Άστεγη το πρώτο θύμα αυτόνομου οχήματος-ταξί της Uber

Μια γυναίκα που διέσχιζε δρόμο στην Αριζόνα και η οποία σκοτώθηκε από ένα διερχόμενο όχημα της Uber που δεν έλεγχε οδηγός έμελλε να γίνει το πρώτο θύμα των αυτόνομων οχημάτων. Η Uber ανακοίνωσε ότι αναστέλλει όλες τις δοκιμές αυτόνομων οχημάτων της που πραγματοποιούνται σε ΗΠΑ (Αριζόνα και Πίτσμπουργκ) και Καναδά (Τορόντο). Μέχρι σήμερα, πάντως, τα […]

Μια γυναίκα που διέσχιζε δρόμο στην Αριζόνα και η οποία σκοτώθηκε από ένα διερχόμενο όχημα της Uber που δεν έλεγχε οδηγός έμελλε να γίνει το πρώτο θύμα των αυτόνομων οχημάτων.

Η Uber ανακοίνωσε ότι αναστέλλει όλες τις δοκιμές αυτόνομων οχημάτων της που πραγματοποιούνται σε ΗΠΑ (Αριζόνα και Πίτσμπουργκ) και Καναδά (Τορόντο).

Μέχρι σήμερα, πάντως, τα αυτόνομα οχήματα προωθούνται με το σκεπτικό ότι θα είναι ασφαλέστερα και θα μειώσουν τα τροχαία.

Η άτυχη 49χρονη Ελέιν Χέρτσμπεργκ περπατούσε σέρνοντας το ποδήλατό της έξω από τα όρια της διάβασης των πεζών σε έναν δρόμο με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας στο προάστιο Τέμπε της πόλης Φοίνιξ της Αριζόνα, το βράδυ της Κυριακής, όταν χτυπήθηκε από το αυτόνομο όχημα της Uber που έτρεχε με περίπου 65 χιλιόμετρα την ώρα, όπως ανακοίνωσε η τοπική αστυνομία.

Στο αυτοκίνητο, ένα Volvo XC90 SUV, υπήρχε οδηγός στο τιμόνι, αλλά τον έλεγχο του οχήματος εκείνη τη μοιραία στιγμή είχε αναλάβει το αυτόνομο σύστημα. Η γυναίκα, που πιθανώς ήταν άστεγη, πέθανε στο νοσοκομείο από τα σοβαρά τραύματά της.

Η επικεφαλής της αστυνομίας δήλωσε ότι, όπως έδειξε η μελέτη ενός βίντεο για το συμβάν, «είναι πολύ ξεκάθαρο πως θα ήταν πολύ δύσκολο να αποφευχθεί αυτή η σύγκρουση, είτε επρόκειτο για αυτόνομη οδήγηση είτε όχι, με βάση το πώς η πεζή βγήκε από τις σκιές στη μέση του δρόμου».

Η αστυνομία δεν απέκλεισε πάντως να απαγγελθούν κατηγορίες κατά του 44χρονου χειριστή του οχήματος της Uber, ο οποίος δεν είχε ενεργό εμπλοκή στο ατύχημα. Η σουηδική εταιρεία Volvo ανακοίνωσε ότι το λογισμικό που έλεγχε το όχημα δεν ήταν δικό της.

Η Uber και η Waymo (θυγατρική της Google) προ ημερών άσκησαν πίεση στο Κογκρέσο να επιταχύνει την εισαγωγή των αυτόνομων οχημάτων στις ΗΠΑ, αλλά ορισμένοι Δημοκρατικοί γερουσιαστές έχουν μπλοκάρει τη σχετική νομοθεσία ακριβώς λόγω ανησυχιών σε ό,τι αφορά την ασφάλεια. Το θανατηφόρο τροχαίο στην Αριζόνα φαίνεται να επιβεβαιώνει τους φόβους τους.

«Αυτό το τραγικό περιστατικό υπογραμμίζει γιατί είναι ανάγκη να είμαστε υπερβολικά επιφυλακτικοί όταν δοκιμάζουμε τεχνολογίες αυτόνομων οχημάτων σε δημόσιους δρόμους», δήλωσε ο γερουσιαστής των Δημοκρατικών Έντουαρντ Μάρκι, μέλος της Επιτροπής Μεταφορών, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters και τον Guardian.

Η οργάνωση προστασίας των καταναλωτών Consumer Watchdog δήλωσε ότι «η Αριζόνα έχει καταντήσει η Άγρια Δύση της δοκιμής ρομποτικών αυτοκινήτων, καθώς στην ουσία δεν έχει θεσπίσει κανόνες. Γι’ αυτό ακριβώς η Uber και η Waymo κάνουν εκεί τις δοκιμές τους. Όταν δεν υπάρχει σερίφης στην πόλη, σκοτώνονται άνθρωποι».

Η πολιτική της Αριζόνα φαίνεται να είναι πολύ ελαστική σε σχέση με τις εταιρείες αυτόνομης οδήγησης, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την οικονομική της ανάπτυξη και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

Στο Πίτσμπουργκ, επίσης πεδίο δοκιμών, την προηγούμενη εβδομάδα ένα αυτόνομο όχημα της Uber συγκρούστηκε με ένα άλλο χωρίς να υπάρξουν θύματα. Η εταιρεία θεωρεί τη χρησιμοποίηση οχημάτων χωρίς οδηγό βασικό στρατηγικό στόχο της, προκειμένου να δημιουργήσει έναν στόλο αυτοκινήτων χωρίς οδηγούς. Ήδη δοκιμάζει περισσότερα από 100 αυτόνομα οχήματα μόνο στην Αριζόνα.

«Η σκέψη μας είναι στην οικογένεια του θύματος. Συνεργαζόμαστε πλήρως με τις τοπικές αρχές στην έρευνα για το περιστατικό», δήλωσε εκπρόσωπος της Uber στο Twitter.

Ο πρώτος θάνατος με εμπλοκή αυτόνομου οχήματος είχε ανακοινωθεί από την Tesla το 2016, με θύμα έναν 40χρονο οδηγό που είχε παραδώσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου στο αυτόνομο σύστημα και το όχημα είχε συγκρουσθεί με μια νταλίκα.


Πηγή: UNFOLLOW

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από