Από τον δείκτη Big Mac... στο «Lipstick effect» - Αποκαλυπτικοί οι δείκτες «τσέπης», μαρτυρούν την ύφεση
Χάμπουργκερ, πίτσες, τηγανιτές πατάτες… πέρα από γρήγορα γεύματα έχουν και την δυνατότητα να δείξουν την αγοραστική δύναμη των πολιτών που ρυθμίζεται από τις αλλαγές που έχουν γίνει στο παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Δείκτης Big Mac, lipstick effect και ο Δείκτης της Πίτσας είναι μερικοί από τους δείκτες της τσέπης που δείχνουν τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά των ανθρώπων. Αναλύοντας τους παρακάτω δείκτες, καταλήγουν στο συμπέρασμα της έρευνας του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, δηλαδή της επερχόμενης παγκόσμιας ύφεσης.
The Pizza Principle – Η Θεμελιώδης Αρχή της Πίτσας
Το 1980 ο Έρικ Μπραμ παρατήρησε ότι ένα κομμάτι πίτσα είχε την ίδια τιμή με το εισιτήριο του μετρό και η ισοτιμία αυτή παρέμεινε ήδη 20 χρόνια. Αποφάσισε λοιπόν να ονομάσει αυτό το φαινόμενο «Θεμελιώδης Αρχή της Πίτσας» με τους αναλυτές να επιβεβαιώνουν μέσα στα επόμενα χρόνια πως όταν ανεβαίνει το κόστος της πίτσας, τα ναύλα ακολουθούν.
Ο πληθωρισμός με την σειρά του έχει εκτοξεύσει το λειτουργικό κόστος των αλυσίδων πίτσας, με τις εκτιμήσεις στελεχών αγοράς να αναφέρουν ότι η μέση αύξηση στις πρώτες ύλες διαμορφώνεται στο 40%- 50%, συνυπολογίζοντας και το κόστος ενέργειας που κινείται σε τριπλάσιο βαθμό, καταλήγει σε καταστήματα με ζημιογόνα απόδοση.
Σημαντικό μερίδιο έχει και η λιανική, με την κατηγορία της κατεψυγμένης πίτσας να βαίνει αυξανόμενη. Την ίδια στιγμή είναι και πάρα πολλά εστιατόρια που περιλαμβάνουν και την επιλογή πίτσας στο μενού τους. Συνεπώς, ως κατηγορία η πίτσα μπορεί να αγγίζει τα 300-350 εκατ. ευρώ.