«Βόμβα»! Κινδυνεύει με «κανόνι» μεγάλη αεροπορική εταιρεία

«Βόμβα»! Κινδυνεύει με «κανόνι» μεγάλη αεροπορική εταιρεία

Αεροπορική εταιρεία: Κίνδυνος χρεοκοπίας και σενάρια για άμεση αναδιάρθρωση για την εταιρεία SAS. Δείτε τι έχει συμβεί…

Οι μετοχές των σκανδιναβικών αερογραμμών SAS κατέγραψαν πτωση πάνω από 25% αργά σήμερα το απόγευμα, έπειτα από μελέτη οικονομικού αναλυτή που εκτιμά ότι θα βρεθούν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.

Η δραματική πτώση καταγράφηκε αφότου η νορβηγική τράπεζα DNB επανέλαβε σήμερα τη σύστασή της για πώληση, σε μελέτη επισημαίνοντας ότι τα χρέη της εταιρείας, που ανέρχονται σε 3,8 δισ. ευρώ, είναι «μη βιώσιμα», καθιστώντας μια «αναδιάρθρωση απαραίτητη για να αποφευχθεί η χρεοκοπία».

Από την έναρξη της πανδημίας, η αεροπορική εταιρία έχει χάσει περίπου το 80% της χρηματιστηριακής της αξίας.

αεροπορική εταιρεία: Η απεργία…

Αν και πολλοί από τους περιορισμούς που εφαρμόστηκαν λόγω της Covid-19 στα αεροπορικά ταξίδια έχουν αρθεί, η SAS αντιμετώπισε νέα προβλήματα τις τελευταίες ημέρες, μια απεργία των χειριστών αποσκευών στην Κοπεγχάγη που προκάλεσε καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων.

Το 2020, η SAS περιέκοψε 5.000 θέσεις εργασίας, δηλαδή το 40% του εργατικού της δυναμικού, λόγω της πανδημίας.

Για να ξεπεράσει την κρίση, η εταιρεία έπρεπε να προχωρήσει κυρίως σε αύξηση κεφαλαίου και σε δύο μεγάλες εισφορές κεφαλαίων, που χρηματοδοτήθηκαν κυρίως από τα κράτη της Δανίας και της Σουηδίας, τους βασικούς της μετόχους της (21,8% έκαστος).

Η αεροπορική εταιρεία, η οποία θα δημοσιεύσει τα αποτελέσματά της του τελευταίου τριμήνου του 2021 στις 22 Φεβρουαρίου, δήλωσε τον Οκτώβριο ότι αγωνίζεται να μετασχηματιστεί για να έχει μέλλον.

αεροπορική εταιρεία: Γιατί 100.000 αεροπλάνα πετούν άσκοπα στον ουρανό

Περισσότερες από 100.000 πτήσεις – φαντάσματα θα πραγματοποιηθούν τον φετινό χειμώνα σε όλο τον κόσμο, ενόσω η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια εξακολουθεί να βρίσκεται υπό τη δαμόκλειο σπάθη της πανδημίας.

Πρόκειται για πτήσεις, οι οποίες εκτελούνται με ελάχιστους ή και καθόλου επιβάτες, προκειμένου οι εταιρείες να μην χάσουν τα slots στα αεροδρόμια, δηλαδή τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης.

Κι αυτό είναι ένα πρόβλημα, το οποίο υπάρχει εδώ και δύο ολόκληρα χρόνια.

Σύμφωνα με την Greenpeace, οι εκπομπές των 100.000 πτήσεων – φαντασμάτων ισούνται με τις ετήσιες εκπομπές 1,4 εκατομμυρίων οχημάτων.

Μόνο η Lufthansa, ενδεικτικά, είχε προειδοποιήσει ότι κινδυνεύει να πραγματοποιήσει 18.000 ανούσιες πτήσεις κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Η γερμανική εταιρεία διαθέτει μερίδιο της τάξης του 17% στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών, η οποία εξαιτίας των πτήσεων – φαντασμάτων παράγει 2,1 εκατομμύρια περιττούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν επανειλημμένως εκφράσει την αγανάκτησή τους για τους λεγόμενους κανόνες «use it or lose it» («αν δεν το χρησιμοποιείς, το χάνεις»), τους οποίους εφαρμόζει η Κομισιόν στα slots των αεροδρομίων.

Οι κανόνες είχαν ανασταλεί τον Μάρτιο του 2020, όταν το πρώτο κύμα της πανδημίας του κορωνοϊού προσγείωσε το σύνολο της βιομηχανίας των αερομεταφορών. Όμως έκτοτε, τέθηκαν και πάλι σε ισχύ, με τις εταιρείες να είναι αναγκασμένες αυτή τη στιγμή να χρησιμοποιούν το 50% των slots.

Διαφορετικά δεν θα έχουν δικαίωμα προσγείωσης και απογείωσης κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, όταν και η αεροπορική ζήτηση αναμένεται να ανακάμψει αισθητά.

Ας σημειωθεί ότι ο κλάδος των αερομεταφορών ευθύνεται για το 14% των εκπομπών ρύπων που προκύπτουν από τις μεταφορές συνολικά, κάτι που σημαίνει ότι είναι ο δεύτερος πιο επιβαρυντικός για το περιβάλλον, μετά τις οδικές μεταφορές. Εάν οι αεροπορικές εταιρείες ήταν χώρα, θα βρισκόταν στο top10 των πιο ρυπογόνων.

Γιατί τα αεροπλάνα θα έχουν πλέον έναν πιλότο

Εάν κάποιος επιβιβαζόταν σε ένα αεροπλάνο το 1950 και κρυφοκοίταζε προς το πιλοτήριο, θα έβλεπε πέντε άτομα: δύο πιλότους, έναν ασυρματιστή, έναν πλοηγό και έναν μηχανικό πτήσης.

Με τα χρόνια, όμως, οι τεχνολογικές εξελίξεις μείωσαν την ανάγκη για ένα τόσο πολυπληθές πιλοτήριο, με αποτέλεσμα να χρειάζονται μόλις δύο άτομα. Ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του αεροπλάνου.

Αυτός ήταν ο κανόνας στον κλάδο της επιβατικής αεροπορίας για περίπου 30 χρόνια.

Σύντομα, όμως, τα πράγματα θα απλοποιηθούν έτι περισσότερο, καθώς ο συγκυβερνήτης αναμένεται να καταστεί περιττός, αφήνοντας στο πιλοτήριο μόνο τον πιλότο.

Κάτι που ήδη ισχύει, εδώ και χρόνια, σε μικρότερα αεροπλάνα ή σε στρατιωτικά αεροσκάφη.

«Η μετάβαση από ένα πιλοτήριο των δύο πιλότων σε ένα πιλοτήριο ενός πιλότου θα είναι πολύ πιο δύσκολη σε σχέση με τη μετάβαση από ένα πιλοτήριο των πέντε ατόμων σε ένα πιλοτήριο των δύο ατόμων» αναφέρεται σε μια πρόσφατη μελέτη της NASA.

Επομένως, πώς ακριβώς θα γίνει με ασφάλεια και αποτελεσματικό τρόπο αυτή η ριζική αλλαγή;

Ένας τρόπος είναι να αυξηθεί σημαντικά η αυτοματοποίηση στο πιλοτήριο, με τους υπολογιστές να αναλαμβάνουν μεγαλύτερο φόρτο εργασίας.

Ένας δεύτερος τρόπος είναι οι ίδιες εργασίες, αντί για το πιλοτήριο, να εκτελούνται από το έδαφος, μέσω της λεγόμενης απομακρυσμένης βοήθειας.

Η τελευταία προσέγγιση, σύμφωνα με τους ειδικούς, φαίνεται πιο εφικτή, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.

Σε ένα σενάριο εργασίας της NASA, ο πιλότος θα υποστηρίζεται από έναν «σούπερ αποστολέα» στο έδαφος, δηλαδή έναν δεύτερο πιλότο, οι οποίος θα επιβλέπει πολλές διαφορετικές πτήσεις ταυτόχρονα. Αυτός ο «σούπερ αποστολέας», μάλιστα, θα έχει την ικανότητα να ελέγχει πλήρως το αεροπλάνο εξ αποστάσεως, σε περίπτωση που κάτι συμβεί στον πιλότο.

Μια άλλη επιλογή αφορά τον λεγόμενο «πιλότο του λιμανιού», έναν πιλότο, ο οποίος θα είναι εξειδικευμένος σε ένα συγκεκριμένο αεροδρόμιο και ο οποίος θα μπορούσε να προσφέρει βοήθεια σε πολλαπλά αεροπλάνα κατά την απογείωση ή την προσγείωση τους.

Και τι γίνεται με το κόστος;

Η ύπαρξη ενός πιλότου στο αεροσκάφος, όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές, θα μπορούσε να οδηγήσει σε εξοικονόμηση χρημάτων για τις αεροπορικές εταιρείες, αλλά μόνο εφόσον οι νέοι χειριστές εδάφους και τα προηγμένα υπολογιστικά συστήματα δεν κοστίζουν περισσότερο.

Πηγή: moneyreview.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ