Είχε πάει για σέρβις το Dali πριν την πρόσκρουση στη γέφυρα – Στο φως ηχητικό ντοκουμέντο

Είχε πάει για σέρβις το Dali πριν την πρόσκρουση στη γέφυρα – Στο φως ηχητικό ντοκουμέντο

Το πλοίο μετέφερε 56 εμπορευματοκιβώτια με επικίνδυνα υλικά, συμπεριλαμβανομένων διαβρωτικών, εύφλεκτων ουσιών

Στο φως της δημοσιότητας έρχονται συνεχώς νέα στοιχεία σχετικά με το πλοίο που έχασε την ισχύ του, προσέκρουσε στη γέφυρα της Βαλτιμόρης με αποτέλεσμα αυτή να καταρρεύσει. Η έκθεση της ακτοφυλακής αναφέρει ότι το φορτηγό πλοίο υποβλήθηκε προηγουμένως σε «συντήρηση ρουτίνας του κινητήρα» στο λιμάνι.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα της Associated Press, το πλοίο μετέφερε επίσης 56 εμπορευματοκιβώτια με επικίνδυνα υλικά, συμπεριλαμβανομένων διαβρωτικών, εύφλεκτων ουσιών και μπαταριών ιόντων λιθίου. Πρόσθεσε ότι ορισμένα εμπορευματοκιβώτια είχαν παραβιαστεί και ότι μια γυαλάδα στο νερό από αυτά τα υλικά θα αντιμετωπιστεί από τις αρχές.

Διαβάστε επίσης: Φερνάντο Σάντος στο προσκήνιο για την Εθνική- Τελειώνουν και οι Κωνσταντινίδης, Φύσσας μαζί με τον Πογιέτ- Οι δύο αποζημιώσεις του Πορτογάλου και ο… Γκαγκάτσης

Τι έδειξε ο καταγραφέας του ταξιδιού

Ακόμη, ο Marcel Muise, επικεφαλής ερευνητής του NTSB, παρουσίασε ένα προκαταρκτικό χρονοδιάγραμμα που συγκεντρώθηκε από τον καταγραφέα δεδομένων ταξιδιού που περιλαμβάνει ήχο από τη γέφυρα και τον ασύρματο VHF πριν από τη συντριβή, η οποία, σύμφωνα με ομοσπονδιακούς και πολιτειακούς αξιωματούχους, φαινόταν να είναι ατύχημα.

Το πλοίο, το Dali, έφυγε από το λιμάνι στις 12:39 π.μ. της Τρίτης και, αφού μπήκε στο κανάλι, τα σημάδια του προβλήματος ήρθαν περίπου στις 1:25 π.μ., όταν ακούστηκαν πολυάριθμοι συναγερμοί, σύμφωνα με το NTSB. Περίπου ένα λεπτό αργότερα, δόθηκαν εντολές αλλαγής πηδαλίου και στις 1:26 π.μ. και 39 δευτερόλεπτα, ένας πιλότος έκανε γενική ραδιοφωνική κλήση για τα κοντινά ρυμουλκά. Τα δεδομένα της Αρχής Μεταφορών του Μέριλαντ από την ίδια περίπου ώρα δείχνουν ότι ο αποστολέας του συνδέσμου πιλότων κάλεσε τον αξιωματικό υπηρεσίας της Αρχής Μεταφορών για τη συσκότιση, δήλωσε το NTSB.

Ιστορικό

Λίγο μετά τη 1:27 π.μ., ο πιλότος διέταξε το πλοίο να ρίξει άγκυρα στην αριστερή πλευρά του πλοίου και έδωσε πρόσθετες εντολές πηδαλιουχίας. Περίπου 20 δευτερόλεπτα αργότερα, ο πιλότος εξέδωσε ραδιοφωνική κλήση αναφέροντας ότι το Dali είχε χάσει κάθε ισχύ πλησιάζοντας τη γέφυρα. Εκείνη περίπου τη στιγμή, ο αξιωματικός μεταφορών της πολιτείας που είχε βάρδια, ειδοποίησε μέσω ασυρμάτου δύο από τις μονάδες του που ήταν ήδη σταθμευμένες σε κάθε άκρο της γέφυρας λέγοντας να κλείσουν τη γέφυρα για την κυκλοφορία των οχημάτων. Βρίσκονταν ήδη εκεί λόγω της κατασκευής.

Γύρω στις 1:29 π.μ., όταν το πλοίο ταξίδευε με ταχύτητα περίπου 8 mph (13 kph), οι καταγραφές για περίπου 30 δευτερόλεπτα έπιασαν ήχους που συνάδουν με τη σύγκρουσή του με τη γέφυρα, δήλωσε το NTSB. Μια κάμερα οργάνων της Αρχής Μεταφορών δείχνει επίσης τα φώτα στη γέφυρα να σβήνουν. Στις 1:29 π.μ. και 39 δευτερόλεπτα, ο πιλότος ανέφερε στην ακτοφυλακή ότι η γέφυρα είχε πέσει.

Τα «βρώμικα καύσιμα» είναι ένας από τους παράγοντες που μπορεί να προκάλεσαν τη διακοπή της ηλεκτροδότησης του Dali

«Σταματήστε την κυκλοφορία, έχουμε εργάτες στο νερό» – Το ηχητικό ντοκουμέντο μετά την κατάρρευση

Δημοσίευμα του Skynews φέρνει στο φως της δημοσιότητας το ηχητικό ντουκουμέντο της στιγμής που η μοιραία γέφυρα στη Βαλτιμόρη καταρρέει. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρχές είχαν στη διάθεση τους μόνο δύο λεπτά προκειμένου να σταματήσουν την κυκλοφορία στη γέφυρα.

Στο ηχητικό ακούγονται οι πανικόβλητοι υπάλληλοι να ανακοινώνουν στο κέντρο επικοινωνίας ότι η γέφυρα στον ποταμό Πατάπσκο στη Βαλτιμόρη έχει μόλις καταρρεύσει. «Ένας από εσάς να πάει στη βόρεια πλευρά. Σταματήστε όλη την κίνηση στη γέφυρα» αναφέρεται στην αρχή του ηχητικού.

«Πλησιάζει ένα πλοίο που έχει χάσει τον έλεγχο πλοήγησης. Οπότε μέχρι να διορθώσουν το πρόβλημα πρέπει να σταματήσουμε την κίνηση στη γέφυρα», ακούγεται από την πλευρά του κέντρου επικοινωνίας. Ο ίδιος υπάλληλος κάνει νέα έκκληση για να κλείσει η γέφυρα και ζητά να ελεγχθεί ότι δεν είναι κανένας πάνω στη γέφυρα. «Απλά σιγουρευτείτε ότι δεν είναι κανένας πάνω στη γέφυρα» ακούγεται να λέει.

Λίγα δευτερόλεπτα μετά ακούγεται το εξής: «Ολόκληρη η γέφυρα μόλις έπεσε! Ολόκληρη η γέφυρα μόλις κατέρρευσε». «Ξέρουμε αν έχει σταματήσει όλη η κυκλοφορία;» ρωτά αστυνομικός. «Δεν μπορώ να πάω στην άλλη πλευρά, κύριε, η γέφυρα έχει πέσει», απαντά άλλος περίπου 30 δευτερόλεπτα αργότερα.

Στη 1:30 π.μ., ένας άλλος αστυνομικός ακούγεται να λέει ότι «η κυκλοφορία στη βασική γέφυρα έχει διακοπεί, έχουμε εργάτες στο νερό».

Το σενάριο του νοθευμένου καυσίμου

Τα «βρώμικα καύσιμα» είναι ένας από τους διάφορους πιθανούς παράγοντες που μπορεί να προκάλεσαν τη διακοπή της ηλεκτροδότησης του φορτηγού πλοίου Dali τα λεπτά πριν συγκρουστεί με τη γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη την Τρίτη.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Washington Post, η έρευνα από τις ομοσπονδιακές, πολιτειακές και τοπικές αρχές για το τι πήγε στραβά στο Dali μόλις έχει αρχίσει. Όμως τα θανατηφόρα γεγονότα στον ποταμό Πατάπσκο μέσα στη νύχτα έριξαν φως στο μακροχρόνιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία με τα βρώμικα καύσιμα.

Ακόμη, σύμφωνα με έκθεση του 2018 για τη δεξαμενή σκέψης Atlantic Council, ένα «μείγμα» βιομηχανικών προϊόντων καταλήγει στα καύσιμα των πλοίων, με αποτέλεσμα οι μηχανές να έχουν υποστεί εκατοντάδες βλάβες τα τελευταία χρόνια, ο οποίες άφησαν τα πλοία χωρίς ισχύ και παρασύρονται στην ανοιχτή θάλασσα.

Ποικίλλουν τα καύσιμα των πλοίων

Το Dali σκοτείνιασε καθώς έχασε την ηλεκτρική του ενέργεια λίγο πριν από την καταστροφή της γέφυρας και ο πιλότος έχασε τη δυνατότητα να ελέγξει το πλοίο καθώς αυτό στράφηκε προς τη δομή στήριξης της γέφυρας.

Αυτή η απώλεια ισχύος θα μπορούσε να είχε προκληθεί από βρώμικα καύσιμα που έφραζαν τα φίλτρα που οδηγούσαν στην κύρια γεννήτρια του πλοίου, δήλωσε ο Τζέραλντ Σκόγκινς, βετεράνος αρχιμηχανικός στη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Deepwater Producers στο Χιούστον.

Σημειώνεται ότι τα πλοία χρησιμοποιούν διαφορετικά καύσιμα για διαφορετικά τμήματα της κρουαζιέρας τους. Όταν βρίσκονται μέσα σε ένα λιμάνι, όπως ήταν το Dali πριν από τη σύγκρουση, τα πλοία συνήθως λειτουργούν με ένα σχετικά ελαφρύ καύσιμο ντίζελ. Αυτό θα μπορούσε επίσης να έχει μολυνθεί. Οι συνήθεις ρυπαντές περιλαμβάνουν νερό, βρωμιά και φύκια, δήλωσε ο Scoggins.

Το Dali έχασε την ηλεκτρική του ενέργεια λίγο πριν από την καταστροφή της γέφυρας

Ποια σενάρια προκρίνουν οι αναλυτές

Ο Ian Ralby, διευθύνων σύμβουλος της I.R. Consilium, μιας συμβουλευτικής εταιρείας για τη ναυτιλία και την ασφάλεια των πόρων, δήλωσε ότι τα βαρέα ναυτιλιακά καύσιμα που φορτώνονται στα πλοία στο λιμάνι αναμειγνύονται με το λεγόμενο cutter stock και είναι επιρρεπή στο να φορτωθούν με μολυσματικούς παράγοντες και δεν υπόκεινται σε στενή ρύθμιση. Τέτοια βρώμικα καύσιμα θα μπορούσαν να έχουν «κολλήσει όλες τις γραμμές καυσίμων του πλοίου».

Ακόμη, ο Ralby, ο οποίος συνυπογράφει την έκθεση του Συμβουλίου Ατλαντικού του 2018, δήλωσε ότι τα απόβλητα από διυλιστήρια και άλλες βιομηχανικές δραστηριότητες έχουν μπει παράνομα στα καύσιμα της ναυτιλίας, γνωστά ως καύσιμα bunker. Στην περίπτωση του Dali, ο Ralby δήλωσε ότι δεν πρέπει να απορρίπτεται η πιθανότητα κυβερνοεπίθεσης. Είναι επίσης πιθανό το πλοίο να είχε μια καθαρά μηχανική βλάβη σε ένα από τα κρίσιμα συστήματά του.

Η εικασία περί βρώμικου καυσίμου προέρχεται από παρατηρητές με περιορισμένες άμεσες πληροφορίες σχετικά με το πλοίο, το ιστορικό ανεφοδιασμού του με καύσιμα και άλλα πιθανά μηχανικά προβλήματα που θα μπορούσαν να έχουν συμβάλει στην απώλεια ισχύος και ελέγχου του πηδαλίου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ