Τέμπη: Η… σκληρή δοκιμασία που περνούν οι σταθμάρχες για «αξιολόγηση» – Μετρούν βαγόνια τρένου

Τέμπη: Η… σκληρή δοκιμασία που περνούν οι σταθμάρχες για «αξιολόγηση» – Μετρούν βαγόνια τρένου

Πώς θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί η τραγωδία στα Τέμπη.

Ολοένα και περισσότερα λάθη που έγιναν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και οδήγησαν στη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Εκτός από τις βάρδιες που σβήστηκαν με… μπλάνκο, τους σταθμάρχες που φαίνεται ότι έφυγαν νωρίτερα από τη βάρδιά τους, τρία νέα μοιραία λάθη αποκαλύπτει ο δημοσιογράφος των εφημερίδων «Τα Νέα» και «Το Βήμα» Βασίλης Λαμπρόπουλος.

Το πρώτο και το σημαντικότερο λάθος είναι πως ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας, αδυνατούσε να χαράξει ηλεκτρονική πορεία της μοιραίας αμαξοστοιχίας που θα μπορούσε να αποτρέψει την αλλαγή της πορείας του Intercity 62.

Διαβάστε επίσης: Κρίσταλ Πάλας – Μάντσεστερ Σίτι 0-1: Λυτρωτής Χάαλαντ, κράτησε τη Σίτι στο… κυνήγι της Αρσεναλ

Το σύστημα ηλεκτρονικής κατεύθυνσης, η τηλεδιοίκηση των τρένων, που λειτουργούσε μόνο στα όρια του σταθμού και με την χρήση του σχετικού πίνακα, επέτρεπε στον σταθμάρχη να προχωρήσει σε ηλεκτρονική χάραξη προσδιορισμού της πορείας του Intercity αυτόματα. Κατά αυτόν τον τρόπο, θα εντοπιζόταν άμεσα και θα διορθωνόταν το πρόβλημα με το κλειδί που έστειλε την αμαξοστοιχία στην γραμμή καθόδου.

Ωστόσο, ο 59χρονος λόγω απειρίας και ελλιπών γνώσεων, πέραν του ότι βρισκόταν σε σύγχυση, δεν γνώριζε και πώς να κάνει τον ηλεκτρονικό σχεδιασμό της πορείας του τρένου.

Επιπλέον, ο μηχανοδηγός του Intercity δεν επικοινώνησε με συντονιστή μηχανοδηγό της Hellenic Train στα κεντρικά του Οργανισμού, που καταγράφει ηλεκτρονικά τα ίχνη των τρένων μέσω GPS, και θα μπορούσε έτσι να ενημερωθεί για το αν υπήρχε στη γραμμή του εμπορική αμαξοστοιχία.

Η δοκιμασία για την ευστροφία των σταθμαρχών
Τρίτον, ζήτημα προκύπτει και από τη μη αξιολόγηση των σταθμαρχών μέσω ψυχομετρικών ελέγχων. Κάτι τέτοιο προβλέπεται μόνο για τους μηχανοδηγούς, ενώ η γνωστική ικανότητα των σταθμαρχών, η ευστροφία και η παρατηρητικότητά τους, προσδιορίζεται μόνο εάν ανταπεξέλθει σε μια δοκιμασία, η οποία, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος, προβλέπει την καταμέτρηση των βαγονιών σε μια αμαξοστοιχία.

 

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ