Η έρευνα αποκαλύπτει ότι 8 στους 10 υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας και άλλες παραβάσεις τις οποίες συνηθίζουν οι οδηγοί στην Ελλάδα.
Το 76% των Ελλήνων οδηγών μιλάει στο τηλέφωνο και συνολικά το 84% χρησιμοποιεί το smartphone κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Αυτό ήταν ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που ανέδειξε η έρευνα του ευρωβαρόμετρου του 2023, επιβεβαιώνοντας ότι τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες όχι μόνο μιλούν στο κινητό τηλέφωνο, αλλά συμμετέχουν ακόμη και σε βίντεο εν κινήσει.
Η έρευνα έγινε από το ίδρυμα Fondation VINCI Autoroutes και διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Ipsos σε 12.400 άτομα από 11 ευρωπαϊκές χώρες. Αυτή μάλιστα έδειξε ότι το 92% των Ελλήνων οδηγών θεωρεί ότι οι άλλοι οδηγοί είναι επικίνδυνοι, ενώ παράλληλα 8 στους 10 υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας.
Η χρήση του bluetooth είναι γενικευμένη και η επικινδυνότητά της υποτιμάται καθώς το 58% των Ελλήνων οδηγών οι οποίοι χρησιμοποιούν την συγκεκριμένη τεχνολογία. Το 9% των Ελλήνων οδηγών παραδέχεται ότι οδηγεί σε κατάσταση μέθης, ενώ το 15% έχει προκαλέσει ατύχημα εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ.
Πόσοι έχουν καπνίσει πριν κάνναβη ή έχουν αποκοιμηθεί
Επίσης, ένας στους δέκα οδηγούς έχει οδηγήσει έχοντας καπνίσει κάνναβη ή έχει χρησιμοποιήσει άλλες ναρκωτικές ουσίες. Όσον αφορά στην υπνηλία κατά την διάρκεια οδήγησης το 26% των Ελλήνων οδηγών επιβεβαιώνει ότι έχει αποκοιμηθεί έστω και για ελάχιστα δευτερόλεπτα στο τιμόνι, ενώ στους 2 στους 10 οδηγούς έχει εμπλακεί ή παραλίγο να είχε ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας.
Το 86% φοβάται τη συμπεριφορά άλλων οδηγών
Από την άλλη οι Έλληνες οδηγοί είναι ευέξαπτοι στους ελληνικούς δρόμους με το 63% να παραδέχεται ότι διαπληκτίζεται με τους άλλους οδηγούς, το 60% κορνάρει άσκοπα, το 24% κατεβαίνει από το αυτοκίνητο για να διαπληκτιστεί και το 86% έχει φοβηθεί από την επιθετική συμπεριφορά άλλων οδηγών. Όσον αφορά τα όρια ταχύτητας, 8 στους 10 Έλληνες οδηγούς υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας, ενώ το 44% δεν φορά ζώνη ασφαλείας κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Τέλος, σχεδόν 6 στους 10 Έλληνες οδηγούς δεν τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας και έχουν την τάση να κολλούν το προπορευόμενο όχημα.