Τραγικές ελλείψεις σε πόσιμο νερό και κλιματισμό εν μέσω καύσωνα καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στο μαιευτήριο «Έλενα» με τη διοίκηση του νοσοκομείου να απαντά με αιχμές για μέλη του σωματείου εργαζομένων
Τα «μπαλώματα» στα μεγάλα προβλήματα του ΕΣΥ σε υποδομές και νοσηλευτικό προσωπικό έχουν φέρει σε απόγνωση τους εργαζόμενους και τους πολίτες με την ηγεσία του υπουργείου Υγείας να υπόσχεται διορθωτικές κινήσεις που όμως φαίνεται να αργούν.
Με την κατάσταση πολλές φορές να είναι απελπιστική η σημερινή είδηση για το μαιευτήριο «Έλενα», τη ναυαρχίδα των μαιευτικών γυναικολογικών κέντρων πανελλαδικά, προκαλεί αναταράξεις.
Δύο μήνες σχεδόν χωρίς ψύκτες νερού που σε συνδυασμό με τον κακό κλιματισμό κάνει την κατάσταση αφόρητη
Εργαζόμενοι στο νοσοκομείο καταγγέλλουν τραγικές ελλείψεις με βασικότερο την έλλειψη πόσιμου νερού. Όπως τονίζουν εδώ και δύο μήνες αποσύρθηκαν σχεδόν όλοι οι ψύκτες χωρίς να αντικατασταθούν, κάτι που σε συνδυασμό με τον κακό κλιματισμό κάνει την κατάσταση αφόρητη.
Χωρίς ψύκτες νερού και κακό κλιματισμό
Αναλυτικότερα, μιλώντας το πρωί της Πέμπτης στο MEGA, η πρόεδρος των εργαζομένων του «Έλενα», Μαρία Ζησιμάτου, αναφέρθηκε στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο μαιευτήριο, επισκέπτες, έγκυες και προσωπικό.
Εδώ και 2 μήνες για κάποιον λόγο που δεν ξέρουμε, από τους 29 ψύκτες, μόνοι οι 3-4 δεν κρίθηκαν ακατάλληλοι. Αποσύρθηκαν σχεδόν όλοι. Χωρίς να αντικατασταθούν άμεσα εν μέσω καύσωνα. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τον κακό κλιματισμό κάνουν την κατάσταση αφόρητη. Λιποθυμά προσωπικό, λιποθυμούν έγκυες, δεν έχουμε νερό να τους δώσουμε και πάμε και αγοράζουμε από το κυλικείο και κοστίζει στο προσωπικό 30 ευρώ τον μήνα, για πόσιμο νερό εμφιαλωμένο», ανέφερε μεταξύ άλλων.
Η απάντηση του «Έλενα»
Με αφορμή τις καταγγελίες εργαζομένων για την κατάσταση που επικρατεί στο μαιευτήριο «Έλενα» που ήρθαν το φως της δημοσιότητας, η διοίκηση του νοσοκομείου διευκρινίζει σε ανακοίνωσή της τα εξής:
«1. Ο κλιματισμός στους χώρους λειτουργεί κανονικά. Στην περίπτωση που κάποιες κλιματιστικές μονάδες εκτάκτως ή από μη σωστή χρήση καθίστανται ανενεργές, κινείται ο νόμιμος μηχανισμός για επισκευή ή αντικατάστασή τους.
2. Δεν έχει καταγραφεί κανένα λιποθυμικό επεισόδιο από τη νοσηλευτική υπηρεσία πλην ενός, το οποίο αφορούσε περιστατικό εγκυμονούσας με ιστορικό ορθοστατικής υπότασης.
3. Οι παλαιοί ψύκτες του νοσοκομείου έχουν όντως τεθεί εκτός λειτουργίας μετά από καθιερωμένο τακτικό έλεγχο, καθώς κρίθηκαν ακατάλληλοι προς χρήση λόγω μικροβίου. Η διαδικασία αντικατάστασής τους απαιτεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα, το οποίο και προσπαθούμε να είναι το συντομότερο δυνατό.
4. Η εν λόγω αναστάτωση προκλήθηκε όταν η διοίκηση αρνήθηκε να εφαρμόσει προσωρινό αίτημα μελών του σωματείου για ελεύθερη είσοδο και στάθμευση οχημάτων νοσηλευτών εντός του προαύλιου χώρου του νοσοκομείου προκειμένου να διασφαλίσουμε την ομαλή διέλευση ασθενοφόρων και άλλων βαρέων οχημάτων, π.χ. πυροσβεστικών, προς όφελος όλων των εργαζομένων και των συμπολιτών μας».
Η διοίκηση του νοσοκομείου σημειώνει πως «στο Εθνικό Σύστημα Υγείας δεν χωράνε παιχνίδια εντυπώσεων για μικροκομματικά οφέλη. Πάνω από όλα είναι η υγεία και η ασφάλεια των ασθενών μας και για αυτό πρέπει να εργαζόμαστε όλοι με συνέπεια και αφοσίωση».
Παράπονα των εργαζομένων
Χθες, πραγματοποιήθηκε εκτάκτως συγκέντρωση δεκάδων εργαζομένων έξω από τη διοίκηση για να εκφράσουν την οργή τους απέναντι «στην απαράδεκτη προσβλητική και απαξιωτική συμπεριφορά της νέας διοικήτριας προς το νοσοκομείο, τους εργαζόμενους και τους ασθενείς».
Μέρος των εργαζομένων της καταλογίζουν «εριστική και απαξιωτική συμπεριφορά» εξηγώντας του λόγους.
Οι υποσχέσεις του πρωθυπουργού και η μεγάλη δυσαρέσκεια
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει υποσχεθεί τον «ριζικό εκσυγχρονισμό των βασικών υποδομών του Εθνικού Συστήματος Υγείας» κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν».
Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός αυτό θα πραγματοποιηθεί στα επόμενα δύο χρόνια με επίκεντρο την αύξηση των ΜΕΘ που διατελεί «το μεγάλο στοίχημα για την κυβέρνηση».
Την ίδια στιγμή όμως αυξανόμενη είναι η δυσαρέσκεια των πολιτών και της ιατρικής κοινότητας για το σύστημα υγείας κάτι που αποτυπώθηκε προ μηνών σε μεγάλη έρευνα που διενήργησε για λογαριασμό του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου η εταιρεία δημοσκοπήσεων GPO.
Σε σύγκριση με τα ευρήματα σχετικής έρευνας πέρυσι, τα ποσοστά δυσαρέσκειας είναι σημαντικά αυξημένα, ενώ σταθερή παραμένει η ικανοποίηση των πολιτών από τους γιατρούς του ΕΣΥ που ξεπερνά το 90%.
Αρνητική εικόνα έχουν όμως οι πολίτες για την οργάνωση των δομών υγείας και πάνω από τους μισούς δεν είναι ικανοποιημένοι από τις παροχές στο δημόσιο σύστημα υγείας.