Είχε το όπλο με το οποίο σκότωσε την 42χρονη Χαλίνα Χάτσινς αληθινές σφαίρες; Το χρησιμοποιούσαν μέλη της παραγωγής για σκοποβολή; Και γιατί εργαζόμενοι στα γυρίσματα της ταινίας είχαν παραπονεθεί για έλλειψη ασφάλειας;
«Είμαι συντετριμμένος από την απώλεια της φίλης και συναδέλφου μου Χεϊλίνα. Ηταν ευγενική και απίστευτα ταλαντούχα. Πάλευε για κάθε λεπτομέρεια και πάντα με ωθούσε να γίνω καλύτερος. Οι σκέψεις μου είναι κοντά στην οικογένειά της σε αυτή τη δύσκολη στιγμή. Είμαι συγκινημένος και ευγνώμων από τις εκδηλώσεις αγάπης που λάβαμε από την κινηματογραφική μας κοινότητα, τους ανθρώπους της Σάντα Φε και τους εκατοντάδες αγνώστους που μας έχουν προσεγγίσει. Σίγουρα όλα αυτά θα βοηθήσουν στην ανάρρωσή μου».
Αυτή ήταν η πρώτη δήλωση του σκηνοθέτη Τζόελ Σούζα, μόλις βγήκε από το νοσοκομείο όπου νοσηλευόταν ύστερα από το δυστύχημα στο σετ γυρισμάτων του «Rust» στη Σάντα Φε, όπου, ως γνωστόν, την περασμένη Πέμπτη ο Αλεκ Μπάλντουιν πυροβόλησε με ένα «υποκατάστατο πυροβόλο όπλο» («prop firearm», όπλο που χρησιμοποιείται ως σκηνικό αντικείμενο, άσφαιρο υπό κανονικές συνθήκες), με αποτέλεσμα να σκοτώσει τη διευθύντρια φωτογραφίας Χαλίνα Χάτσινς, 42 ετών, και να τραυματίσει τον σκηνοθέτη Τζόελ Σούζα.
Καταρρακωμένος από το ανέλπιστο θλιβερό συμβάν λίγες ώρες αργότερα ο Μπάλντουιν δήλωσε: «Δεν υπάρχουν λόγια για να εκφράσουν το σοκ και τη θλίψη μου… Συνεργάζομαι απόλυτα με τις Αρχές και την έρευνά τους, ώστε να διαπιστωθεί πώς συνέβη αυτή η τραγωδία και είμαι σε επικοινωνία με τον σύζυγό της προσφέροντας όποια βοήθεια και στήριξη μπορώ στην οικογένειά τους. Είμαι συντετριμμένος. Η καρδιά μου ραγίζει, όσο σκέφτομαι τον άντρα της και τον γιο της, αλλά κι όλους όσοι γνώριζαν και αγαπούσαν τη Χαλίνα».
Η αδικοχαμένη Χάτσινς μεταφέρθηκε αμέσως με αεροπλάνο στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο του Νέου Μεξικού όπου όμως κατέληξε. Το γύρισμα φυσικά διεκόπη και η αστυνομία άρχισε να ερευνά την υπόθεση αμέσως παίρνοντας μαρτυρίες από τους εργαζόμενους στο συνεργείο. Πολλά μέλη της ομάδας παραγωγής αποχώρησαν, όπως δημοσίευσαν πολλά ειδησεογραφικά δίκτυα, θέλοντας να διαμαρτυρηθούν για τις κακές συνθήκες εργασίας.
Ενα ακόμη στοιχείο που αναδύθηκε λόγω του θλιβερού συμβάντος είναι ότι σε πολλά αμερικανικά ρεπορτάζ αλλά και τις καταθέσεις των ειδικών διαπιστώνεται ότι τα όπλα που χρησιμοποιούνται ως σκηνικά αντικείμενα δεν είναι πάντα ψεύτικα. Θέλοντας να κερδίσουν την αληθοφάνεια στα κοντινά πλάνα οι περισσότερες παραγωγές χρησιμοποιούν αληθινά. Υποστηρίζουν δε ότι υπάρχει ένας ειδικός τρόπος να γεμίσεις τα άσφαιρα όπλα αλλά – όπως τελικά απεδείχθη – ούτε και αυτός είναι 100% ασφαλής αφού ακόμη και αυτά από κοντινή απόσταση μπορούν να σκοτώσουν.
Η έρευνα συνεχίζεται από τις αρμόδιες αρχές προκειμένου να φωτιστούν όλες οι αθέατες πλευρές για το πώς είχαν τόσο τραγική κατάληξη τα γυρίσματα αυτής της ταινίας γουέστερν στην πολιτεία του Νέου Μεξικού αφαιρώντας τη ζωή της 42χρονης Χάτσινς όταν το άσφαιρο όπλο εκπυρσοκρότησε και την πλήγωσε θανάσιμα στο στήθος.
Την Παρασκευή, εξάλλου, η εφημερίδα «Los Angeles Times» ανέφερε ότι ένας κασκαντέρ σωσίας του Αλεκ Μπάλντουιν έριξε κατά λάθος δύο σφαίρες με ένα πιστόλι – σκηνικό αντικείμενο διότι τον διαβεβαίωσαν πως ήταν ένα «κρύο όπλο» (cold gun). Πρόκειται για ορολογία που χρησιμοποιείται για όπλα τα οποία δεν είναι γεμισμένα με σφαίρες. Στην εν λόγω ταινία ένας εργαζόμενος είχε κάνει παράπονα σε έναν από τους διευθυντές παραγωγής για την ασφάλεια της διαδικασίας των όπλων στα γυρίσματα (χωρίς να τον κατονομάζει).
Σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα, το ίδιο λάθος μπορεί να συνέβη και την προηγούμενη Πέμπτη. Ο Ντέιβ Χολς, βοηθός σκηνοθέτη, μπορεί να έδωσε στον Μπάλντουιν το όπλο λέγοντάς του ότι ήταν «κρύο», σύμφωνα με ένορκη γραπτή κατάθεση που έγινε στο γραφείο του σερίφη στο πλαίσιο εντάλματος έρευνας. Σε αυτή τη διαδικασία διερεύνησης εντάσσεται και η απόφαση του δικαστή της Σάντα Φε να κατασχέσουν οι αρχές όλο το υλικό της ταινίας – πυροβόλα, όπλα, ρουχισμό, κάμερες, κινηματογραφικό υλικό και σφαίρες από το Μπονάνζα Κρικ Ροντς.
Νεότερο δημοσίευμα στον ιστότοπο ΤΜΖ αναφέρει ότι το όπλο ίσως ήταν γεμάτο με αληθινές σφαίρες επειδή μέλη της παραγωγής το «δανείζονταν» για προπόνηση στη σκοποβολή κατά το ρεπό τους.