Οι μέγιστες ώρες εργασίας για τους πιλότους και το πλήρωμα καμπίνας ελέγχονται και κανένα μέλος του πληρώματος δεν πρέπει να πετάει εάν πιστεύει ότι είναι τόσο κουρασμένο που θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια της πτήσης
Την οργή τους εκφράζουν οι πιλότοι της Wizz Air μετά τα παράπονα του αφεντικού τους ότι πάρα πολλά μέλη του πληρώματος αρνούνται να πετάξουν καθώς είναι εξαντλημένα.
Σύμφωνα με τον Guardian, ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, Ζόζεφ Βάραντι, είπε στο προσωπικό σε μια εσωτερική ενημέρωση: «Είμαστε όλοι κουρασμένοι, αλλά μερικές φορές απαιτείται να κάνουμε το επιπλέον μίλι».
«Καταλαβαίνω την κούραση, αλλά…»
Με τα αεροπορικά ταξίδια να βυθίζονται στο χάος από προβλήματα, συμπεριλαμβανομένων των ελλείψεων προσωπικού σε αεροπορικές εταιρείες, σε αεροδρόμια και στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, ο Βάραντι πρόσθεσε:
«Καταλαβαίνω ότι η κούραση είναι ένα πιθανό αποτέλεσμα των ζητημάτων που υπάρχουν, αλλά μόλις αρχίσουμε να σταθεροποιούμε τις λίστες προσωπικού, πρέπει επίσης να μειώσουμε το ποσοστό κόπωσης. Εννοώ ότι δεν μπορούμε να διευθύνουμε αυτήν την επιχείρηση όταν ένα στα πέντε άτομα αναφέρει ασθένεια επειδή είναι κουρασμένο».
Ο ίδιος τόνισε ότι ακύρωση πτήσεων έχει προκαλέσει τεράστια ζημιά στη Wizz Air: «Είναι ζημιά στη φήμη της εταιρείας αλλά και μια επιπλέον οικονομική ζημιά, γιατί πρέπει να πληρώσουμε αποζημιώσεις».
Ο γενικός γραμματέας του συνδικάτου πιλότων Balpa, Μάρτιν Τσαλκ, σχολίασε: «Ακόμα και σε μια υποτυπώδης κουλτούρα ασφάλειας θα περίμενε κανείς από έναν Διευθύνοντα Σύμβουλονα υποστηρίζει και να επαινεί τους πιλότους που κάνουν το σωστό και δεν πετούν όταν είναι κουρασμένοι».
Η European Cockpit Association είπε ότι η ενθάρρυνση των κουρασμένων πιλότων και του πληρώματος να πετάξουν είναι «σαν να δίνεις τα κλειδιά του αυτοκινήτου σε έναν μεθυσμένο οδηγό».