Για τα τελευταία λεπτά πριν τη σύγκρουση και πως αυτή θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί, μίλησε ο Γιώργος Μπαρτζώκης, συνήγορος πολυτραυματία της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών
Νέες καταγγελίες και στοιχεία έρχονται συνεχώς στο φως για το μοιραίο βράδυ στα Τέμπη, με αρκετά αναπάντητα ερωτήματα ωστόσο να παραμένουν.
Μετά την μαραθώνια κατάθεση του σταθμάρχη για τα όσα συνέβησαν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου άρχισαν να δίνονται κάποιες απαντήσεις για το τι πραγματικά συνέβη.
Ο ίδιος έχει παραδεχθεί το λάθος του ωστόσο φαίνεται ότι στο κάδρο των ερευνών μπαίνουν και άλλα άτομα.
Διαβάστε επίσης: «Όλα τα λεφτά» το Κυριακάτικο ντέρμπι
Την ίδια στιγμή, αίσθηση προκαλούν οι πληροφορίες, ότι τη μοιραία βραδιά της σύγκρουσης των δύο τρένων, υπήρχαν τρεις σταθμάρχες στη βάρδια.
Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που τη Κυριακή (5/3) τέθηκε σε αργία, πήγε, σύμφωνα με πληροφορίες, την περασμένη Παρασκευή στο δικαστικό Μέγαρο Λάρισας αυτοβούλως να καταθέσει στοιχεία για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη και μεταξύ αυτών είναι ότι ο ίδιος είχε θέσει τρεις σταθμάρχες στη βραδινή βάρδια.
Από πληροφορίες από εργαζομένους στον ΟΣΕ, στη βραδινή βάρδια, αναφέρει η ΕΡΤ, σε ένα σταθμό μεγάλο σαν της Λάρισας, είναι τρεις οι σταθμάρχες: Ο αρχαιότερος και δύο ακόμη.
Ωστόσο, ο 59χρονος κατηγορούμενος σταθμάρχης που απολογήθηκε χθες, φέρεται να είπε ότι ήταν μόνος του.
Για τα τελευταία λεπτά πριν τη σύγκρουση και πως αυτή θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί, μίλησε ο Γιώργος Μπαρτζώκης, συνήγορος πολυτραυματία της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών.
Τα κρίσιμα 12,5 λεπτά
«Στον πίνακα, όταν μπαίνει ένα τρένο στην ίδια ακριβώς γραμμή με αντίθετη φορά, δηλαδή υπάρχουν δύο στην ίδια γραμμή, “χτυπάει” ένα λαμπάκι επί δωδεκάμιση λεπτά. Ο συνήγορος του σταθμάρχη πρέπει να μας δικαιολογήσει γιατί σε τόσο χρόνο δεν αντιλήφθηκε τον ήχο και το φως που σημαίνει ότι βρίσκεται στην ίδια γραμμή. Αυτό είναι το πιο σημαντικό στοιχείο στην υπόθεση», επισήμανε μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ. Μπαρτζώκης.
«Νιώθω κάθε μέρα μεγάλη βαθιά οδύνη, που εκφράζεται από τους πολίτες που μας πλησιάζουν και μας λένε πάρα πολλά θέματα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Απίστευτες καταγγελίες, οι οποίες αξιολογούνται και όλος ο κόσμος έχει μια απογοήτευση από το σύστημα και από το προσωπικό των σιδηροδρόμων. Και για το συγκεκριμένο σταθμό της Λάρισας και το τι γινόταν δύο μέρες εκεί, δυστυχώς», είπε ο ίδιος σχετικά.
Η βάρδια στο σταθμό το μοιραίο βράδυ
«Μας έρχονται πληροφορίες από διάφορους που ήταν εκεί παρόντες στη διαδικασία. Χθες, αποδείχθηκε ότι στη βάρδια ήταν τρεις σταθμάρχες. Δεν μπορούσε να ήταν μόνος του εκεί ένας. Αυτό το λέει ο επιθεωρητής. Αυτή την πληροφορία δώσαμε από την αρχή και εγώ και ο κύριος Κούγιας. Αλλά το γεγονός ότι δεν ήταν στο πόστο του το βεβαιώνει και ο υπουργός Ανάπτυξης, ο κ. Γεωργιάδης.
Διότι φαίνεται στον πίνακα (στα λαμπάκια) όταν μπαίνει ένα τρένο στην ίδια ακριβώς γραμμή με αντίθετη φορά, δηλαδή δύο στην ίδια γραμμή, “χτυπάει” ένα λαμπάκι επί δωδεκάμιση λεπτά. Πρέπει να μας δικαιολογήσει (σ.σ. ο συνήγορος του σταθμάρχη) γιατί σε τόσο χρόνο δεν αντιλήφθηκε τον ήχο και το φως που σημαίνει ότι βρίσκεται στην ίδια γραμμή. Αυτό είναι το πιο σημαντικό στοιχείο στην υπόθεση».
«Δεν είπαμε ότι ο σταθμάρχης ήταν στο γλέντι»
Ο κ. Μπαρτζώκης πρόσθεσε ότι, το Σάββατο -αν και ο ίδιος δεν έχει πρόσβαση στη δικογραφία- θεώρησε ότι ο κατηγορούμενος πήρε προθεσμία διότι του παρουσίασε η ανακρίτρια νέα δεδομένα, αφού ζητήθηκε να ανοίξουν οι κάμερες.
«Επομένως, το υλικό των καμερών το οποίο αξιολογείται συνεχόμενα, δεν είναι μόνο αν πηγαινοέρχονταν κάποιοι σιδηροδρομικοί με ποτήρια στα χέρια, μέσα, πέριξ ή έξω από το σταθμό ή αν ακουγόταν τραγούδια. Αυτό και οι περίοικοι το λένε. Εμείς δεν είπαμε ότι ο σταθμάρχης ήταν στο γλέντι. Εμείς είπαμε ότι γινόταν οχλαγωγία και υπήρχε μουσική. Αυτή είναι η καταγγελία, για εκείνη τη διαδικασία. Αλλά πείτε μου εσείς πώς δικαιολογεί στην απολογία του τα δωδεκάμιση λεπτά που χτυπούσε ο ήχος» σημείωσε.
Μάλιστα σημείωσε ότι «το αν ο σταθμάρχης ήταν στο πόστο του, δηλαδή ήταν στον χώρο του σιδηροδρομικού σταθμού, μπορεί κάλλιστα να ελεγχθεί από το GPS του κινητού του. Που βρισκόταν το κινητό του εκείνη την ώρα, μετακινούνταν; Αλλά, σύμφωνα με το γεγονός ότι είχαν οριστεί οριστεί τρεις σταθμάρχες. Μπορείτε να μου πείτε που ήταν οι άλλοι δύο; Εγκληματική αμέλεια».
Αποκαλύψεις Κούγια
Από την πλευρά του ο Αλέξης Κούγιας που εκπροσωπεί 13 οικογένειες θυμάτων και τραυματιών μίλησε στο MEGA για την τραγωδία των Τεμπών.
Ο ίδιος δήλωσε συντετριμμένος για την εθνική τραγωδία κι έκανε λόγο για ένα δύσκολο έργο.
«Είναι πολύ βαρύ το έργο. Τι να τους πω; Τι να συζητήσεις μαζί τους; Μόνο οι ίδιοι μπορούν να μιλήσουν. Δεν είναι μία συνηθισμένη υπόθεση, είναι μία εθνική τραγωδία. Είναι το ατυχές απαύγασμα μίας επίλογης ανθρώπων, οι οποίοι για να έχουν ασφάλεια επιβίωσης επεδίωξαν να γίνουν στελέχη του Δημοσίου και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το πόσο πιο γρήγορα θα πάρει σύνταξη».
Ακόμη, συμπλήρωσε πως οι πολιτικοί θα πρέπει να μην προσπαθήσουν να αποκομίσουν οφέλη από την εθνική τραγωδία.
Μετά την αποκάλυψη που έκανε στο MEGA ο Αλέξης Κούγιας για την ύπαρξη δεύτερου ατόμου που θα έπρεπε να υπάρχει στη βάρδια εκείνο το μοιραίο βράδυ, ο ποινικολόγος έκανε άλλη μία αποκάλυψη που αφορά τη θέση του σταθμάρχη.
«Έλαβα μία πληροφορία ότι κάποιος συγκεκριμένος πολιτικός έχει σχέση και η θέση του σταθμάρχη της Λάρισας ήταν πάντα αποτέλεσμα κομματικών επιλογών», δήλωσε.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο MEGA o Αλέξης Κούγιας, την Τρίτη πρόκειται να λάβει αντίγραφο της δικογραφίας και μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένονται εξελίξεις.