Το σκάνδαλο στοίχισε στην εταιρεία 16 εκατομμύρια δολάρια
Πρόκειται για μία αμιγώς αμερικανική εταιρεία κατασκευής επιβλητικών αυτοκινήτων, που έχει γράψει ιστορία στο χώρο της αυτοκίνησης. Ο λόγος για την Chrysler.
Ιδρύθηκε στις 6 Ιουνίου του 1925 από τον Walter Chrysler, έναν μηχανικό αυτοκινήτων από το Κάνσας και επεκτάθηκε σε μεγάλο βαθμό το 1928.
Η Chrysler σημείωνε μεγάλη εμπορική επιτυχία, ώσπου το 1987 «έσκασε» το σκάνδαλο, που την ήθελε να έχει πουλήσει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα για καινούργια, και τάραξε τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Αποσυνέδεε οδόμετρα από το 1949
Σύμφωνα με τις κατηγορίες, τις οποίες η ίδια η εταιρεία δεν αρνείται, είχε αποσυνδέσει τα οδόμετρα σε τουλάχιστον 60.000 αυτοκίνητά της, τα οποία στη συνέχεια έδινε σε στελέχη και υπαλλήλους της να τα οδηγούν.
Οι κατηγορίες για τη διάπραξη της απάτης αφορούσαν μία περίοδο 18 μηνών, που είχε ξεκινήσει τον Ιούλιο του 1985 ωστόσο, η Chrysler φέρεται να αποσυνέδεε οδόμετρα από το 1949.
Επισήμως, η εταιρεία ισχυρίζεται ότι επρόκειτο για test drives από ειδικούς, στο πλαίσιο του προγράμματος για τη διασφάλιση της ποιότητας των αυτοκινήτων της.
Αν και αυτά τα test drives δεν ξεπερνούσαν, όπως λέει, τα 40 μίλια σε κάθε αυτοκίνητο, αποκαλύφθηκε ότι κάποια είχαν διανύσει αποστάσεις έως και 400 μιλίων, πριν πουληθούν ως καινούρια.
Όπως έδειξαν οι έρευνες, στελέχη της Chrysler τα χρησιμοποιούσαν σαν προσωπικά τους αυτοκίνητα για τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Μάλιστα, κάποια από αυτά είχαν υποστεί ζημιές σε ατυχήματα και είχαν διορθωθεί επιφανειακά. Φυσικά, οι πελάτες αγνοούσαν ότι ήταν μεταχειρισμένα και τα αγόραζαν σαν να ήταν «του κουτιού».
Η απάτη της Chrysler αποκαλύφθηκε όταν τροχονόμοι που σταματούσαν αυτοκίνητά της για τυχαίους ελέγχους άρχισαν να βρίσκουν ότι τα οδόμετρα είχαν αποσυνδεθεί.
Η εταιρεία στις 14 Δεκεμβρίου 1987 δεν αρνήθηκε ότι είχε αποσυνδέσει τους χιλιομετρητές και δεσμεύτηκε να τους κρατά συνδεδεμένους, ώστε οι πελάτες της να γνωρίζουν τα πραγματικά χιλιόμετρα του αυτοκινήτου που αγοράζουν.
Επίσης, συμβιβάστηκε εξωδικαστικά με τους καταγγέλλοντες και πλήρωσε αποζημίωση 500 δολαρίων σε καθέναν από αυτούς. Το σκάνδαλο της κόστισε 16 εκατομμύρια δολάρια, με τον τότε πρόεδρό της, Lee Iacocca, να καλεί σε συνέντευξη Τύπου και να χαρακτηρίζει τη δράση «χαζή» και «ασυγχώρητη».