Οι τεχνικοί σύμβουλοι στο πόρισμά τους προσκομίζουν φωτογραφίες από βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας στο σημείο της σύγκρουσης αλλά και την τοποθεσία που μεταφέρθηκε στη συνέχεια.
Αιχμές για «σκηνοθετημένη» φωτογράφιση της αστυνομίας που συμπεριλαμβάνεται στην δικογραφία, αφήνει η επικαιροποιημένη τεχνική έκθεση των ειδικών πραγματογνωμόνων των οικογενειών των θυμάτων που κατατέθηκε στον εφέτη ανακριτή. Οι τεχνικοί σύμβουλοι στο πόρισμά τους προσκομίζουν φωτογραφίες από βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας στο σημείο της σύγκρουσης (Τέμπη) αλλά και την τοποθεσία που μεταφέρθηκε στη συνέχεια.
«Αυτό που βλέπουμε δεν είναι λογικό, δεν μπορεί να συγκρουστεί με τέτοια ορμή και όλα μέσα να είναι τακτοποιημένα σα να μη συνέβη τίποτα», είπε (MEGA) ο ειδικός πραγματογνώμονας Βασίλης Κοκοτσάκης.
Σύμφωνα με την έκθεση ανάλυση της συμπεριφοράς του ελαίου σιλικόνης που έγινε από το γενικό χημείο του κράτους, βασισμένη σε μία εργασία Κινέζων, κατηύθυνε λανθασμένα το πόρισμα της Πυροσβεστικής.
«Δεν υπάρχει περίπτωση το έλαιο σιλικόνης να δημιουργήσει πυρόσφαιρα. Ακόμα και αν πάρει φωτιά θα σβήσει, γιατί αυτή είναι η σύσταση του και αυτός είναι ο προορισμός του. Και έτσι η ανάκριση δεν προχώρησε προς άλλες κατευθύνσεις», πρόσθεσε.
Για πρώτη φορά
Στην μελέτη παρουσιάζονται για πρώτη φορά φωτογραφίες από άτομα που μεταφέρουν κομμάτια από το σημείο της τραγωδίας ήδη από την πρώτη ημέρα, αλλοιώνοντας τον τόπο του δυστυχήματος.
Ερωτήματα προκύπτουν όμως και για τη μη «παρουσία κλιμακίου ιατροδικαστών στον τόπο του δυστυχήματος για τη διενέργεια της αυτοψίας».
«Μας ενδιαφέρει που βρέθηκαν αυτοί οι άνθρωποι, για να μελετήσουμε το σώμα τους πως είναι και να μελετήσουμε πως πέθαναν και κυρίως τις θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν και καμία φορά από τι πέθαναν», είπε.
«Ο γιος μου… είδε το αδιανόητο»
Στο άκουσμα της είδησης ότι ο γιος της, ένας από τους δύο μηχανοδηγούς της εμπορικής αμαξοστοιχίας, πάτησε απότομα φρένο όταν διέκρινε το φως της επιβατικής αμαξοστοιχίας για να μειώσει την σφοδρότητα της μετωπικής σύγκρουσης, εκτροχιάζοντας το τρένο ένιωσε υπερήφανη.
Την ίδια ώρα όμως αναλογίστηκε τις τελευταίες του στιγμές.
«Είμαι υπερήφανη και χαίρομαι που αντέδρασε έτσι παρότι σα μάνα δε μπορεί να μην σκέφτομαι αυτά τα δευτερόλεπτα ήταν τρομακτικά. Το είδε το έζησε και έκανε αυτό που ήτανε να κάνει. Που ήτανε εκπαιδευμένος. Βέβαια είδε το αδιανόητο».
Η αντίδραση του παιδιού της ενδεχομένως πρόλαβε ακόμα μία μεγαλύτερη τραγωδία, με ένα πολύ χειρότερο απολογισμό.
«Νιώθουμε υπερήφανοι για αυτό το παιδί. Πάντοτε για τους άλλους. Θυμώνω και με τον εαυτό μου που τον έκανα τόσο αθώο, τόσο καλό, τόσο δίκαιο, τόσο τυπικό».
Η ίδια όσο και όλοι οι συγγενείς των θυμάτων περιμένουν την πλήρη διαλεύκανση των αιτιών που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών.
«Δεν υπήρχε μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών»
H επικαιροποιημένη έκθεση των τεχνικών εμπειρογνωμόνων αριθμεί 75 σελίδες και έφτασε στον ειδικό εφέτη ανακριτή στη Λάρισα.
Την συνέταξαν οι τεχνικοί εμπειρογνώμονες που όρισαν συγγενείς των θυμάτων και αναλύει 30 νέα στοιχεία για τις επιπτώσεις αλλά και για τις συνθήκες της τραγωδίας.
Μεταξύ άλλων η έκθεση αναφέρει πως πριν τη σύγκρουση των τρένων υπήρξε εκτροχιασμός, καθώς φαίνεται ότι ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας είδε το επιβατικό τρένο μέσα από το τούνελ και σε μια απέλπιδα κίνηση προσπάθησε να εκτροχιάσει τον συρμό προς τα αριστερά πατώντας απότομα φρένο, ώστε να αποφύγει τη μεγάλη ισχύ της μετωπικής σύγκρουσης.
Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, δεν υπήρχε σύγκρουση των δύο μηχανών των τρένων, κάτι που αποδεικνύεται από τη στρέβλωση των γραμμών ανόδου, εξού και σταμάτησε το καταγραφικό νωρίτερα.
Από το απότομο φρενάρισμα έφυγαν λαμαρίνες που δεν είχαν δεθεί καλά στα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας με αποτέλεσμα να εμβολίσουν, σε πολλά σημεία, το επιβατικό τρένο, γεγονός που επιβάρυνε τις συνέπειες του δυστυχήματος.
Το σοκαριστικό στοιχείο που αναφέρεται στην έκθεση, είναι πως τουλάχιστον 16 επιβάτες έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας της φωτιάς που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση.
Κατά τις εκτιμήσεις των εμπειρογνωμόνων, αποδεικνύεται η μεταφορά 12 – 15 τόνων εύφλεκτων διαλυτών που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και σε αυτούς οφείλεται η μεγάλη έκρηξη.