22 Μαρτίου επανεκκινούν τα τρένα – Τέλος Σεπτεμβρίου το σύστημα τηλεδιοίκησης

22 Μαρτίου επανεκκινούν τα τρένα – Τέλος Σεπτεμβρίου το σύστημα τηλεδιοίκησης

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης συναντήθηκε εκ νέου με τους εργαζόμενους του σιδηρόδρομου - Αναλυτικά το πλάνο επιστροφής των τρένων στις ράγες.

Στις 22 Μαρτίου επιστρέφουν στις ράγες τα τρένα, που είχαν μείνει ακινητοποιημένα μετά το δυστύχημα στα Τέμπη. Ανακοινώσεις για τα δρομολόγια του ΟΣΕ και του προαστιακού έκανε ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος συναντήθηκε εκ νέου σήμερα με τους εργαζόμενους του σιδηροδρόμου.

Τι νέο σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης ETCS αναμένεται να εφαρμοστεί στο τέλος του ερχόμενου Σεπτεμβρίου.

«Σε 5 φάσεις θα γίνει η αποκατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, η οποία θα ξεκινήσει από 22 Μαρτίου. Στις 27 Μαρτίου ξεκινάει η β’ φάση και προστίθενται στα δρομολόγια η γραμμή Αθήνας – Κορίνθου – Κιάτου – Αιγίου. Την 1η Απριλίου ξεκινάει η γ’ φάση και προστίθενται στα δρομολόγια μια πρωινή γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη» ανακοίνωσε ο κ. Γεραπετρίτης.

Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα και όλες οι λεπτομέρειες για τα δρομολόγια

«Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είναι αναγκαία για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού. Επιπλέον, η καθυστέρηση έναρξης της λειτουργίας, έστω και με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους κλοπών ή/και δολιοφθορών. Τέλος, υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα στις εμπορευματικές μεταφορές προς τα γειτονικά κράτη.
Η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Οι ενέργειες αυτές χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: επιθεώρηση υποδομών και έναρξη δρομολογίων.

Α. Επιθεώρηση υποδομών

Όταν διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων, εμφανίζονται προβλήματα στις υποδομές. Ειδικότερα, η σιδηροτροχιά οξειδώνεται και καλύπτεται από σκουριά με αποτέλεσμα να χάνεται η συνεχής επαφή της γραμμής με τους τροχούς των τρένων. Έτσι, δεν ανιχνεύεται η θέση του τρένου από τον σηματοδότη. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να κινηθεί δοκιμαστικά ένα τρένο για να απομακρύνει τη σκουριά. Επιπλέον, στην επιφάνεια των γραμμών μπορεί να υφίστανται εμπόδια που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας, όπως θραύση σιδηροτροχιάς, πέτρες, λάστιχα και φερτά από καθιζήσεις. Οπτικός έλεγχος και ειδικές δρεζίνες θα πρέπει να διατρέξουν το δίκτυο, ώστε να αρθεί κάθε εμπόδιο.
Η επιθεώρηση όλου του δικτύου υπολογίζεται να διαρκέσει περί τις 4 ημέρες.

Β. Έναρξη δρομολογίων

Όταν έχει γίνει καθολική διακοπή δρομολογίων σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο για ικανό χρονικό διάστημα, μεγαλύτερο των 3 ημερών, η επανεκκίνηση γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου μερικών εβδομάδων. Κριτήρια για τον καθορισμό των φάσεων της σταδιακής επανεκκίνησης είναι: κοινωνικές ανάγκες, κυρίως σε δρομολόγια προαστιακού και περιαστικού χαρακτήρα που χρησιμοποιούνται από εργαζόμενους· διεθνείς υποχρεώσεις για λειτουργία εμπορευματικών γραμμών · ανάγκες που συνδέονται με τον τουρισμό και συναφείς δραστηριότητες (πχ δρομολόγια οδοντωτού).

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ