Χαμηλές πτήσεις του εμπορικού κόσμου παρά τις εκπτώσεις – Το διαθέσιμο εισόδημα πάει κυρίως στα βασικά αγαθά

Χαμηλές πτήσεις του εμπορικού κόσμου παρά τις εκπτώσεις – Το διαθέσιμο εισόδημα πάει κυρίως στα βασικά αγαθά

Ο περιορισμός του διαθέσιμου προς κατανάλωση εισοδήματος προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις με τον κόσμο του εμπορίου να το βιώνει στο πετσί του λαμβάνοντας αρνητικά μηνύματα τον Ιανουάριο.

Πεσμένη εμφανίζεται η αγορά τον Ιανουάριο, πρώτο μήνα των εκπτώσεων. Ο περιορισμός του διαθέσιμου προς κατανάλωση εισοδήματος για την πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών αφήνει το αποτύπωμά του στον εμπορικό κόσμο παρά το γεγονός πως η εκπτωτική περίοδος ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς με μεγάλες προσφορές στα προϊόντα.

Το καταναλωτικό κοινό -που έχει βρεθεί στη μέγγενη των αδιανόητα υψηλών τιμών– πραγματοποίησε μικρότερης αξίας αγορές καθώς το μεγαλύτερο μέρος τους εισοδήματος απορροφήθηκε για τη κάλυψη των βασικών ειδών διαβίωσης.

Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του προέδρου ΕΒΕΠ & ΠΕΣΑ, Βασίλη Κορκίδη.

«Ο πρώτος μήνας των εκπτώσεων πέρασε με το βλέμμα στην ακρίβεια των τροφίμων και με την αγοραστική κίνηση στο υπόλοιπο λιανικό εμπόριο να κινείται με μια πληθωριστική άνοδο του τζίρου» ανέφερε (ΑΠΕ-ΜΠΕ), υπογραμμίζοντας τα υψηλά επίπεδα των εκπτώσεων (40%-50%) για την πλειονότητα των εμπορευμάτων που όμως δεν συνδυάστηκαν με μεγαλύτερης αξίας αγορές.

Eμπορικό κατάστημα στον πεζόδρομο της οδού Ερμού στην Αθήνα στην έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων

«Η δυσκολία στα οικονομικά των νοικοκυριών οδήγησε σε περικοπές στα απαραίτητα και σε χαμηλότερης αξίας αγαθά. Αρκετός κόσμος πέρασε συνολικά από τα εμπορικά της Αττικής, αλλά τα καταστήματα που άνοιξαν τις Κυριακές του Ιανουαρίου δεν είχαν τις αναμενόμενες πωλήσεις, ανέφερε ο κ. Κορκίδης.

Αλλάζουν οι συνήθειες των καταναλωτών –  «Buy now, pay later»

Με την καλπάζουσα ακρίβεια να εξακολουθεί να τρομοκρατεί τα νοικοκυριά ο Βασίλης Κορκίδης στέκεται στο νέο τοπίο που έχει αρχίζει να διαμορφώνεται στο λιανικό εμπόριο τα τελευταία δύο χρόνια, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο δανείζονται τα νοικοκυριά για την ικανοποίηση προσωπικών και οικογενειακών τους αναγκών.

«Το παιχνίδι του ανταγωνισμού μεταφέρεται με γρήγορους ρυθμούς από τα πιστωτικά ιδρύματα στο γήπεδο της πραγματικής αγοράς, δηλαδή στις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, που διαθέτουν προϊόντα και υπηρεσίες online ή μέσω των φυσικών καταστημάτων τους. Στην προκειμένη περίπτωση, σύμφωνα με τον ίδιο, η πίστωση παρέχεται τη στιγμή της συναλλαγής, αφού ο καταναλωτής έχει αποφασίσει τι θα ψωνίσει με τη μέθοδο ‘’buy now, pay later’’. Στο ταμείο, ηλεκτρονικό ή φυσικό, του δίνεται η δυνατότητα αντί της εφάπαξ πληρωμής, να εξοφλήσει το ποσό σε έντοκες ή άτοκες δόσεις. Η πίστωση παρέχεται από τράπεζα και εγκρίνεται την ίδια στιγμή για την ολοκλήρωση της πληρωμής στην επιχείρηση».

Όπως εξηγεί ο κ. Κορκίδης επικαλούμενος τραπεζικές πηγές έρχεται η «μάχη των δόσεων, που αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια και να επεκταθεί σε όλους τους κλάδους της λιανικής».

Θα επικρατήσει το «buy now, pay later»;

Με την κατάσταση να παγιώνεται καθώς ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στην Ελλάδα εξακολουθεί να κινείται σε υψηλότερα επίπεδα από τον μέσο όρο της ευρωζώνης ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς για την πορεία της αγοράς τον πρώτο μήνα του χρόνου που διενεργήθηκε με αυξημένη συμμετοχή.

Σύμφωνα με αυτή οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερο επίπεδο, σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.  Αναλυτικά, 6 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις κινήθηκαν πτωτικά, με την πλειονότητα να καταγράφει μείωση έως 20%. Στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρονιά κινήθηκε 1 στις 5 επιχειρήσεις.

Στο ερώτημα πως κινήθηκαν οι πωλήσεις την Κυριακή 14 Ιανουαρίου, ημέρα λειτουργίας των καταστημάτων, το 42,9% των ερωτηθέντων απάντησαν πως κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ το 38,1% κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Δυσμενέστερο αποτέλεσμα καταγράφηκε και την Κυριακή 21/1, όπου πολλά καταστήματα επέλεξαν να παραμείνουν κλειστά, καθώς θεώρησαν άσκοπη τη λειτουργία τους τη συγκεκριμένη ημέρα.

Οι προσδοκίες της πλειονότητας των επιχειρήσεων για την πορεία των εκπτώσεων το επόμενο διάστημα, κινούνται σε χαμηλά επίπεδα, ενώ ένα ποσοστό 20% διαβλέπει θετική την πορεία του τζίρου του τον μήνα Φεβρουάριο.

Η έρευνα καταδεικνύει με τον πλέον γλαφυρό τρόπο, πως η αγορά συνεχίζει να βρίσκεται αντιμέτωπη με τον περιορισμό του διαθέσιμου προς κατανάλωση εισοδήματος για την πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών.

Η αγορά συνεχίζει να βρίσκεται αντιμέτωπη με τον περιορισμό του διαθέσιμου προς κατανάλωση εισοδήματος

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ