Ήταν γύρω στις 10.00 το πρωί της Κυριακής όταν ο πύργος ελέγχου του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» ενημερώθηκε από τον πιλότο ότι έχει ανάψει το λαμπάκι υπερθέρμανσης φρένων με αποτέλεσμα να σημάνει συναγερμός.
Ήταν από αυτές τις φορές που ακούγονται… χειροκροτήματα στο τέλος της πτήσης.
Γιατί η αλήθεια είναι ότι οι 248 επιβάτες της Delta Airlines που εκτελούσε το δρομολόγιο Ατλάντα – Αθήνα, πέρασαν 70 δύσκολα λεπτά κάνοντας κύκλους πάνω από την Αίγινα και τη Τζια, μέχρι να δοθεί άδεια προσγείωσης στο αεροπλάνο που είχε πρόβλημα υπερθέρμανσης φρένων.
Ήταν γύρω στις 10.00 το πρωί της Κυριακής όταν ο πύργος ελέγχου του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» ενημερώθηκε από τον πιλότο ότι έχει ανάψει το λαμπάκι υπερθέρμανσης φρένων με αποτέλεσμα να σημάνει συναγερμός.
Τελικά με την άμεση κινητοποίηση μεγάλων δυνάμεων από την πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ, καθώς και του προσωπικού της πίστας του αεροδρομίου, όλα πήγαν καλά και σιγά – σιγά οι πρώτοι επιβάτες άρχισαν να πατούν τα πόδια τους στο έδαφος αισθανόμενοι ξανά ασφάλεια για τις ζωές τους.
Πεθάναμε από την αγωνία
«Δεν μας είπαν ακριβώς τι συνέβαινε, μόνο ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα…», «Οι πιλότοι ήταν εξαιρετικοί! Μας κράτησαν πολύ ήρεμους», «Το προσωπικό ήξερε τι έπρεπε να κάνει. Ήταν φοβεροί. Ήταν πολύ ομαλή προσγείωση», ήταν οι πρώτες ατάκες Αμερικανών πολιτών που φαίνεται πως βίωσαν λίγο πιο ψύχραιμα την όλη διαδικασία, από τους αντίστοιχους Ελληνες:
«Ανατριχιάσαμε από πάνω μέχρι κάτω, σοκαριστήκαμε, τρομοκρατηθήκαμε γιατί αυτό ήταν πολύ επικίνδυνο», «Μας κόπηκαν δέκα χρόνια από τη ζωή μας από αυτό που μας συνέβη», ανέφεραν.
«Ο άντρας μου ήταν μέσα στην πτήση της Delta και πεθάναμε από την αγωνία. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά και μιλάμε τώρα στο τηλέφωνο», είπε μία από τους συγγενείς επιβάτη που περίμενε στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Ελευθέριος Βενιζέλος: Χωρίς φρένα προσγειώθηκε το αεροπλάνο
Αξίζει να σημειωθεί πως το αεροσκάφος της πτήσης της Delta Airlines DL 148 που ειδοποίησε για την αναγκαστική προσγείωση είχε σοβαρή βλάβη στα φρένα και στα υδραυλικά του. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η προσγείωση να γίνει ουσιαστικά χωρίς τη χρήση των αυτομάτων συστημάτων φρεναρίσματος, αλλά με τη μηχανική – χειροκίνητη χρήση από τον πιλότο.