Το πρόγραμμα κατασκευής τσιπ της Amazon δεν μπορεί να αμφισβητήσει την πρωτοκαθεδρία της Nvidia στον τομέα της AI, η οποία με τη σειρά της έχει ανάγκη να διατηρήσει την ισχυρή παρουσία της στις ΗΠΑ
Η Amazon είχε ανάγκη να κάνει μια δυνατή εμφάνιση στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης αυτή την εβδομάδα. Και το κατάφερε με λίγη βοήθεια από έναν αναπάντεχο φίλο.
Ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου τυγχάνει επίσης να κατέχει τη μεγαλύτερη επιχείρηση υπολογιστικού νέφους στον κόσμο. Στην πραγματικότητα, η θυγατρική της Amazon, η AWS (Amazon Web Services) παράγει σήμερα πολύ μεγαλύτερα ετήσια έσοδα από ό,τι η IBM και η Oracle και κατέχει τη δεύτερη θέση μετά τη Microsoft στην αγορά λογισμικού και συναφών υπηρεσιών που απευθύνονται σε επιχειρήσεις.
Την ίδια στιγμή ωστόσο, στον τομέα της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, η Amazon θεωρείται ότι έχει μείνει πίσω από τον κύριο ανταγωνιστή της στο χώρο toy υπολογιστικού νέφους, δεδομένης της επιθετικής διείσδυσης της Microsoft στην τεχνολογία αυτή μετά την κυκλοφορία του ChatGPT πριν από έναν χρόνο.
Έτσι, η Amazon αξιοποίησε το ετήσιο συνέδριο Invent της AWS την περασμένη Πέμπτη για να μπει δυναμικά στο χώρο της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης. Μάλιστα, παρουσίασε το δικό της chatbot με το όνομα Q, το οποίο μοιάζει με μια εκδοχή του Copilot της Microsoft προσανατολισμένη στις επιχειρήσεις.
Αυτό που έκανε μεγαλύτερη εντύπωση όμως ήταν η παρουσία στο συνέδριο του Λας Βέγκας του διευθύνοντος συμβούλου της Nvidia, Τζένσεν Χουάνγκ, ο οποίος ανέβηκε στη σκηνή μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της AWS Άνταμ Σελίπσκι για να ανακοινώσουν από κοινού μια «διευρυμένη συνεργασία» μεταξύ των δύο εταιριών. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας η AWS θα είναι ο πρώτος πάροχος υπολογιστικού νέφους που θα προσφέρει υπηρεσίες με τα νέα «σούπερ τσιπ» H200 της Nvidia, τα οποία θα αρχίσουν να διατίθενται από το νέο έτος.
Τα στελέχη των εταιριών τεχνολογίας εμφανίζονται συχνά στις εμπορικές διοργανώσεις των ανταγωνιστών τους, χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι, συνήθως. Ωστόσο, αυτή ήταν η πρώτη φορά που ο Χουάνγκ εμφανίστηκε στην ετήσια συνάντηση της AWS, η οποία, τα τελευταία χρόνια, είναι ένας από τους σημαντικότερους πελάτες της Nvidia στον τομέα των data center.
Το γεγονός αυτό έλαβε χώρα εν μέσω φημολογίας για αυξανόμενες τριβές ανάμεσα στις δύο εταιρίες, καθώς η Amazon έχει προχωρήσει περισσότερο από τους ανταγωνιστές της στον τομέα του cloud σχεδιάζοντας τα δικά της τσιπ, ενώ η Nvidia προωθείται προσφέροντας τις δικές της υπηρεσίες cloud. Στην ίδια ομιλία την Πέμπτη, η Amazon παρουσίασε την τέταρτη έκδοση του επεξεργαστή Graviton και τη δεύτερη έκδοση του επιταχυντή Trainium – ο οποίος συναγωνίζεται τα τσιπ της Nvidia στην εκπαίδευση μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Amazon, Άντι Τζέισι, καυχιόταν κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εταιρίας για το τρίτο τρίμηνο ότι τα Trainium «έχουν καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης τιμής από τις άλλες εναλλακτικές που κυκλοφορούν, και επίσης μπορείς να τα βρεις» – κάνοντας έναν δεικτικό υπαινιγμό για τη γνωστή έλλειψη των περιζήτητων τσιπ της Nvidia. Αυτό τροφοδότησε περαιτέρω την εκτίμηση ότι η Amazon έχει έρθει πιθανόν σε ρήξη με τον προμηθευτή κάποιου ζωτικού δομικού στοιχείου της τεχνητής νοημοσύνης. Η Nvidia ανέφερε τη Microsoft 10 φορές στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της την περασμένη εβδομάδα έναντι μίας μόνο αναφοράς στην Amazon.
Oι δύο εταιρίες έχουν μεγάλη ανάγκη η μία την άλλη
Παρ’ όλα αυτά, η αλήθεια είναι ότι οι δύο εταιρίες έχουν μεγάλη ανάγκη η μία την άλλη. Οι πρώτες κινήσεις της Nvidia στο χώρο της τεχνητής νοημοσύνης την έχουν φέρει σε μια ισχυρή θέση, μια επιτυχία που δεν μπορούν να «αντιγράψουν» ακόμα και τα ενδοεταιρικά κατασκευαζόμενα τσιπ καθιερωμένων τεχνολογικών κολοσσών, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να σχεδιάζουν οι ίδιοι ολοκληρωμένα κυκλώματα ειδικά για τα δικά τους δίκτυα.
Αυτό ήταν άμεσα εμφανές στα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα της Nvidia: οι πωλήσεις data center της εταιρίας έχουν τετραπλασιαστεί τα τελευταία δύο τρίμηνα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Σύμφωνα με την εταιρία, το ήμισυ αυτών των πωλήσεων προέρχεται από παρόχους υπηρεσιών υπολογιστικού νέφους.
Η Nvidia όμως δεν έχει το περιθώριο να κόψει τους δεσμούς με τον μεγαλύτερο αγοραστή της αγοράς. Οι συνολικές ετήσιες κεφαλαιουχικές δαπάνες της Amazon ήταν υπερδιπλάσιες από αυτές της Microsoft την τελευταία τετραετία ενώ η εταιρία ερευνών αγοράς Dell’Oro Group εκτιμά ότι το μερίδιο του data center στο capex της Amazon ανήλθε σε 29 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι – 39% πάνω από τη εκτιμώμενη δαπάνη της Microsoft για το ίδιο έτος.
Η Nvidia βρίσκεται επίσης αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο οι πωλήσεις της στην Κίνα να δεχθούν ένα σοβαρό πλήγμα λόγω νέων περιορισμών στις εξαγωγές, ενδεχόμενο που καθιστά ακόμη πιο σημαντική τη διατήρηση μιας ισχυρής σχέσης με έναν από τους μεγαλύτερους πελάτες στις ΗΠΑ. Οι εγχώριες σχέσεις έχουν μεγάλη αξία αυτήν την εποχή.
πηγή: in.gr