Δυσάρεστη εξέλιξη για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ – Τι συνέβη

Δυσάρεστη εξέλιξη για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ – Τι συνέβη

Πολύ άσχημα είναι τα νέα για τις ελληνικές αλυσίδες στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσιεύει οικονομική ιστοσελίδα.

Δείτε αναλυτικά: όσα αναφέρει το capital.gr:

Συνεχίζουν την πτωτική πορεία των πωλήσεών τους τα ελληνικά σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία μετρήσεων της NielsenIQ που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr και αφορούν στο διάστημα από 1 έως και 20 Φεβρουαρίου της φετινής χρονιάς.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι πωλήσεις σε αξία στο οργανωμένο λιανεμπόριο της χώρας ήταν μικρότερες κατά 11,9 εκατ. ευρώ – πωλήσεις 528,7 εκατ. ευρώ έναντι 540,6 εκατ. ευρώ το 2021 – κάτι που μεταφράζεται σε ποσοστιαία συρρίκνωση κατά 2,2%.

Αντίστοιχη ήταν η διαδρομή για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ και κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου, όταν οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 3,4% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021.

Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι το 2021 ήταν ένα έτος που χαρακτηρίστηκε από αύξηση των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ – τουλάχιστον κατά τους πρώτους του μήνες – δεδομένου ότι επρόκειτο για μία περίοδο επιβολής περιοριστικών μέτρων στην αγορά, οπότε το καταναλωτικό κοινό προσέφυγε για τις αγορές του στα καταστήματα σούπερ μάρκετ.

Προηγήθηκαν οι έντονα ανοδικές τάσεις λόγω της πανδημίας

Να σημειωθεί ότι τα σημάδια κάμψης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, θα μπορούσε κανείς να τα χαρακτηρίσει ως σημάδια εξισορρόπησης της καταναλωτικής ζήτησης, καθώς το οργανωμένο λιανεμπόριο στην Ελλάδα ευνοήθηκε έντονα από την πανδημία.

Θα θυμίσουμε ότι τα στοιχεία της Nielsen για το 2020, την πρώτη χρονιά εκδήλωσης της νόσου Covid-19, έδειξαν ότι το σύνολο των σούπερ μάρκετ αύξησε τις πωλήσεις του κατά 9,7% σε σχέση με το 2019, ενώ για το 2021 αύξησε ακόμα περισσότερο τις πωλήσεις του σε σχέση με το 2020 κατά 1,3%.

Σούπερ μάρκετ: Έχασαν έδαφος τα προϊόντα bazaar

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι μία κατηγορία που κατέγραψε ισχυρή άνοδο το 2021, αυτή των προϊόντων bazaar με +14,9%, η οποία περιλαμβάνει είδη ένδυσης και υπόδησης, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, είδη σπιτιού και προϊόντα κήπου, στο εξεταζόμενο διάστημα του Φεβρουαρίου (1 έως και 20) έχασε πωλήσεις κατά 2,8%.

Να σημειωθεί μάλιστα ότι η συγκεκριμένη κατηγορία αποτελούσε ένα εναλλακτικό κανάλι κατανάλωση, στο οποίο προσέφυγαν αρκετοί Έλληνες στο διάστημα που ήταν κλειστά τα υπόλοιπα καταστήματα λιανικής, προκειμένου να πραγματοποιήσουν αγορές.

Όλες τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά σημείωσαν κάμψη – Εξαίρεση τα φρέσκα επί ζυγίω τρόφιμα

Να σημειωθεί ότι όλες οι βασικές κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών που διατίθενται μέσα από τα καταστήματα των σούπερ μάρκετ κινήθηκαν πτωτικά σε ό,τι αφορά την αξία πωλήσεων που κατέγραψαν στην περίοδο 1 έως και 20 Φεβρουαρίου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.

Ειδικότερα τα προϊόντα ατομικής περιποίησης και υγιεινής έχασαν πωλήσεις στα επίπεδα του -3,1% καθώς από τα 36,14 εκατ. ευρώ κατήλθαν στα 35,02 εκατ. ευρώ.

Τα προϊόντα καθαριότητας σπιτιού από τα 49,11 εκατ. ευρώ κατήλθαν στα 46,69 εκατ. ευρώ (-4,9%) και τα τρόφιμα και ποτά που είναι και η μεγαλύτερη σε αξία πωλήσεων από τις βασικές κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, έχασε και αυτή πωλήσεις 3,1% από τα 293,97 εκατ. ευρώ που ήταν το πρώτο εικοσαήμερο του Φεβρουαρίου του 2021, σε 284,99 εκατ. ευρώ στο φετινό αντίστοιχο εικοσαήμερο του ίδιου μήνα.

Εξαίρεση αποτελεί η υποκατηγορία των φρέσκων επί ζυγίω τροφίμων, που ενίσχυσε τη δυναμική της με αύξηση πωλήσεων κατά 1,1% από τα 123,9 εκατ. ευρώ στα 134,3 εκατ. ευρώ.

Εξετάζοντας τη συνολική αξία των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών που περιλαμβάνει τις τρεις βασικές κατηγορίες που προαναφέραμε από τα 379,22 εκατ. ευρώ, κατέγραψε πωλήσεις στις τρεις πρώτες εβδομάδες του φετινού Φεβρουαρίου, οι οποίες ήταν 366,71 εκατ. ευρώ, κάτι που ερμηνεύεται σε ποσοστιαία πτώση 3,3%.

Τα σοβαρά ζητήματα που απασχολούν τα ελληνικά σούπερ μάρκετ

Την ίδια στιγμή τα ελληνικά σούπερ μάρκετ καλούνται να αντιμετωπίσουν παράγοντες όπως είναι το υψηλό ενεργειακό κόστος, όπως συμβαίνει άλλωστε και για το σύνολο της εγχώριας βιομηχανίας αλλά και για τα ελληνικά νοικοκυριά.

Ένας ακόμα σοβαρός παράγοντας είναι αυτός των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων και των αυξήσεων στα καταναλωτικά αγαθά πρώτης ανάγκης. Θυμίζουμε ότι τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ εμφάνισαν αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή για τον Ιανουάριο του 2022 κατά 6,2% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ο σχετικός δείκτης για τον Φεβρουάριο που πρόκειται να γίνει γνωστός στις 10 Μαρτίου, πιθανότατα θα υπερβαίνει το 7%.

Ας σημειωθεί ότι τον Ιανουάριο η κατηγορία των προϊόντων διατροφής και αλκοολούχων ποτών, κατέγραψε αύξηση κατά 5,2% κυρίως λόγω της αύξησης τιμών σε αλεύρι, ψωμί, προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά και άλλα παρασκευάσματα με βάση το κρέας, βρώσιμα έλαια, ελαιόλαδο, γιαούρτι, νωπά φρούτα και λαχανικά.

Σούπερ μάρκετ: Στο κάδρο ελλείψεις σε άλευρα

Ορατό είναι την ίδια στιγμή το ενδεχόμενο να υπάρξουν ελλείψεις σε συγκεκριμένα καταναλωτικά αγαθά όπως σημείωναν στο Capital.gr στελέχη σούπερ μάρκετ, δεδομένης της εξέλιξης του πολέμου στην Ουκρανία.

Κυριότερη υποψήφια για την εμφάνιση ελλείψεων αποτελεί αυτή των αλεύρων, δεδομένου ότι περίπου το 30% των εισαγωγών σίτου προς τη χώρα μας προέρχεται από τις δύο αυτές χώρες, Ρωσία και Ουκρανία και πλέον το τοπίο στην τροφοδοσία αλλά και η αύξηση των τιμών αποτελούν σοβαρό ανασταλτικό παράγοντα στην απρόσκοπτη τροφοδοσία τους.

Πηγή: newsme.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ