Εντός των επόμενων ημερών θα ανακοινωθεί ο προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης, ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών, μιλώντας σε πάνελ στο πλαίσιο της ΔΕΘ, ενώ έδωσε και τα χρονοδιαγράμματα για το έργο του flyover αυτοκινητοδρόμου
«Έχουμε συνολικό σχεδιασμό για τη Θεσσαλονίκη, που εξυπηρετεί και τη βιώσιμη ανάπτυξη και την εξυπηρέτηση των πολιτών», ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, από το βήμα του 2ου Thessaloniki Helexpo Forum, που διεξάγεται στο πλαίσιο της ΔΕΘ, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Αντιλαμβάνομαι το έλλειμμα υποδομών της πόλης, τις τελευταίες δεκαετίες. Στην Θεσσαλονίκη, έχουν χτιστεί καριέρες ανθρώπων πάνω στην στασιμότητα».
Καλώντας να μην γίνεται πεδίο αντιπαράθεσης ο χώρος των μεταφορών και υποδομών, ο κ. Καραγιάννης, μιλώντας στην ενότητα «Η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων μεταφορών και υποδομών στην Ελλάδα», είπε για το έργο του flyover αυτοκινητοδρόμου, ότι είναι το μεγαλύτερο τεχνικό έργο που γίνεται στη Θεσσαλονίκη, μετά το μετρό, ενώ επανέλαβε ότι θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2023. Σημείωσε, επίσης, ότι το κόστος του έργου ανέρχεται σε 380 εκατ. ευρώ, καθώς και ότι μέχρι το τέλος του 2021 θα προκύψει ο προσωρινός ανάδοχος και το 2022 θα ξεκινήσουν τα πρώτα εργοτάξια.
Εντός των επόμενων ημερών θα ανακοινωθεί ο προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης, ανέφερε ο υφυπουργός, προσθέτοντας ότι μαζί με την επέκταση του μετρό που θα γίνει τα επόμενα χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα έχει και προαστιακό που θα «πιάνει όλες τις Δυτικές Συνοικίες, οι οποίες έχουν υποβαθμιστεί».
Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στα προς υλοποίηση αντιπλημμυρικά έργα στην Κεντρική Λαχαναγορά και την Καλαμαριά, ενώ μιλώντας για έλλειμμα σχολικής στέγης στην πόλη, τόνισε ότι προχωρά ο διαγωνισμός για 16 σχολικές μονάδες στη Θεσσαλονίκη και μία στην Κατερίνη. Για το Δικαστικό Μέγαρο, είπε ότι «δεν μας τιμά η εικόνα του» και σημείωσε ότι στα επόμενα χρόνια θα έχουν ένα κτίριο «τοπόσημο».
Για τον ΟΑΣΘ ανέφερε ότι, από 235 λεωφορεία το 2019, σήμερα κυκλοφορούν στην πόλη περισσότερα από 500 αστικά λεωφορεία.
«Τα έργα υποδομής δεν έχουν κυβερνητική θητεία»
Με την επισήμανση ότι τα έργα υποδομής δεν έχουν «κυβερνητική θητεία, αυτό απαιτεί η κοινωνία», ο αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννούλης, σημείωσε ότι οι πολίτες απαιτούν πια «αποτελεσματικότητα και διαφάνεια».
Χαρακτήρισε ως πολύ σημαντικά τα έργα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και της βελτίωσης της διασύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα.
«Αναγκαίο» το έργο επέκτασης της 6ης προβλήτας
Τη θέση του ότι η επέκταση της 6ου προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι «αναγκαία, προκειμένου να καταστεί διεθνών προδιαγραφών λιμένας», διατύπωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ Α.Ε, Αθανάσιος Λιάγκος, υπενθυμίζοντας ότι κατασκευαστικά θα κοστίσει 150 εκατ. ευρώ, στα οποία θα προστεθούν ακόμη 35-40 εκατ. ευρώ για μηχανολογικό εξοπλισμό.
«Το πρώτο εξάμηνο του 2021, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατέγραψε ανάπτυξη +8% στα εμπορευματοκιβώτια και +13% στο συμβατικό φορτίο», υπενθύμισε ο ίδιος και πρόσθεσε πως «στο στάδιο της κατασκευής της προβλήτας 6, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025, θα δημιουργηθούν ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο το οικοσύστημα του λιμένα, αλλά και 3.000 θέσεις εργασίας. Πρόσθεσε ότι, μέχρι το 2035, η επέκταση της 6ου προβλήτας στο λιμάνι θα αποδώσει συνολικά 272 εκατ. ευρώ ετησίως σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής του αλυσίδας, ενώ εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν άλλες 3.500 νέες θέσεις εργασίας.
«Το λιμάνι θέλουμε να γίνει πύλη εισόδου για τα Βαλκάνια και την Ν.Α. Ευρώπη», σημείωσε και πρόσθεσε ότι αναπτύσσεται και η κρουαζιέρα με το 50% φέτος να προέρχεται από τα Βαλκάνια.