Πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν ανεξάρτητη έρευνα για το ναυάγιο στην Πύλο, την ώρα που η Frontex φαίνεται πως θέλει να αποποιηθεί των ευθυνών της, δηλώνοντας ότι οι ελληνικές αρχές δεν απάντησαν ποτέ όταν προσφέρθηκε να στείλει ένα αεροπλάνο για να παρακολουθήσει το αλιευτικό σκάφος
Το μέγεθος της τραγωδίας στην Πύλο με πάνω από 600 νεκρούς προκαλεί διαρκώς νέες αμφιβολίες για το κατά πόσο οι ελληνικές αλλά και οι ευρωπαϊκές αρχές έδρασαν με τον κατάλληλο τρόπο ώστε να αποφευχθεί το θανατηφόρο ναυάγιο.
Μετά τα δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου που επιμένουν να θέτουν ερωτήματα για τον χειρισμό του Λιμενικού, τις μαρτυρίες επιζώντων και στις δικαστικές αρχές που κάνουν αναφορές για άμεση εμπλοκή των αρχών στη βύθιση του σκάφους, και τα δεδομένα για την κατάσταση του σκάφους ώρες πριν την ανατροπή του, πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν ανεξάρτητη έρευνα για το ναυάγιο.
Μετά το αίτημα του ΟΗΕ, και το Πακιστάν δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να ζητήσει ανεξάρτητη έρευνα, ενώ με επιστολή τους 20 ευρωβουλευτές ζητούν επείγουσα επιστολή αντιπροσωπείας στην Ελλάδα για να κάνει τη δική της έρευνα. Ζητούν ακόμη και δημοσιοποίηση του βίντεο που υποστηρίζουν ότι διαθέτει το Λιμενικό.
Η Κομισιόν από την άλλη αποφάσισε να μην προχωρήσει σε ανεξάρτητη έρευνα για τον ρόλο των ελληνικών αρχών, και αρκέστηκε να ζητήσει «ενδελεχή και διαφανή έρευνα» από την Ελλάδα για το πολύνεκρο ναυάγιο, ενώ οι δηλώσεις των αξιωματούχων δείχνουν ουσιαστικά τους διακινητές ως τους μόνους υπαίτιους.
Οι νέες δηλώσεις της Frontex
Στο πλαίσιο αυτό, και μετά την πίεση που έχει ασκηθεί τόσο στις ελληνικές όσο και τις ευρωπαϊκές αρχές, καθώς η Frontex επιχειρεί στην Ελλάδα και ήταν μάλιστα η πρώτη που εντόπισε το αλιευτικό σκάφος, ο Οργανισμός Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής της ΕΕ επιχειρεί να αποποιηθεί τις όποιες ευθύνες του αφήνοντας επίσης αιχμές για το ελληνικό επιχειρησιακό σχέδιο.