετήθηκε ως εξής στη 2η ψηφοφορία:
• άρθρο 68 παρ. 2 δικαιώματα κοινοβουλευτικών μειοψηφιών: 247 «ΝΑΙ», 20 «ΟΧΙ», 5 «ΠΑΡΩΝ». Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 234 «ΝΑΙ», 34 «ΟΧΙ», 1 «ΠΑΡΩΝ»
• άρθρο 112 παρ. 4 (κατάργηση παραγράφου) – κατάργηση μεταβατικής διάταξης: 234 «ΝΑΙ», 20 ΟΧΙ», 18 «ΠΑΡΩΝ». Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 222 «ΝΑΙ», 25 «ΟΧΙ» και 21 «ΠΑΡΩΝ»
• το άρθρο 113 (κατάργηση) – κατάργηση μεταβατικού άρθρου: 233 «ΝΑΙ», 20 «ΟΧΙ», 19 «ΠΑΡΩΝ». Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 223 «ΝΑΙ», 24 «ΟΧΙ» και 21 «ΠΑΡΩΝ»
• το άρθρο 114 παρ. 1 – περί ισχύος άρθρων 30 και 32 του Συντάγματος: 232 «ΝΑΙ», 21 «ΟΧΙ», 19 «ΠΑΡΩΝ». Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 230 «ΝΑΙ», 18 «ΟΧΙ» και 21 «ΠΑΡΩΝ»
• το άρθρο 114 παρ. 2 (κατάργηση παραγράφου)- κατάργηση μεταβατικής διάταξης: 233 «ΝΑΙ», 21 «ΟΧΙ», 18 «ΠΑΡΩΝ». Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 231 «ΝΑΙ», 20 «ΟΧΙ», 20 «ΠΑΡΩΝ»
• το άρθρο 115 παρ. 1 – παραπομπή εκκρεμών δικαστικών υποθέσεων ενώπιον του ΕΣ. 232 «ΝΑΙ», 20 «ΟΧΙ», 20 «ΠΑΡΩΝ». Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 231 «ΝΑΙ», 19 «ΟΧΙ» και 21 «ΠΑΡΩΝ»
• το άρθρο 115 παρ. 2 για τη σύνθεση του ΑΕΔ. 232 «ΝΑΙ», 20 «ΟΧΙ», 20 «ΠΑΡΩΝ». Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 230 «ΝΑΙ», 20 «ΟΧΙ» και 21 «ΠΑΡΩΝ»
• το άρθρο 115 παρ. 3 ( κατάργηση παραγράφου) – κατάργηση μεταβατικής διάταξης . 232 «ΝΑΙ», 20 «ΟΧΙ», 20 «ΠΑΡΩΝ». Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 230 «ΝΑΙ», 20 «ΟΧΙ» και 21 «ΠΑΡΩΝ»
• το άρθρο 115 παρ.4 (κατάργηση)-κατάργηση μεταβατικής διάταξης: 232 «ΝΑΙ», 20 «ΟΧΙ», 20 «ΠΑΡΩΝ». Στην 1η ψηφοφορία είχε λάβει 222 «ΝΑΙ», 25 «ΟΧΙ», 21 «ΠΑΡΩΝ»
• το άρθρο 119 παρ. 1 (κατάργηση παραγράφου)- κατάργηση μεταβατικής διάταξης.232 «ΝΑΙ», 20 «ΟΧΙ», 20 «ΠΑΡΩΝ». Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 209 «ΝΑΙ», 37 «ΟΧΙ» και 21 «ΠΑΡΩΝ».
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
Στις συμπληρωματικές προτάσεις βουλευτών που κατά την πρώτη ψηφοφορία είχαν λάβει άνω των 151 ψήφων, η εθνική αντιπροσωπεία, σήμερα στη 2η ψηφοφορία τοποθετήθηκε ως εξής:
-άρθρο 5 παρ. 2 (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της απόλυτης προστασίας ζωής, τιμής και ελευθερίας χωρίς διάκριση φύλου, ταυτότητας φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού): 174 «ΝΑΙ», 98 «ΟΧΙ», 0 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 170 «ΝΑΙ», 99 «ΟΧΙ».
– άρθρο 25 παρ. 3 (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ προς την κατεύθυνση της αρχής της επιείκειας στο πεδίο των θεμελιωδών δικαιωμάτων και κατάργηση της ισχύουσας διάταξης περί καταχρηστικής άσκησης δικαιώματος): 171 «ΝΑΙ», 98 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 169 «ΝΑΙ», 95 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ»
– άρθρο 38 παρ. 2 (Συμπληρωματική πρόταση του Ε΄Αντιπροέδρου της Βουλής κ. Δημητρίου Κρεμαστινού, και βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ, Ένωσης Κεντρώων, ανεξάρτητων βουλευτών: ορισμός αναπληρωτή πρωθυπουργού σε περίπτωση αδυναμίας επιτέλεσης των πρωθυπουργικών καθηκόντων από τον πρωθυπουργό για λόγους υγείας. Συμπεριλαμβάνεται στην πρόταση της ΔΗΣΥ): 159 «ΝΑΙ», 97 «ΟΧΙ», 16 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 156 «ΝΑΙ», 98 «ΟΧΙ», 16 «ΠΑΡΩΝ»
– άρθρο 96 παρ. 5 (Δικαστικό Σώμα Ενόπλων Δυνάμεων): 237 «ΝΑΙ», 17 «ΟΧΙ», 18 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 233 «ΝΑΙ», 19 «ΟΧΙ», 19 «ΠΑΡΩΝ»
– άρθρο 101 παρ. 1 (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ προς την κατεύθυνση καθιέρωσης διάταξης ότι νόμος ορίζει το σύστημα περιφερειακής οργάνωσης της κεντρικής διοίκησης): 153 «ΝΑΙ», 97 «ΟΧΙ», 22 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 151 «ΝΑΙ», 95 «ΟΧΙ», 22 «ΠΑΡΩΝ»
– άρθρο 101 παρ. 4 (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς την κατεύθυνση της εύρυθμης και απρόσκοπτης λειτουργίας της διοίκησης και της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης των νησιωτικών και ορεινών περιοχών): 154 «ΝΑΙ», 95 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 165″ΝΑΙ», 96 «ΟΧΙ», 6 «ΠΑΡΩΝ»
– άρθρο 101 (εισαγωγή ερμηνευτικής παραγράφου) (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς την κατεύθυνση προσαρμογής του διοικητικού μοντέλου στο περιβάλλον των νησιωτικών και ορεινών περιοχών με την εκπόνηση επιχειρησιακών σχεδίων και την παροχή κινήτρων στους δημοσίους υπαλλήλους): 174 «ΝΑΙ», 96 «ΟΧΙ», 2″ΠΑΡΩΝ». Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 170 «ΝΑΙ», 94 «ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ»