Η ακινητοποιημένη αμαξοστοιχία λόγω βλάβης τη μοιραία ημέρα ίσως μπέρδεψε τον μηχανοδηγό που είναι ανάμεσα στα θύματα της τραγωδίας στα Τέμπη.
Νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως της δημοσιότητας για τις αιτίες που οδήγησαν στο μοιραίο δυστύχημα στα Τέμπη με τη σύγκρουση των δύο τρένων που στέρησαν τη ζωή από 57 άτομα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA και του Βασίλη Λάμπρόπουλου, από την κατάθεση του επιθεωρητή Λάρισας, διαπιστώνεται πως η γραμμή ανόδου ήταν κλειστή από το Λιτόχωρο. Έτσι, ο μηχανοδηγός όταν γύρισε, μπήκε στην κάθοδο, όχι από λάθος του σταθμάρχη, αλλά επειδή από εκεί ήταν ο δρόμος καθώς ο άλλος δρόμος ήταν κλειστός.
Διαβάστε επίσης: Θοδωρής Τσιριγώτης στο «10»: «Θα τα δώσουμε όλα για να μείνουμε στη Super League – Υπάρχει σοβαρό θέμα με τη διαιτησία»
Τι είπε στην κατάθεσή του ο επιθεωρητής Λάρισας
«Το απόγευμα αναχώρησε αμαξοστοιχία προαστιακού από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη και δήλωσε αμηχανία περίπου στο ύψος του εργοστασίου Ζαχάρεως. Αυτό το γνωρίζω διότι στις 19:50 μου τηλεφώνησε ο απογευματινός σταθμάρχης Λάρισας Π.Κ. και μου είπε ότι θα χρειαστούμε κλειδούχο στον σταθμό Λιτόχωρου για να γίνεται η κυκλοφορία μεταξύ Λάρισας – Νέων Πόρων – Λιτοχώρου.
Αυτό το ζήτημα διευθετήθηκε λίγο μετά αφού μηχανή εφεδρείας παλινδρόμησε την αμαξοστοιχία στο σταθμό της Λάρισας και αποκαταστάθηκε πάλι η κυκλοφορία διπλής γραμμής ανόδου καθόδου. Αυτό το γνωρίζω διότι στις 19:50 μου τηλεφώνησε ο απογευματινός σταθμάρχης Λάρισας Π.Κ».
Το μπέρδεμα με την ακινητοποιημένη αμαξοστοιχία το απόγευμα της ίδιας μέρας
Όπως έχει γίνει γνωστό, το απόγευμα πριν από τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, ένας συρμός είχε ακινητοποιηθεί λόγω βλάβης στα καλώδια, στο ρεύμα της ανόδου. Έτσι, ίσως ο μηχανοδηγός είδε σε προηγούμενο δρομολόγιο ότι το ρεύμα της ανόδου ήταν κλειστό και θεώρησε στο μοιραίο δρομολόγιο του Intercity ότι είναι λογικό να μπει στο ρεύμα της καθόδου.
Τα νέα δεδομένα που μπαίνουν στο κάδρο των ερευνών
Στο μικροσκόπιο έχουν μπει βίντεο, υπηρεσιακά έγγραφα, ηχητικά ντοκουμέντα και πολλά άλλα στοιχεία για λάθη και παραλείψεις, μονοδρομήσεις και καθυστερήσεις δρομολογίων. Οι τηλεφωνικές συνομιλίες των εμπλεκομένων, το βαρδιόχαρτο στο οποίο υπάρχει παρέμβαση με διορθωτικό υγρό, βρίσκονται, επίσης, στα εγκληματολογικά εργαστήρια της Αστυνομίας.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, το συγκεκριμένο θέμα ερευνάται από ειδική υπηρεσία ώστε να βρεθεί τι υπάρχει γραμμένο από κάτω αλλά και ποιος το έγραψε.
Υπενθυμίζεται πως στο βιβλίο που έχουν οι σταθμάρχες για τις βάρδιες τους, φαίνεται πως υπάρχει σβήσιμο με μπλάνκο στις ώρες το βράδυ του δυστυχήματος. Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης υποστήριξε στην απολογία του πως όταν τελειώνει τη βάρδια του ένας σταθμάρχης είναι υποχρεωμένος να υπογράψει και να παραδώσει το βιβλίο που έχουν στον επόμενο που έχει βάρδια. Ο ίδιος ισχυρίστηκε ακόμη ότι η ώρα παράδοσης και παραλαβής έχει σβηστεί με μπλάνκο. Η συγκεκριμένη κίνηση δημιουργεί ερωτήματα αν το μπλάνκο χρησιμοποιήθηκε για να διορθώσει κάποιος ένα λάθος που έκανε ή αν χρησιμοποιήθηκε σκοπίμως από κάποιον για να αλλάξουν οι ώρες μετά το δυστύχημα για να αποκρύψουν κάποια στοιχεία.
Φυλλο και φτερό τα στοιχεία
Μεγάλος όγκος στοιχείων και δεδομένων παραμένουν στα δύο κατεστραμμένα τρένα, που φυλάσσονται στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στη θέση Κουλούρι, έξω από τη Λάρισα. Οι εμπειρογνώμονες εξετάζουν εξονυχιστικά όλα τα ευρήματα ενώ στο «μικροσκόπιο» μπαίνουν οι μηχανές των τρένων αλλά και οι πλατφόρμες που μετέφεραν το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Οι δικαστικές Αρχές κάνουν, παράλληλα, φύλλο και φτερό άλλα στοιχεία που φτάνουν στα γραφεία τους, μεταξύ των οποίων οι απομαγνητοφωνήσεις των συζητήσεων των σταθμαρχών.
Οι μαρτυρίες των πρωταγωνιστών, των ανθρώπων του ΟΣΕ, αλλά και τα έγγραφα που δημοσιοποιούνται, δείχνουν την ανησυχία που εξέφραζαν εδώ και καιρό οι εργαζόμενοι για τα προβλήματα στα συστήματα και τη σηματοδότηση. Τα δε ηχητικά ντοκουμέντα από τους ασυρμάτους των σταθμαρχείων, αποτυπώνουν το χάος και την ασυνεννοησία μεταξύ των ανθρώπων που κατείχαν πόστα – κλειδί.