Ραγδαίες εξελίξεις – «Σβήνουν» τα Jumbo – Η ανακοίνωση της εταιρείας

Ραγδαίες εξελίξεις – «Σβήνουν» τα Jumbo – Η ανακοίνωση της εταιρείας

Jumbo: Μπορεί τα καταστήματα να κατέγραψαν, κατά τη 10μηνη περίοδο Ιανουάριος-Οκτώβριος 2021, αυξήσεις στις πωλήσεις, αλλά οι δύσκολες μέρες είναι… μπροστά.

Jumbo: Μπορεί τα καταστήματα να κατέγραψαν, κατά τη 10μηνη περίοδο Ιανουάριος-Οκτώβριος 2021, αυξήσεις στις πωλήσεις, αλλά οι δύσκολες μέρες είναι… μπροστά.

Τα νέα μέτρα, ο αθέμιτος ανταγωνισμός και ο φόβος για πτωτική πορεία!

Κατά τη 10μηνη περίοδο Ιανουάριος-Οκτώβριος 2021, οι συνολικές πωλήσεις για τον Όμιλο αυξήθηκαν κατά +7% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, γνωστοποιεί η Jumbo με ανακοίνωσή της.

Ο Οκτώβριος 2021 παρέμεινε σε θετικό έδαφος, καταγράφοντας αύξηση κατά +0,6% περίπου σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2020.

Η Ελλάδα και η Κύπρος κατέγραψαν θετική πορεία σε επίπεδο πωλήσεων καθώς τα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά και χωρίς την επιβολή νέων μέτρων.

Jumbo: Πρόβλημα τα νέα μέτρα

Ωστόσο, η αύξηση του επιδημιολογικού φορτίου οδήγησε τον Νοέμβριο τις αρχές στην Ελλάδα στην επιβολή νέων μέτρων και πάλι, στην αρχή της πιο κρίσιμης περιόδου για το λιανεμπόριο όπως έγινε και το 2020 και δημιουργώντας για ακόμα μία φορά συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.

Από το Σάββατο 6 Νοεμβρίου στα εμπορικά καταστήματα και όχι στα super market και στα hypermarket ο ανεμβολίαστος πληθυσμός θα μπορεί να εισέρχεται μόνο με την επίδειξη αρνητικού αποτελέσματος, επισημαίνει.

Στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία, τον Οκτώβριο, καταγράφηκε μείωση των πωλήσεων. Η εμβολιαστική κάλυψη στις χώρες αυτές παραμένει εξαιρετικά χαμηλή, ενώ η πολιτική αβεβαιότητα εντείνει το πρόβλημα.

Οι μεταβατικές κυβερνήσεις στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το νέο κύμα Covid προβαίνουν σε σπασμωδικές κινήσεις, επιβάλλοντας εξαιρετικά σκληρά μέτρα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, σήμερα, οι πωλήσεις στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία να καταγράφουν διψήφιο ποσοστό μείωσης.

Φόβος για «σβήσιμο»!

Η πτωτική τάση είναι πιθανό να διευρυνθεί καθώς η κατάσταση που επικρατεί στις χώρες αυτές θυμίζει την αντίστοιχη περίοδο πριν την επιβολή lockdown σε Ελλάδα και Κύπρο κατά το τελευταίο 2μηνο του 2020.

Αναλυτικά η πορεία των πωλήσεων ανά χώρα:

Στην Ελλάδα: Tον Οκτώβριο του 2021, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +2,8% περίπου, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2020.

Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το δεκάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Οκτώβριος 2021) είναι αυξημένες κατά +3% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στην Κύπρο: Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους καθώς και ελέγχου της κατοχής safe pass για τους εισερχόμενους πελάτες.

Οι πωλήσεις κατά τον Οκτώβριο του 2021 εμφανίζονται αυξημένες κατά 15% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το δεκάμηνο του 2021 είναι αυξημένες κατά +10% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στη Βουλγαρία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με εξαιρετικά σκληρούς νέους περιορισμούς για τη χώρα.

Πέραν του περιορισμού του αριθμού των πελατών στους εσωτερικούς χώρους, ξεκίνησαν οι έλεγχοι πιστοποιητικών στους εισερχόμενους πελάτες. Ο

ι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -23% περίπου τον Οκτώβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Οι πωλήσεις κατά το δεκάμηνο του 2021 είναι αυξημένες +6% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Η τάση για τον μήνα Νοέμβριο προϊδεάζει δραματική μείωση των πωλήσεων στη Βουλγαρία σε ποσοστό άνω του 50%, εάν διατηρηθούν τα μέτρα που επιβλήθηκαν, ενώ δεν αποκλείεται το σενάριο του ολικού lockdown.

Στη Ρουμανία: 

Από την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου έγινε υποχρεωτική η επίδειξη σχετικού πιστοποιητικού για είσοδο σε όλα τα εμπορικά καταστήματα της χώρας.

Η επιβολή μέτρων οδήγησε τις πωλήσεις του δικτύου να καταγράψουν μείωση κατά -1,6% περίπου τον Οκτώβριο του 2021, παρά την επιτυχημένη έναρξη λειτουργίας του νέου καταστήματος του Ομίλου Jumbο στην πόλη Κραϊόβα. Οι πωλήσεις κατά το δεκάμηνο του 2021 είναι αυξημένες +17% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Η τάση για τον μήνα Νοέμβριο προϊδεάζει δραματική μείωση των πωλήσεων στη Ρουμανία σε ποσοστό άνω του 30%, εάν διατηρηθούν τα πρόσθετα μέτρα που επιβλήθηκαν και πιθανόν να οδηγήσουν και σε ολικό lockdown.

Συμπερασματικά: Ο Όμιλος Jumbο συνεχίζει να καταβάλλει κάθε προσπάθεια να ισορροπήσει σε ένα περιβάλλον όπου οι επιβραδυντικοί παράγοντες εντείνονται και δεν αναμένεται να υπάρξει ορατή βελτίωση
κατά τους πρώτους μήνες του 2022.

Στόχος της διοίκησης των Jumbο είναι μέσω της κερδοφορίας και της ισχυρής χρηματοοικονομικής της θέσης:

  1. να διαφυλάξει το μοντέλο της Jumbο απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν και
  2. να παραμένει πιστή στη δέσμευσή της για χρηματική διανομή κάθε χρόνο.

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, στις 26 Νοεμβρίου θα καταβληθεί με τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής ποσό μικτό € 0,30 ανά μετοχή ενώ έχει ήδη διανεμηθεί τον Ιούλιο του 2021 ποσό μικτό € 0,47 ανά μετοχή.

Κατά συνέπεια, το συνολικό μικτό ποσό που θα έχει καταβληθεί στους μετόχους έναντι των κερδών της χρήσης 2021 ανέρχεται σε μικτό ποσό 0,77 ευρώ ανά μετοχή, προσαυξημένο κατά 25% σε σχέση με το 2020, το οποίο ανήλθε σε ποσό 0,615 ευρώ ανά μετοχή.

Χαμός με τα JUMBO: Αυτό δεν το περίμενε κανείς – Τεράστια ανατροπή

Jumbo: Διέψευσε τους πάντες και τα πάντα η γνωστή αλυσίδα. 

Ερχεται η μεγάλη ανατροπή και η… απάντηση σε όσους μιλούσαν για κλείσιμο καταστημάτων!

Ανοδική πορεία, τεράστια αύξηση

Την ανοδική τους πορεία συνέχισαν τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo σημειώνοντας αύξηση περίπου 2,5%.

Για το εννεάμηνο του έτους (Ιανουάριος- Σεπτέμβριος 2021), οι συνολικές πωλήσεις για τον Όμιλο αυξήθηκαν περίπου 8% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, τον Σεπτέμβριο συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα φυσικά καταστήματα του Ομίλου στην Ελλάδα, με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών.

Jumbo: Οι αριθμοί στις πωλήσεις

Οι πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση, μαζί με το ηλεκτρονικό κατάστημα, κατά περίπου 6% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020.

Ωστόσο, o ελεγχόμενος περιορισμός των εξαγωγών εμπορευμάτων της εταιρείας προς τις 6 χώρες που ο Όμιλος έχει παρουσία μέσω συνεργασιών (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο), οδήγησε τις καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά τον Σεπτέμβριο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- να παρουσιάσουν τελικά αύξηση κατά περίπου 5%, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2020.

Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το εννεάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2021) είναι αυξημένες κατά περίπου 3% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Καλά και στην Κύπρο

Στην Κύπρο, όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους καθώς και ελέγχου της κατοχής safe pass για τους εισερχόμενους πελάτες.

Οι πωλήσεις κατά τον Σεπτέμβριο του 2021 εμφανίζονται αυξημένες κατά περίπου 6%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το εννεάμηνο του 2021 είναι αυξημένες κατά περίπου 9%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στη Βουλγαρία, τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό πελατών εντός. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά περίπου 8% τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το εννεάμηνο του 2021 είναι αυξημένες περίπου 9%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Στην Ρουμανία, τον Σεπτέμβριο 2021 συνέχισαν να λειτουργούν τα καταστήματα Jumbo στη χώρα. Ωστόσο από τις 28 Σεπτεμβρίου, τα καταστήματα του Ομίλου Jumbo στην περιοχή της Timisoara και στην περιοχή Voluntari, λόγω της εξάπλωσης του Covid-19 υπόκεινται σε περιορισμό στο ωράριο λειτουργίας τους. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά περίπου 1% τον Σεπτέμβριο του 2021. Οι πωλήσεις κατά το εννεάμηνο του 2021 είναι αυξημένες περίπου 20%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Jumbo: Ενθουσιώδης συναγερμός

Σύμφωνα με όσα επισημαίνει η εταιρεία «παραδοσιακά, στο ξεκίνημα του τελευταίου τριμήνου κάθε χρονιάς, ο μηχανισμός Jumbo τίθεται σε ενθουσιώδη συναγερμό ώστε να ικανοποιήσει την αυξημένη ζήτηση της εορταστικής περιόδου.

Κατά το τελευταίο τρίμηνο κάθε χρόνου -συνήθως- ο Όμιλος Jumbo πραγματοποιεί το 35% του ετήσιου κύκλου εργασιών. Ωστόσο, τα προβλήματα στην τροφοδοτική αλυσίδα όχι μόνον δεν έχουν την τάση να επιλυθούν αλλά οι καταστάσεις συχνά γίνονται χαοτικές. Το κόστος της ενέργειας συνεχίζει την ανοδική πορεία.

Οι πρώτες ύλες και το μεταφορικό κόστος διατηρούνται σε ιστορικά απαράδεκτα επίπεδα. Το πρόβλημα οξύνεται περαιτέρω, στις χώρες των Βαλκανίων όπου το διαθέσιμο εισόδημα είναι παραδοσιακά χαμηλό.

Επιπλέον, καθώς μπαίνουμε στον χειμώνα, το επιδημιολογικό φορτίο σε ορισμένες περιοχές αυξάνεται οδηγώντας τις αρχές σε λήψη μέτρων τοπικού χαρακτήρα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στις βαλκανικές αγορές που δραστηριοποιείται ο Όμιλος, λαμβάνονται για πρώτη φορά φέτος, μέτρα περιορισμού στην κίνηση της αγοράς κάτι που δεν συνέβη εκτεταμένα το 2020».

Πηγή: newsme.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ