Nέοι διάλογοι «καίνε» τον σταθμάρχη! Tα «είχε χαμένα» και πριν το δυστύχημα – Η πρώτη δικαιολογία του μετά την σύγκρουση (vid)

Χαλαρός και απαθής, φαινόταν να μην καταλαβαίνει τι έκανε

Νέοι διάλογοι φωτιά αποκαλύπτουν πως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας ήταν ο λάθος άνθρωπος στη λάθος θέση. Σύμφωνα με τις συνομιλίες, κάνει τη μία αστοχία πίσω από την άλλη, δε μπορεί να τις διορθώσει και μέχρι και την τελευταία στιγμή κάνει πως δε γνωρίζει τίποτα για το δυστύχημα στα Τέμπη. Παράλληλα, για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη μίλησε ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην διευθυντής ασφάλεια κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η πιο κρίσιμη βάρδια, δέκα το βράδυ με επτά το πρωί, στον σταθμό της Λάρισας στηρίχθηκε σε έναν άνθρωπο με μηδενική εμπειρία. Έναν άνθρωπο που από τα πρώτα λεπτά έδειξε πως δεν μπορεί να εξηγήσει ποιο τρένο είναι ποιο, πού πηγαίνουν, αλλά ακόμα και όταν ο παλαιότερος και εμπειρότερος συνάδελφός του από τον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου του επισημαίνει για τη γραμμή καθόδου δε δίνει σημασία.

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Γ….

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΥ: Ναι.

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Με 41 νούμερο, αμαξοστοιχία 63, αγγέλω.

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΥ: 63 αγγέλλεις

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Ναι, 63 αγγέλω, ναι, 22:13.

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΥ: Αφικνουμένης 62

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Όχι ρε. Ναι… Αμαξοστοιχία 63 και την αγγέλω 22:13.

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΥ: Β…, αγγέλεις αμαξ. 63, αφικνουμένης 62.

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Αφικνουμένης, ναι, δεν τη δήλωσα. Χα, γι΄αυτό.

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΥ: Εντάξει;

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Έγινε.

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΥ: Θα διώξω εγώ μετά, μόλις θα έρθει το 62 εδώ, θα διώξω από την κάθοδο το 62. Να ξέρεις.

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Έγινε.

Ο κατηγορούμενος ακόμα και το πρόβλημα με τα κλειδιά το αντιμετωπίζει χαλαρά. Ενώ υπάρχει πρόβλημα στο ηλεκτρονικό σύστημα και έχει στείλει κλειδούχο στο σημείο, του δίνει λάθος εντολή. Ο κλειδούχος επαναλαμβάνει τη λέξη διαγώνιος αλλά ο σταθμάρχης δεν ξυπνάει ούτε από αυτό.

ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΣ: Β..., να γυρίσω τα κλειδιά;

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Όχι, όχι, ασ’τα όπως είναι γιατί θα ακολουθήσει το 1564 ( τοπικός συρμός).

ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΣ: Έγινε, καλώς, τα αφήνω όπως είναι διαγώνιος.

Η απάθεια με την οποία ο 59χρονος κατηγορούμενος αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία της Ελλάδας είναι τόσο μεγάλη που αρνείται να παραδεχτεί ακόμα και στην Αστυνομία πως έχει γίνει κάτι τόσο σοβαρό.

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Ναι.

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ : Ναι, από το 100. Μ’ ακούτε;

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Ναι, σας ακούω

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ : Έχετε εικόνα τι ακριβώς έχει συμβεί;

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Δεν ξέρω, ό,τι και να σας πω, δεν ξέρω. Τώρα με πήρε και η Πυροσβεστική τηλέφωνο ότι έγινε εκτροχιασμός. Τώρα ήταν ένα τρένο που ανέβαινε πάνω και ένα που κατέβαινε. Τώρα ποιο από τα δύο, δεν ξέρω και εγώ τίποτα. Ούτε μ’ ενημέρωσαν…

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ: Δεν ξέρετε τι είναι;

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Γιατί τους φωνάζουμε και στο ραδιοτηλέφωνο και δεν ακούγονται. Και τώρα προσπαθούμε να μάθουμε τα τηλέφωνα από τους μηχανοδηγούς για να δούμε τι γίνεται.

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ: Υπάρχει περίπτωση να είναι τρένο με τρένο δηλαδή;

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Λογικά…δεν ξέρω…. Λογικά όχι.

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ: Καλώς. Μόλις έχετε μία εικόνα, πάρτε μας ένα τηλέφωνο

Ακολουθεί δεύτερο τηλεφώνημα. Ο αστυνομικός αγωνιά από την άλλη άκρη της γραμμής ενώ ο σταθμάρχης Λάρισας με μια αδιαφορία στη φωνή προσπαθεί να τον πείσει ότι θα ενημερώσει να κλείσουν οι γραμμές και να μην ανέβουν άλλα τρένα.

Στο τρίτο τηλεφώνημα στις 23.48 ο σταθμάρχης με στωϊκότητα ακούει τον αστυνομικό να τον ενημερώνει πως πρέπει να πάνε λεωφορεία στο σημείο του δυστυχήματος. Σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης του λέει πως το κανονίζει.

Στο τελευταίο τηλεφώνημα που δέχτηκε ο σταθμάρχης φαίνεται να προσπερνάει αυτά που του λέει ο αστυνομικός για νεκρούς, τραυματίες, για τον πανικό που συμβαίνει στα Τέμπη και προσπαθεί να τον «ξεφορτωθεί» γρήγορα.

Τέμπη: Η πρώτη δικαιολογία του σταθμάρχη μετά το δυστύχημα – «Δεν έκανα χειρισμό της αιχμής 118»

Ποια ήταν η πρώτη δικαιολογία του μοιραίου σταθμάρχη Λάρισας, όταν ρωτήθηκε μετά τη σύγκρουση από τον Επιθεωρητή Λάρισας τι συνέβη, αποκαλύπτει το Star.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Τασούλας Παπανικολάου στο Κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, στις 23:44 και ενώ έχει γίνει ήδη η σύγκρουση στα Τέμπη, ο Επιθεωρητής Λάρισας που έχει ενημερωθεί τρία λεπτά πριν ότι οι μηχανοδηγοί των δύο τρένων δεν απαντούν, καλεί στο τηλέφωνο τον σταθμάρχη για να μάθει τι έχει συμβεί.

«Ο σταθμάρχης μου απαντούσε με εμφανή σύγχυση, και πανικόβλητος μου είπε ακριβώς: «Δεν μπορώ να προσδιορίσω από ποια γραμμή έχω διώξει την επιβατική αμαξοστοιχία»».

Ο Επιθεωρητής πηγαίνει στον τόπο της σύγκρουσης και αμέσως μετά στο σταθμαρχείο. Εκεί συναντά τον σταθμάρχη από κοντά και του ζητά να του περιγράψει τι έγινε.

«Δεν αντιλήφθηκα ότι η αμαξοστοιχία εισήλθε στη γραμμή καθόδου, ενώ έπρεπε να πάει στη γραμμή ανόδου και αυτό γιατί δεν έκανα χειρισμό της αιχμής 118» είπε ο σταθμάρχης στον Επιθεωρητή Λάρισας.

Παραδέχεται λοιπόν ότι δεν έκανε κάποιο χειρισμό στο κλειδί και αποκαλύπτει στον προϊστάμενο του τον λόγο:Επειδή πριν από λίγα λεπτά είχε φθάσει από Θεσσαλονίκη ο Προαστιακός. Στην απολογία του, όμως, ο σταθμάρχης δεν χρησιμοποιεί αυτά τα λόγια και εικάζει ότι το γύρισε.

Επιπλέον, ο σταθμάρχης λίγα λεπτά μετά, έλεγε σε συνάδελφο του μέσα στο σταθμαρχείο. «Τελευταίο βράδυ και να μου συμβεί αυτό;».

Η φράση αυτή προκάλεσε δυσάρεστη έκπληξη στον συνάδελφό του που είχε συνειδητοποίησει το μέγεθος της τραγωδίας, κάτι που μάλλον δεν καταλάβαινε ακόμα ο μοιραίος σταθμάρχης.

Στο μεταξύ κόλαφος είναι το πόρισμα της ΕΔΕ για τον διευθυντή της Νευροχειρουργικής του Νοσοκομείου Βόλου σχετικά με την αναρρωτική άδεια που χορηγήθηκε στον Επιθεωρητή του ΟΣΕ αμέσως μετά το δυστύχημα.

Πηγή: Athensmagazine.gr
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από