Το επενδυτικό πλάνο και oι πρώτες ελληνικές πόλεις που θα ανοίξει καταστήματα
Ανοίγοντας ένα μαγαζί την ημέρα – κάποιες φορές και περισσότερα από ένα – η «Jumbo» της Πολωνίας, ήτοι η λιανεμπορική εκπτωτική αλυσίδα, Pepco, διαθέτει σήμερα 2.922 καταστήματα σε 16 ευρωπαϊκές χώρες, ενώ από τον Οκτώβριο θα προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό της και την ελληνική αγορά.
Τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που είχε προαναγγείλει η πολωνική αλυσίδα πέρσι τον Νοέμβριο, το πρώτο κατάστημα Pepco, μια μικρογραφία των Jumbo όσον αφορά τις τιμές με χαρακτηριστικά των δανέζικων καταστημάτων Flying Tiger σε ότι έχει να κάνει με το μείγμα των προϊόντων, ξεκινά την λειτουργία του τον Οκτώβριο του 2022 στο Piraeus Retail Park, επισφραγίζοντας τη στρατηγική συνεργασία της με την Trade Estates ΑΕΕΑΠ, εταιρεία του ομίλου Fourlis.
Να σημειωθεί ότι στο χαρτοφυλάκιο της Trade Estates, στο οποίο ήδη περιλαμβάνονται retail parks τόσο στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, Πειραιώς) όσο και στο εξωτερικό (Βουλγαρία και Κύπρος), θα προστεθούν 4 νέα σε Πάτρα (στο ακίνητο της πρώην ΑΒΕΞ, στην Ακτή Δυμαίων), Ηράκλειο (κοντά στο αεροδρόμιο), Σπάτα (απέναντι από το Smart Park) και Χαλάνδρι (Δουκ. Πλακεντίας).
Και στη Θεσσαλονίκη
Εκτός από την Αττική καταστήματα Pepco πρόκειται να ανοίξουν άμεσα και στη Θεσσαλονίκη, με την αλυσίδα να έχει δημοσιεύσει πρόσφατα αγγελίες για την εξεύρεση προσωπικού, ενώ θα ακολουθήσει περαιτέρω επέκταση και στην υπόλοιπη χώρα, με τη Λάρισα να βρίσκεται στις πρώτες επιλογές.
Συνολικά η πολωνική αλυσίδα, η οποία προχώρησε στην ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στη χώρα μας, της Pepco Greece, με διαχειριστή τον Λιθουανό Julius Petrulis, προγραμματίζει να ανοίξει 12 καταστήματα στην Ελλάδα επιφάνειας από 350 έως και 650 τ.μ.
Η Pepco δραστηριοποιείται στην πώληση ρούχων για όλη την οικογένεια, αξεσουάρ μόδας, καλλυντικών, παιχνιδιών, ειδών οικιακού εξοπλισμού και ειδών διακόσμησης, ενώ στον σκοπό της Pepco Greece περιλαμβάνεται και η δημιουργία e-shop.
Χαμηλές τιμές γρήγορη ανάπτυξη
Βασικό χαρακτηριστικό της πολωνικής αλυσίδας είναι οι χαμηλές τιμές (value retailing) και όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση για το 9μηνο (κλείνει την οικονομική της χρήση 30 Σεπτεμβρίου) ανοίγεται μπροστά της πεδίο δόξης λαμπρό.
Συγκεκριμένα επισημαίνεται πως υπό το βάρος των πληθωριστικών πιέσεων η αγορά των εκπτωτικών αλυσίδων σε όλη την Ευρώπη είναι τώρα πολύ μεγαλύτερη από ό,τι την εποχή της προηγούμενης οικονομικής κρίσης το 2007-08, πράγμα που σημαίνει ότι μια πολύ μεγαλύτερη πελατειακή βάση είναι πιο εξοικειωμένη και ψωνίζει πιο συχνά στις αλυσίδες χαμηλό κόστους.
Ο όμιλος Pepco, ο οποίος εκτός από το σήμα Pepco διαχειρίζεται επίσης δύο ακόμη εμπορικά σήματα, την αλυσίδα hard discount Poundland, καθώς και η μικρότερη Dealz, εντός του 2021 εγκαινίασε συνολικά 483 νέα καταστήματα, με το σύνολο του δικτύου του στο τέλος της περασμένης χρονιάς να ανέρχεται παγκοσμίως στα 3.504 καταστήματα ενώ απασχολούσε περισσότερους από 37.000 υπαλλήλους.
Μόνο κατά την περίοδο Μαρτίου – Ιουνίου εφέτος άνοιξαν 109 νέα καταστήματα Pepco, ενώ για να γίνει αντιληπτή η ταχύτητα με την οποία κάνει… εγκαίνια η αλυσίδα: στην Αυστρία εισήλθε μόλις πέρυσι και ήδη αριθμεί 47 σημεία πώλησης. Στη Βουλγαρία μέσα σε τρία χρόνια παρουσίας διαθέτει 120 καταστήματα, ενώ σε Ιταλία και Σερβία που ξεκίνησε το 2020 διαθέτει σήμερα 71 και 75 καταστήματα αντίστοιχα. Συνολικά στις 16 χώρες της Ευρώπης που έχει παρουσία έχει αναπτύξει 2.922 καταστήματα, με το 42% αυτών να βρίσκεται στην Πολωνία.
Στο 9μηνο ο τζίρος του ομίλου ανήλθε σε 3,58 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση YTD κατά 17,4% σε σταθερή βάση νομίσματος, ενώ έχει ανοίξει 350 νέα καταστήματα (εξαιρουμένου του κλεισίματος 59 καταστημάτων Fultons).
Ο όμιλος Pepco έκανε το ντεμπούτο του στο Χρηματιστήριο της Βαρσοβίας τον Μάιο του 2021.
Ιδιοκτήτης ο όμιλος Steinhoff
Η Pepco, όπως επίσης η αλυσίδα σούπερ μάρκετ hard discount Poundland, καθώς και η μικρότερη Dealz, που επίσης διαθέτει στην αγορά τρόφιμα, καθαριστικά για το σπίτι, προϊόντα διακόσμησης κ.λπ., αποτελούν θυγατρικές του ομίλου Steinhoff, ο οποίος εξαγόρασε το 2015 την Pepkor (Νότια Αφρική), συμπεριλαμβανομένου του ομίλου Pepco (παλαιότερα γνωστού ως Pepkor Europe).
Ένας «μπομπέρ» που βλέπει… Euroleague: Η χρονιά «εκτόξευσης» του Βασίλη Τολιόπουλου (vids)
Όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα του ομίλου Pepco, ενώ η πλειοψηφία των μετοχών ανήκει έμμεσα στη Steinhoff, η διαχείριση του γίνεται ανεξάρτητα μέσω της αποκεντρωμένης ηγετικής του ομάδας.