Μετά από ενδελεχή έρευνα, ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία ενός 20χρονου αλλοδαπού και μίας 34χρονης ημεδαπής. Οι δράστες συνελήφθησαν και σε βάρος τους σχηματίσθηκε ποινική δικογραφία για απάτη
Στα δίχτυα επιτήδειων έπεσε μία 68χρονη από την Κοζάνη, οι οποίοι προσποιούμενοι ότι θα της παρείχαν τεχνική βοήθεια σε αίτηση για τη χορήγηση του επιδόματος «Market Pass» κατάφεραν να της αποσπάσουν 12.οοο ευρώ.
Συγκεκριμένα, η γυναίκα κατήγγειλε ότι αρχές Νοεμβρίου του 2023 άγνωστο άτομο επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον σύζυγό της, προσποιούμενο υπάλληλο του λογιστή του και αφού του παρουσίασε ψευδή γεγονότα ως αληθή, με το πρόσχημα του «Market Pass», τον έπεισε να μεταβεί σε ΑΤΜ της πόλης της Κοζάνης και να μεταφέρει από τον λογαριασμό της 68χρονης χρηματικό ποσό περίπου 12.000 ευρώ σε δύο έτερους τραπεζικούς λογαριασμούς.
Διαβάστε επίσης: Δεν φτάνουν (μόνο) οι 2 νίκες στον Ολυμπιακό για το πλεονέκτημα- Τι σημαίνει το ματς της τελευταίας αγωνιστική με τη Φενέρ για την κατάταξη
Μετά από ενδελεχή έρευνα και κατάλληλη αξιοποίηση στοιχείων, ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία ενός 20χρονου αλλοδαπού και μίας 34χρονης ημεδαπής, που ήταν οι κάτοχοι των δύο τραπεζικών λογαριασμών στους οποίους μεταφέρθηκε το χρηματικό ποσό, καθώς και ενός 43χρονου αλλοδαπού, ο οποίος είναι κάτοχος του αριθμού τηλεφώνου από όπου έγινε η επικοινωνία.
Σε βάρος τους σχηματίσθηκε ποινική δικογραφία για απάτη. Προανάκριση για την υπόθεση διενήργησε το Τμήμα Ασφάλειας Κοζάνης, ενώ η δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους, θα υποβληθεί στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κοζάνης.
Οι συμβουλες της ΕΛ.ΑΣ
Με στόχο την αντιμετώπιση και την πρόληψη τέτοιων περιστατικών, η ΕΛ.ΑΣ έχει εκδώσει οδηγίες για τον τρόπο που πρέπει να ενεργούν. Συγκεκριμένα συμβουλεύει τα εξής στους πολίτες:
-Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού.
-Να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
-Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
-Να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσουν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
-Να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.