
Ο αστυνομικός συντάκτης Βασίλης Λαμπρόπουλος θέτει μία σειρά από ερωτήματα σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας και πως αυτό προκάλεσε τη φονική έκρηξη στα Τέμπη
Νέες αποκαλύψεις φέρνει στο φως το Live News για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη. Όπως είχαν αποκαλύψει «ΤΑ ΝΕΑ» και ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, στο άδειο κόκπιτ της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας μπορεί να κρύβεται το μυστικό της φονικής έκρηξης.
Μιλώντας στην εκπομπή του MEGA, ο αστυνομικός συντάκτης Βασίλης Λαμπρόπουλος θέτει μία σειρά από ερωτήματα σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας και πως αυτό προκάλεσε τη φονική έκρηξη στα Τέμπη, ενώ επισημαίνει πως το κόκπιτ είναι μικρό, έχοντας 3 μέτρα μήκος, 2-3 ύψος και 2 μέτρα πλάτος, γεγονός που μπορεί να φορτώσει αρκετά μπιτόνια με υλικό.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, εκφράζεται η υπόθεση το εύφλεκτο υλικό ήταν αιθυλική αλκοόλη που να σχετίζεται με νοθεία ποτών. Σημειώνεται πως τέτοια κυκλώματα έχουν εντοπιστεί στον Ασπρόπυργο, όπου και καταλήγουν αυτές οι αμαξοστοιχίες.
Ο γρίφος της φονικής έκρηξης στα Τέμπη
Εν τω μεταξύ, τα πλάνα της φονικής έκρηξης οδηγούν τους ειδικούς σε συμπεράσματα, καταρρίπτουν μια σειρά από εκτιμήσεις και σενάρια που αναπτύχθηκαν μετά την εθνική τραγωδία, αλλά μέχρι σήμερα ο μεγάλος γρίφος παραμένει.
Υπήρχε παράνομο φορτίο στην εμπορική αμαξοστοιχία κι αν ναι πού ήταν κρυμμένη η καύσιμη ύλη που προκάλεσε την πυρόσφαιρα;
Τόσο οι πραγματογνώμονες που εργάζονται για τις οικογενειών των θυμάτων όσο και οι επιστήμονες που συνέταξαν το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΣΑΜ συμφωνούν πως την μεγάλη έκρηξη προκάλεσε μια άγνωστη για την ώρα καύσιμη ύλη. Το ποια ήταν όμως αυτή και κυρίως το πού ήταν κρυμμένη μένει να φανεί.
Στη σελίδα 105 του πορίσματος, αναφέρεται πως βρέθηκαν ίχνη από διάφορους υδρογονάνθρακες, μεταξύ των οποίων και ξυλόλιο. Όπως μάλιστα, είχε αποκαλύψει το Live News, σε δεύτερη δειγματοληψία τον Οκτώβριο του 2023, στην ίδια περιοχή, δεν βρέθηκαν ίχνη από την ίδια χημική ουσία.
«Αυτό υποδεικνύει ότι το ξυλόλιο δεν υπάρχει στο σημείο υπό φυσιολογικές συνθήκες, ως αποτέλεσμα ρύπανσης ή άλλων φυσικών αιτιών. Αυτό ενισχύει την μη φυσιολογική παρουσία ξυλολίου στο πρώτο δείγμα, που λήφθηκε μετά την σύγκρουση των δύο τρένων», όπως αναφέρει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΣΑΜ.
Αν τα πλάνα της εμπορικής αμαξοστοιχίας αποδειχθούν γνήσια, πού μπορεί να ήταν κρυμμένη η καύσιμη ύλη; Ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train θεωρεί αδύνατον να αποθηκεύτηκαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υγρού στο δεύτερο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Ο χώρος που έδειξε ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train για να τεκμηριώσει την άποψή του είναι αυτός στον κόκκινο κύκλο που το μέρος είναι λευκό.

Ο ίδιος βρίσκεται και στο πίσω μέρος της εμπορικής αμαξοστοιχίας (στον κόκκινο κύκλο το κόκκινο μέρος), που όμως καταστράφηκε. Μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων, αυτό το σημείο φαίνεται ότι αποκολλήθηκε και μια πιθανή εξήγηση είναι ότι παρασύρθηκε στο σημείο που αργότερα βρέθηκε το επίκεντρο της φωτιάς, δηλαδή κάτω από το κυλικείο της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Σήμερα κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το τι υπήρχε σε αυτό τον χώρο.
Σε κάθε περίπτωση, ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train υποστηρίζει ότι σε αυτόν τον χώρο δεν θα μπορούσαν να χωρέσουν 2,5 τόνοι καύσιμης ύλης σε μπιτόνια, κάτι που μια σειρά από ειδικοί αμφισβητούν.
Το σενάριο για έκρηξη που προήλθε από τα έλαια σιλικόνης φαίνεται πλέον να έχει αποκλειστεί και στο πόρισμα δίνεται εξήγηση.
«Ακόμα κι αν η υπόθεση της ανάφλεξης και της δημιουργίας της αρχικής πυρόσφαιρας μπορούσε να γίνει αποδεκτή, το 2ο στάδιο της πυρόσφαιρας είναι πιο δύσκολο να εξηγηθεί με λάδι σιλικόνης ως καύσιμο: η στήλη της φωτιάς παρατηρείται ότι βγαίνει από μια πηγή καυσίμου που καίει ήδη έντονα, προφανώς χωρίς πρόσθετη πηγή θερμότητας και σε θερμοκρασία περιβάλλοντος», αναφέρει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Μια σειρά από ερωτήματα για τη φονική έκρηξη και την καύσιμη ύλη που φαίνεται να την προκάλεσε περιμένουν απαντήσεις, με τον χρόνο που χάθηκε, εκείνες τις πρώτες μέρες μετά την εθνική τραγωδία, να μην έχει επιτρέψει μέχρι στιγμής να βρεθεί η απάντηση σε έναν από τους πιο σημαντικούς γρίφους του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος.