Πώς η Ελλάδα «κλειδώνει» την περιοχή από τον Έβρο μέχρι την Κυπριακή ΑΟΖ – Οι ασυναγώνιστες ικανότητες των φρεγατών

Τα πλοία που θα αποτελούν την αιχμή του δόρατος των Ενόπλων Δυνάμεων, με την έλευση τους, θα στήσουν ένα αδιαπέραστο τείχος αποτροπής σε αέρα και θάλασσα. Οτιδήποτε πετάει, από τον Έβρο μέχρι την Κυπριακή ΑΟΖ, θα εντοπίζεται από τις ελληνικές Belharra

Ένα υπερόπλο με ασυναγώνιστες αντιαεροπορικές και ανθυποβρυχιακές ικανότητες θα έχει σύντομα στα χέρια του το Πολεμικό Ναυτικό, με την ιστορική συμφωνία για την αγορά των υπερσύγχρονων γαλλικών φρεγατών Belharra, η οποία αλλάζει τα δεδομένα στο Αιγαίο.

Τα πλοία που θα αποτελούν την αιχμή του δόρατος των Ενόπλων Δυνάμεων, με την έλευση τους, θα στήσουν ένα αδιαπέραστο τείχος αποτροπής σε αέρα και θάλασσα. Οτιδήποτε πετάει, από τον Έβρο μέχρι την Κυπριακή ΑΟΖ, θα εντοπίζεται από τις ελληνικές Belharra.

Το πανίσχυρο ραντάρ Sea Fire που διαθέτουν δημιουργεί έναν θόλο γύρω από το πλοίο και μπορεί να εγκλωβίσει εναέριους στόχους ακόμη και σε απόσταση 200 χιλιομέτρων, πολύ πριν εκείνοι αντιληφθούν την ύπαρξη της φρεγάτας. Στη συνέχεια, αναλαμβάνουν δράση οι πύραυλοι ASTER 30 με βεληνεκές που φτάνει τα 120 χιλιόμετρα και φήμη ότι δεν αστοχούν ποτέ.

Οι γαλλικές φρεγάτες διαπρέπουν και στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο, καθώς διαθέτουν κορυφαία συστήματα που μπορούν να εντοπίσουν ακόμη και τα πιο αθόρυβα υποβρύχια.

Οι Belharra διαθέτουν δύο σόναρ, το Kingklip που είναι εγκατεστημένο πάνω στο πλοίο και το συρόμενο CAPTAS. Ακόμη είναι εφοδιασμένες με τορπίλες νέας γενιάς ενώ θα μεταφέρουν τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα ROMEO, καθιστώντας τον ελληνικό Στόλο απρόσβλητο από υποθαλάσσιες απειλές.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που προβλέπεται στη σύμβαση, η πρώτη φρεγάτα FDI HN θα παραδοθεί το 2025.

Ποιες είναι οι φρεγάτες FDI HN (Belharra)

Ειδικότερα, οι φρεγάτες FDI (frégates de taille intermédiaire) HN, αποτελούν -σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία- την ιδανική απάντηση στις ανάγκες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.

Σημειώνεται πως το πρώτο πλοίο της κλάσης FDI του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού (Amiral Ronarc’h) ναυπηγείται ήδη με αναμενόμενη παράδοση το 2025.

Η Belharra είναι το αποτέλεσμα των καλύτερων τεχνολογιών από τις ευρωπαϊκές αμυντικές βιομηχανίες Thales, MBDA και Naval Group, ενώ οι πύραυλοι Aster επί του σκάφους μπορούν να εμπλέξουν στόχους πολύ γρήγορα προς κάθε κατεύθυνση, σε μεγάλη απόσταση και να διασφαλίσουν μια απαράμιλλη ικανότητα αποτελεσματικής εξουδετέρωσης στόχων, καθιστώντας δυνατή την εξάλειψη των επιθέσεων κορεσμού, ειδικά έναντι πολύ ευέλικτων στόχων.

Η FDI HN (σχεδιασμένη ειδικά για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό) αποτελεί ένα πλεονέκτημα ισχύος και κυριαρχίας. Εξοπλισμένο με έως και 32 αντιαεροπορικούς πυραύλους ASTER ή με συνδυασμό πυραύλων ASTER και MICA NG, 21 RAM (Σύστημα όπλων CIWS), 8 Exocet MM 40 Block3, νέας γενιάς σύστημα αντιπλοϊκών πυραύλων μεγάλης εμβέλειας, ελαφρού τύπου τορπίλες MU 90 και πυροβόλο 76 mm, προσφέρει ασυναγώνιστες δυνατότητες για τον συνεχή έλεγχο του εναέριου και θαλάσσιου χώρου και την αυτονομία δράσης, για την υποστήριξη των πολιτικών και στρατιωτικών στόχων που έχουν τεθεί.

Τα νέα πλοία θα είναι πλήρως διαλειτουργικά με τις ναυτικές δυνάμεις του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε. και θα είναι σε θέση να αναλάβουν αποστολές πολλαπλoύ ρόλου εντός κάθε είδους συμμαχικού στόλου και εντός του στόλου του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.

Παράλληλα, μπορεί να προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις στην αποτροπή και την υποβρύχια παρέμβαση σε ένα σύνθετο πεδίο επιχειρήσεων όπως το Αιγαίο Πέλαγος, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με την ικανότητα προβολής που παρέχεται από το ελικόπτερο S70B ή MH60 / R που μεταφέρει.

Η πλήρης σουίτα σόναρ (κύτους και ρυμουλκούμενη) προσφέρει μεγάλη απόδοση ανίχνευσης, η οποία ενισχύεται περαιτέρω από το χαμηλό ηχητικό ίχνος της, καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολη την ανίχνευση της από εχθρικό υποβρύχιο. Τέλος, παρέχει τη δυνατότητα εξουδετέρωσης οποιουδήποτε τύπου υποβρυχίου στις πιο σκληρές συνθήκες, σε ρηχά ή βαθιά νερά.

Οι νέες φρεγάτες έχουν, επίσης, μια νέα ικανότητα εναντίον ασύμμετρων απειλών χάρη σε μια καινοτόμο ιδέα, οργανωμένη γύρω από μια νέα επιχειρησιακή λογική επικεντρωμένη σε αυτές τις απειλές. Θα διαθέτουν ειδικό χώρο, προσφέροντας μόνιμη οπτοηλεκτρονική όψη 360 μοιρών, ημέρα και νύχτα, επιτρέποντάς τις να αντιμετωπίσουν κοντινές απειλές χάρη στην ταχεία και ασφαλή χρήση θανατηφόρων και μη θανατηφόρων συσκευών.

Η FDI, η πρώτη φρεγάτα της νέας γενιάς στη θάλασσα

Όπως αναφέρει η «Καθημερινή», η FDI HN βασίζεται στην FDI, την πρώτη ψηφιακή φρεγάτα. Η πρώτη του είδους της προορισμένη για το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό βρίσκεται ήδη σε παραγωγή στα ναυπηγεία της Naval Group στο Lorient και θα παραδοθεί το 2025.

Διαθέτει πέντε βασικές ιδιότητες για τον απρόσκοπτο έλεγχο του εναέριου-θαλάσσιου χώρου.

  • Το ραντάρ Thales SEA FIRE, το πρώτο πλήρως ψηφιακό ραντάρ με τέσσερις σταθερές κεραίες βασισμένες στην τεχνολογία AESA και GaN, παρέχει πρόσβαση σε έκταση επιτήρησης αρκετών εκατοντάδων χιλιομέτρων και είναι ικανό να ανιχνεύει «stealth» απειλές, από μη επανδρωμένα οχήματα έως υπερηχητικούς πυραύλους. Η εκτεταμένη αντιαεροπορική του ικανότητα επιτρέπει την παροχή προστασίας, άμυνας και επέμβασης έναντι των πιο αποτελεσματικών αερομεταφερόμενων απειλών.
  • Η FDI προσφέρει ενσωματωμένες αλυσίδες πυροδότησης με υψηλή αντιδραστικότητα και ακρίβεια. Οι πύραυλοί της, που είναι συνδεδεμένοι με το ραντάρ SEAFIRE, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να ανταποκρίνονται σε όλους τους τύπους πυραυλικών απειλών, ιδίως υπερηχητικών, και βρίσκονται σε χρήση από το Γαλλικό Ναυτικό και πολλά άλλα ευρωπαϊκά ναυτικά. Εξασφαλίζουν εξαιρετικές επιδόσεις στον τομέα της αντιπυραυλικής άμυνας, ιδίως χάρη στο μοναδικό τους πλοηγικό σύστημα. Αυτές οι αποδόσεις επιβεβαιώθηκαν πρόσφατα από την άσκηση του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού (hit to kill) με ένα μόνο ASTER εναντίον υπερηχητικών πυραύλων. Η αυτόματη επεξεργασία που παρέχεται από την TEWA (Threat Evaluation and Weapon Assignment) βελτιώνει την απόδοση αυτής της αλυσίδας πυροδότησης.
  • Ένα πολύπλευρο και πλήρως διαλειτουργικό σύστημα πληροφοριών είναι απαραίτητο στα σημερινά σύνθετα περιβάλλοντα. Τα συστήματα FDI ενσωματώνονται στο SETIS Combat Management System, παρέχοντας στο πλοίο μια πραγματική ικανότητα χειρισμού πολλαπλών απειλών χάρη στην ποιότητα και την ακρίβεια της τακτικής κατάστασης, η οποία καθίσταται  δυνατή χάρη στη συγχώνευση δεδομένων από όλους τους αισθητήρες του πλοίου.
  • Η ανθεκτικότητα των FDI είναι πολύ υψηλή χάρη στην τεχνογνωσία της Naval Group και τη μεγάλη προσοχή στη σχεδίαση. Η ευκολία χρήσης χάρη στις εργονομικές επιφάνειες επιτρέπει την αξιόπιστη και αποτελεσματική κατεύθυνση των όπλων. Η FDI αξιοποιεί τα οφέλη αξιοπιστίας των επιχειρησιακών συμπερασμάτων  του Γαλλικού  Πολεμικού Ναυτικού από τις φρεγάτες Horizon για εναέριες επιθέσεις και από τις φρεγάτες FREMM για υποβρύχιες επιθέσεις. Η αυτοπροστασία ενισχύεται από το ηλεκτρονικό σύστημα πολέμου τελευταίας γενιάς. Πιθανή ηλεκτρονική απειλή έχει ληφθεί υπόψη  ήδη από το στάδιο σχεδιασμού του πλοίου, από ένα σύστημα που κάνει το πλοίο εξαιρετικά ανθεκτικό σε αυτόν τον τομέα, προστατεύοντας όλο τον εξοπλισμό του πλοίου και τις λειτουργικές αλυσίδες. Τέλος, οι αρχιτεκτονικές επιλογές καθιστούν τη φρεγάτα πολύ ανθεκτική σε μάχες, λόγω των πολύ χαμηλών υπογραφών της (RCS, IR,…) που την καθιστούν δύσκολη να χτυπηθεί, και το υψηλό επίπεδο αντοχής της σε ζημιές μάχης. Το σύστημα πρόωσης, όλες οι κρίσιμες υπηρεσίες επί του σκάφους, τα κέντρα δεδομένων και το σύστημα ελέγχου ζημιών είναι απολύτως ασφαλή και το πλοίο διαιρείται σε δύο ζώνες που χωρίζονται από ένα διπλό στεγανό διάφραγμα ανθεκτικό στα βλήματα. Τα δύο κέντρα δεδομένων επί του σκάφους έχουν σχεδιαστεί γύρω από μια κατανεμημένη ψηφιακή αρχιτεκτονική τύπου cloud, η οποία επιτρέπει στα συστήματα του πλοίου να αναδιαμορφωθούν αμέσως σε περίπτωση καταστροφής σε μάχη.
  • Η FDI θα επωφεληθεί επίσης από το υψηλότερο επίπεδο διαθεσιμότητας του στόλου της με μειωμένο κόστος πρόσκτησης χάρη στα παρακάτω:

Εκτός από το σχεδιασμό stealth, η FDI HN διαθέτει μια ανεστραμμένη πλώρη  που της επιτρέπει να αυξάνει σημαντικά την ταχύτητα του πλοίου σε δύσκολες θαλάσσιες συνθήκες από μπροστά, μειώνοντας ταυτόχρονα τον αντίκτυπο του κυματισμού και συμβάλλοντας στη μείωση της διατομής επιφανείας της πλώρης στο ραντάρ. Όλα αυτά τα πλεονεκτήματα έχουν δοκιμαστεί και επαληθευτεί από την DGA και το Γαλλικό Ναυτικό κατά τη διάρκεια ειδικών δοκιμών.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από