Είχαν στείλει εξώδικο από το 2010 λόγω της έλλειψης συστήματος τηλεδιοίκησης.
Την ώρα που η Ελλάδα θρηνεί για τα θύματα του δυστυχήματος στα Τέμπη, πολλών δεκαετιών φαίνεται ότι ήταν τα προβλήματα στους ελληνικούς σιδηροδρόμους με τους μηχανοδηγούς να προειδοποιούν για τον κίνδυνο για ενδεχόμενο δυστυχήματος από το 2010.
Ειδικότερα, έγγραφο το οποίο φέρνει στη δημοσιότητα ο ΑΝΤ1 αποδεικνύει την άρνηση των μηχανοδηγών να αυξήσουν τα όρια ταχύτητας στον Προαστιακό εξαιτίας των κενών στα συστήματα ασφαλείας και ειδικά λόγω της έλλειψης συστήματος τηλεδιοίκησης.
Συγκεκριμένα σε εξώδικο προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι μηχανοδηγοί ανέφεραν ότι «για λόγους ασφαλείας να συστήσουμε στα μέλη μας να μην την εφαρμόσουν» , καταλήγοντας «σας καθιστούμε άμεσα υπεύθυνους για όποιο πρόβλημα προκύψει στην ασφαλή κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών».
«Κοινό μυστικό» τα προβλήματα
Με εξώδικό της, προς τον ΟΣΕ, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, τη ΡΑΣ, και του υπουργείο Εργασίας, με ημερομηνία 8 Μαρτίου 2022, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Ελξης, ενημέρωνε για απεργιακή της κινητοποίηση και προειδοποιούσε για την «επαπειλούμενη διατάραξη της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων, λόγω της πρωτοφανούς έλλειψης συντήρησης του δικτύου, ως απόρροια της υποχρηματοδότησης αλλά και της υποστελέχωσης του ΟΣΕ».