Το Porsche Classic ξαναδίνει ζωή σε μια εξαιρετικά σπάνια 959 S η οποία ανήκει στην ιδιοκτησία του πρώην οδηγού F1, Nick Heidfeld
H 959 υπήρξε ένα από τα πιο καινοτόμα και πλέον αποτελεί ένα από τα πιο σπάνια sportscar που κατασκεύασε η Porsche. Απολύτως ενδεικτικοί των τίτλων σπανιότητας που συνοδεύουν το ακριβοθώρητο μοντέλο είναι τα μεγέθη παραγωγής του καθώς μεταξύ 1978 και 1988 κατασκευάστηκαν 292 αντίτυπα της «απλής» 959 και μόλις 29 μονάδες της ισχυρότερης S έκδοσης.
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς η τελευταία αποκλειστικά ένα εξαιρετικά σπάνιο τετράτροχο που χρήζει της απαιτούμενης προσοχής και συντήρησης. Εξ ου και ο Nick Heidfeld ο οποίος τυγχάνει ιδιοκτήτης ενός αντιτύπου της 959 S, την παρέδωσε στo τμήμα αποκατάστασης ιστορικών Porsche, Porsche Classic για τις απαραίτητες εργασίες ανακατασκευής.
Για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις διαδικασίες ανακατασκευής η επίμαχη 959 S αναλήφθηκε από το Porsche Classic το 2017 με τις σχετικές εργασίες να ολοκληρώνονται μια τριετία αργότερα, στα τέλη του 2021.
Για την ιστορία, το συγκεκριμένο αντίτυπο είχε στο κοντέρ του μόλις 2.599 χλμ. παρ’όλα αυτά ο παροπλισμός του και η παραμονή του σε ακινησία έπληξε την καινοτόμο υπόστασή του.
Να σημειωθεί ότι η διαδικασία ανακατασκευής δεν ενέπλεκε μόνο την αντικατάσταση των στοιχείων που είχε πλήξει ο χρόνος καθώς το συγκεκριμένο αντίτυπο είχε υποστεί βελτιώσεις στην μονάδα ελέγχου κινητήρα η οποία με την παρέμβαση των μηχανικών της Porsche επανήλθε στις αρχικές προδιαγραφές της.
Ωστόσο αυτό ήταν μάλλον το λιγότερο που είχαν να αντιμετωπίσουν στο Porsche Classic μιας και το συγκεκριμένο αντίτυπο είχε μείνει σε ακινησία για αρκετό καιρό.
Όπως εξηγεί ο Uwe Makrutzki, υπεύθυνος της διαδικασίας ανακατασκευής στο Porsche Classic «αν ένα τεχνολογικά καινοτόμο αυτοκίνητο όπως η 959 δεν οδηγείται συχνά και μένει αποθηκευμένη, το πλήγμα είναι δυστυχώς αναπόφευκτο». Όπως διευκρινίζει ο ίδιος η μακροχρόνια παραμονή ενός μοντέλου σαν και αυτό σε ένα γκαράζ, σημαίνει ότι όταν έλθει στο Porsche Classic θα πρέπει να ανακατασκευαστούν ο κινητήρας και το πλαίσιο προκειμένου να αποφευχθούν μελλοντικά προβλήματα. Πάντως για να αποφεύγονται αυτού του είδους οι εκτεταμένες και χρονοβόρες διαδικασίες ανακατασκευής καλό θα ήταν οι ιδιοκτήτες ιστορικών αυτοκινήτων να διανύουν τουλάχιστον 100 χλμ. συντήρησης το μήνα, σημειώνει το στέλεχος του Porsche Classic.
Σε ό,τι αφορά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της άρτι ανακατασκευασμένης έκδοσης του πρώην οδηγού της BMW Sauber, δεν διαθέτει ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα ή κλιματισμό. Αυτό που δεν διαθέτει επίσης είναι δεξί καθρέφτη, πίσω καθίσματα και την περίτεχνη ανάρτηση της αρχέτυπης εκδοχής της. Το αποτέλεσμα της παραπάνω αφαιρετικής λογικής είναι το βάρος να περιορίζεται σε μόλις 1.350 κιλά.
Οι αναβαθμίσεις δεν περιορίστηκαν όμως στην ανακατασκευή των στοιχείων που είχε πλήξει ο χρόνος και στην αφαίρεση κιλών από την 959 S καθώς η ιστορική Porsche επωφελείται από μεγαλύτερα turbo με αποτέλεσμα την αυξημένη ισχύ του κινητήρα η οποία διαμορφώνεται σε 515 ίππους και 561 Nm ροπής, μεγέθη που με τη σειρά τους εξασφαλίζουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 340 χλμ./ώρα.