Τα μέτρα που παρουσίασε ο κ. Γεραπετρίτης στο Υπουργικό Συμβούλιο εκτείνονται τόσο σε διοικητικό επίπεδο, μέσω της Ειδικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που ήδη λειτουργεί, όσο και σε ποινικό επίπεδο, μέσω της εξελισσόμενης δικαστικής έρευνας.
Στο τέλος του Μαρτίου θα ξεκινήσουν και πάλι τα δρομολόγια των τρένων στην Ελλάδα μετά την τραγωδία στα Τέμπη, έκανε γνωστό ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, στο υπουργικό συμβούλιο.
Το υπουργικό συμβούλιο, που συνεδρίασε το πρωί υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, είχε ως μοναδικό θέμα την τραγωδία στα Τέμπη και την σχετική ενημέρωση από τον Γιώργο Γεραπετρίτη.
Διαβάστε επίσης: Ολυμπιακός – Μπάγερν Μονάχου 102-74: Θρύλος από το ΝΒΑ! Κατοστάρα, 19 τρίποντα, +28!
Ειδικότερα, ο υπουργός Επικρατείας, μετά την εισήγηση του πρωθυπουργού, παρουσίασε τα μέχρι τώρα γνωστά πραγματικά περιστατικά, καθώς και τα άμεσα μέτρα διερεύνησης του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Τι περιλαμβάνουν τα μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας
Τα μέτρα που παρουσίασε ο κ. Γεραπετρίτης εκτείνονται τόσο σε διοικητικό επίπεδο, μέσω της Ειδικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που ήδη λειτουργεί, όσο και σε ποινικό επίπεδο, μέσω της εξελισσόμενης δικαστικής έρευνας.
Επίσης, περιλαμβάνουν και πιο μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών, μέσω της στελέχωσης και λειτουργίας του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, που νομοθετήθηκε τον Ιανουάριο 2023, και της αξιοποίησης της τεχνικής βοήθειας που ήδη παρέχεται από διεθνείς εμπειρογνώμονες.
Ο υπουργός ανέδειξε στη συνέχεια τις παρεμβάσεις που υλοποιούνται ή δρομολογούνται για την ενίσχυση του προσωπικού του ΟΣΕ, καθώς και την πορεία εκτέλεσης και τις ενέργειες επιτάχυνσης παρεμβάσεων για την ηλεκτρονική αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών, που θα ολοκληρωθούν έως τον Σεπτέμβριο 2023.
Παρουσίασε, τέλος, τα άμεσα μέτρα επανεκκίνησης των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα, από το τέλος Μαρτίου 2023, με ενισχυμένες εγγυήσεις ασφάλειας, όπως την υποχρεωτική παρουσία δύο σταθμαρχών σε κάθε σταθμό, ακόμη και αν αυτό καταστήσει αναγκαία τη μείωση στον όγκο του μεταφορικού έργου.