Τα ηχητικά ντοκουμέντα και οι καταγραφές μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών.
Η τραγωδία με τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη έχει συγκλονίσει όλη την Ελλάδα και πολλά είναι τα ερωτήματα για τα λάθη και τις ολιγωρίες που οδήγησαν στο πιο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας.
«Φως» για το πώς έγινε το δυστύχημα δίνει το βιβλίο συμβάντων μεταξύ των σταθμαρχών Λάρισας, Παλαιοφαρσάλων, Νέων Πόρων και Βόλου αλλά και των μηχανοδηγών των αμαξοστοιχιών με κάποια να έχουν καταγραφεί σε κάποιες συνομιλίες που ίσως αποκαλύπτουν το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη.
Η εκπομπή του MEGA, Live News, παρουσίασε κάποια ηχητικά ντοκουμέντα στα οποία ακούγεται ο σταθμάρχης Λάρισας να ενημερώνει τον μηχανοδηγό της μοιραίας αμαξοστοιχίας Intercity 62 αφού προηγουμένως σύμφωνα με το βιβλίο συμβάντων έχει φύγει από τον σταθμό Παλαιοφαρσάλων στις 22:38. Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης έχει ενημερώσει τον συνάδελφό του στη Λάρισα ότι η αμαξοστοιχία είναι στη γραμμή καθόδου.
«Αγγέλω 62 από γραμμή καθόδου ώρα 22:38 αμαξοστοιχία 63 αφίχθη», λέει χαρακτηριστικά ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων.
Το πρώτο ηχητικό ντοκουμέντο
Μηχανοδηγός: Λάρισα έτοιμο το 62.
Ένα λεπτό αργότερα ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων ενημερώνει ότι αναχωρεί προς Λάρισα η αμαξοστοιχία 63503 δηλαδή η εμπορική, η οποία εφόσον πηγαίνει προς Αθήνα είναι στο ρεύμα καθόδου.
Λίγα λεπτά αργότερα οι δύο αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν στην τραγωδία που συγκλόνισε, σόκαρε βύθισε όλη την Ελλάδα στο πένθος.
Η μοιραία ηχητική συνομιλία
Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.