Η ιστορία και τα μαθηματικά φαίνεται πως δυσκόλεψαν περισσότερο τους υποψηφίους στις πανελλαδικές εξετάσεις
Μεγάλα ποσοστά με βαθμολογίες κάτω του 10, ελαφρώς αυξημένος συνολικός αριθμός υποψηφίων και καλύτερες επιδόσεις στην πλειονότητα των μαθημάτων. Αυτά είναι τα βασικότερα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Παιδείας για τις Πανελλαδικές 2023.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, στις Πανελλαδικές 2023 συμμετείχαν συνολικά 88.570 υποψήφιοι (73.220 από τα ΓΕΛ και 15.350 από τα ΕΠΑΛ). Αξίζει να σημειωθεί ότι το πλήθος των υποψηφίων προκύπτει από τη συμμετοχή και βαθμολογία σε τουλάχιστον δυο πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Διαβάστε επίσης: «Διαπραγματεύσεις Ολυμπιακού – Τραμπζονσπόρ για Μάξι Γκόμες» (pic)
Μεγάλα ποσοστά με βαθμολογίες κάτω του 10, ελαφρώς αυξημένος συνολικός αριθμός υποψηφίων και καλύτερες επιδόσεις στην πλειονότητα των μαθημάτων. Αυτά είναι τα βασικότερα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Παιδείας για τις Πανελλαδικές 2023.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, στις Πανελλαδικές 2023 συμμετείχαν συνολικά 88.570 υποψήφιοι (73.220 από τα ΓΕΛ και 15.350 από τα ΕΠΑΛ). Αξίζει να σημειωθεί ότι το πλήθος των υποψηφίων προκύπτει από τη συμμετοχή και βαθμολογία σε τουλάχιστον δυο πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Όσον αφορά στο μάθημα της Έκθεσης, εκεί καταγράφονται τα μικρότερα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση, με το 14,40% των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία από 0 έως 10. Το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν 17,13%.
Στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, το μάθημα με τις περισσότερες βαθμολογίες κάτω του 10 ήταν η Ιστορία, σε ποσοστό 50,76% και στον αντίποδα, το μάθημα με τους περισσότερους αριστεύσαντες, ήταν -αναμενόμενα- τα Λατινικά, με ποσοστό 22,74%.
Ειδικότερα, στα Αρχαία Ελληνικά το 41,54% των υποψηφίων έγραψε από 0 έως 10 (37,2% το 2022). Αρίστευσε, με βαθμολογία 18-20, το 4,87% των υποψηφίων (2,27% πέρυσι).
Στην Ιστορία, το ποσοστό κάτω από τη βάση ήταν -όπως προαναφέρθηκε- 50,76% (47,96% πέρυσι) ενώ 18 με 20 έγραψε το 13,02% (15,56% πέρυσι). Στο μάθημα των Λατινικών πάνω από τη βάση έγραψε το 68,03%, (54,87% πέρυσι) εκ των οποίων -όπως προαναφέρθηκε- το 22,74% αρίστευσε (17,96% πέρυσι).
Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών
Στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, Φυσική και Χημεία έχουν τα πρωτεία στις βαθμολογίες κάτω της βάσης, με ποσοστά 43,41% και 43,25%, αντίστοιχα. Το μάθημα με τις περισσότερες βαθμολογίες από 18 έως 20 ήταν τα Μαθηματικά, με ποσοστό 17,87%.
Ειδικότερα, στη Φυσική το ποσοστό που έγραψε κάτω από τη βάση (43,41%) είναι λίγο χαμηλότερο σε σχέση με πέρυσι (45,04%), αλλά και οι υψηλές βαθμολογίες ήταν αυξημένες σε ποσοστό από πέρυσι, με το 16,23% των υποψηφίων να έχει γράψει πάνω από 18 (13,44% πέρυσι).
Στο μάθημα των Μαθηματικών, οι βαθμολογίες ήταν σημαντικά καλύτερες σε σχέση με την περυσινή χρονιά, αφού το ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση διαμορφώθηκε στο 27,58%, αντί 34,99% πέρυσι και των βαθμολογιών 18-20 στο 17,87%, όπως προαναφέρθηκε, αντί 11,88% το 2022.
Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας
Επίσης, για τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας, το μάθημα της Φυσικής συγκέντρωσε το υψηλότερο ποσοστό βαθμολογιών κάτω του 10 (52,45%), ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με το 2022 (49,84%).
Από την άλλη μεριά, τα περισσότερα «Άριστα», με βαθμολογίες 18-20, πήραν οι υποψήφιοι στα μαθήματα της Βιολογίας και της Χημείας, σε ποσοστά 15,41% και 15,39% αντίστοιχα.
Τα αντίστοιχα ποσοστά που είχαν καταγραφεί σε Βιολογία και Χημεία στις βαθμολογίες 18-20 ήταν 14,57% και 12,44%.
Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής
Τέλος, σχετικά με τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, στα Μαθηματικά η συντριπτική πλειονότητα έγραψε κάτω από τη βάση για μία ακόμη χρονιά, καθώς το 70,04% έγραψε κάτω από 10, ποσοστό, ωστόσο, ελαφρώς μικρότερο της περυσινής χρονιάς (73,56%).
Άνω του 18 έγραψε μόλις το 2,54% των υποψηφίων, ποσοστό, ωστόσο, μεγαλύτερο σε σύγκριση με το 2022 (1,51%).
Στο μάθημα της Πληροφορικής, κατεγράφη το υψηλότερο ποσοστό υποψηφίων που αρίστευσαν, με το 20,74% των υποψηφίων να έχει λάβει βαθμολογία άνω του 18. Ποσοστό σημαντικά αυξημένο σε σχέση με το 2022, που ήταν 15,96%.
Στο μάθημα της Οικονομίας, κάτω από τη βάση έγραψε το 44,83% των υποψηφίων, ποσοστό κατά πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με πέρυσι (35,31% το 2022).
Επίσης, οι αριστεύσαντες ήταν αρκετά λιγότεροι, καθώς το 16,35% των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία 18-20 φέτος, σε σχέση με 23,13% το 2022.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι, προκειμένου να διευκολυνθούν οι υποψήφιοι στον υπολογισμό των μορίων τους, μπορούν να μεταβούν στην ειδική πλατφόρμα του υπουργείου εδώ και εισάγοντας τους γραπτούς τους βαθμούς, να δουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν. Η εν λόγω εφαρμογή συνυπολογίζει τους γραπτούς βαθμούς και τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων για κάθε Τμήμα.
Τρεις στους τέσσερις έμαθαν τη βαθμολογία τους μέσω sms
Για τρίτη χρονιά τα SMS με τις βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων στάλθηκαν στα κινητά των υποψηφίων που είχαν υποβάλει σχετικό αίτημα.
Τα υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοινώνουν ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία αποστολής και σχεδόν 3 στους 4 υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων από ΓΕΛ και ΕΠΑΛ έλαβαν τη βαθμολογία τους με μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο.
Ειδικότερα, χρήση της δυνατότητας ενημέρωσης με SMS έκαναν 63.844 υποψήφιοι από τους 88.570 που συνολικά συμμετείχαν έστω και σε ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα (ποσοστό 72,08%).
Τα μηνύματα εστάλησαν και παραδόθηκαν μέσα σε λίγα λεπτά, παράλληλα με την ανάρτηση των αποτελεσμάτων στις σχολικές μονάδες και στην εφαρμογή results.it.minedu.gov.gr.
Η δυνατότητα ενημέρωσης μέσω γραπτού μηνύματος SMS εξασφαλίσθηκε πρώτη φορά το 2021, μέσω ειδικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας, smsresults.minedu.gov.gr στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη Δημόσιας Διοίκησης gov.gr. Η εφαρμογή αναπτύχθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), Φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Ψηφιακών Συστημάτων, Υποδομών και Εξετάσεων του Παιδείας, στο πλαίσιο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού της Εκπαίδευσης.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ